World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
hmm.. detta va mindre kul.. har kommit till outlands nyligen på min warrior (61).. DK's precis överallt... man köra lite instancer.. oftast jag och 4st DK's (ja vi får köra utan healer)... hur tänkte egentligen blizzard när de skulle släppa alla dessa DK's men ingen healer.. blir ju svårt att köra instancerna :S.. och plate-drop.. hela partyt rollar..
Min warrior är prot specc.. ändå tycks jag ta mer dmg än va DK gör i instancer.. (wtf?) ...
jag lyckas ta DK 1on1 oftast.. dock använder jag bl.a "last stand" osv för att överleva..
Men finns det någon som helst framtid för en warrior i detta? känns ju som DK gör Pve fan så mycket bättre ... de gör högre dmg.. och de tankar utmärkt.. de har dessutom sinnessjuka spells.. en av dem är ju anti-magic-shield.. va i helvete, känns lite overpowered..
Klago inlägg kanske detta verkar som.. men är egentligen mest ute efter att se om warriors gör mer nytta jämfört med DK senare i spelet..

dom kanske är bättre I dps men inte inom tanking warrios kmr alltid att behövs. gör skaplig dps I Titan grep doc

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Nu har jag själv aldrig spelat Warrior men vad har en sån i armor vid 60 ungefär då man tankar? Kör man frost prescence på DK så går jag iaf upp ifrån 2960 till 8310 armor.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag tycker snarare tvärsom, heroics är enklare i WOTLK än vad dom var i TBC

Klart top5 av det svåraste jag gjort i WoW. Kanske har att göra med att de övriga i gruppen är dåliga men men.

Hamnade i en helt okej grupp igår, tog upp till sista bossen i Azjol nerub på första försöket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Nu har jag själv aldrig spelat Warrior men vad har en sån i armor vid 60 ungefär då man tankar? Kör man frost prescence på DK så går jag iaf upp ifrån 2960 till 8310 armor.

Nae. jag har typ 8k armour nu på 72. kör jag frost presence får jag nog 12k

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
hmm.. detta va mindre kul.. har kommit till outlands nyligen på min warrior (61).. DK's precis överallt... man köra lite instancer.. oftast jag och 4st DK's (ja vi får köra utan healer)... hur tänkte egentligen blizzard när de skulle släppa alla dessa DK's men ingen healer.. blir ju svårt att köra instancerna :S.. och plate-drop.. hela partyt rollar..
Min warrior är prot specc.. ändå tycks jag ta mer dmg än va DK gör i instancer.. (wtf?) ...
jag lyckas ta DK 1on1 oftast.. dock använder jag bl.a "last stand" osv för att överleva..
Men finns det någon som helst framtid för en warrior i detta? känns ju som DK gör Pve fan så mycket bättre ... de gör högre dmg.. och de tankar utmärkt.. de har dessutom sinnessjuka spells.. en av dem är ju anti-magic-shield.. va i helvete, känns lite overpowered..
Klago inlägg kanske detta verkar som.. men är egentligen mest ute efter att se om warriors gör mer nytta jämfört med DK senare i spelet..

Ta det lugnt, spelet är balanserat för lvl80.
Där har varje klass en roll, ingen är utelämnad i kylan.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Håll dig till Eviscerate, du har ju en del i combat talentsen som ökar din damage med den.
Jag kör olika rotation, men: Garrote > SnD > 4-5 Combo = Rupture, sen drar ja upp combos och gör Eviscerate om inte min SnD behöver öka etc.
Testa dig fram lite, det beror som sagt mycket på mobs etc också, om de är värt o slänga upp alla dots etc.

Kom ihåg att alltid ha 2x Deadly Poison på också.

Jo, jag får prova mig fram lite. Tack för tipsen.

Permalänk
Medlem

Är det något som är svårt i WOTLK så är det att vinna wintergrasp om motståndarna har tenacity.

Känns som att själva området inte alls är genomtänkt för fem öre, att försvara är ju enklare än att peta sig i näsan. Efter att man sedan förstört 3st väggar som tar ca 30 min även om det bara är 10st som försvarar (med typ 200% dmg buffs) så måste man in i sista valvet och trycka på en boll som tar TIO sekunder.

Fixa den där skiten Blizzard...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Min DK stod och samlade rested bonus från dag noll tills i går kväll då jag bara skulle göra questen så jag kunde komma till Orgrimmar och börja använda banken. Jag blev helt fast och har spelat oavbrutet i snart sju timmar med den, snacka om OP-klass. Vid lvl58 dödade jag en lvl60 elite i Hellfire Peninsula med nästan 10k hälsa hur lätt som helst, var inte ens i närheten av att dö.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Humm 1-60 hur mycket snabbare går det nu, fortfarande bara 25% eller vad det nu var ?
Tänkte strunta i min 70 rogue och lvla upp en pala istället, men det beror ju helt och hållet på hur lång tid det skulle ta

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horiko
Humm 1-60 hur mycket snabbare går det nu, fortfarande bara 25% eller vad det nu var ?
Tänkte strunta i min 70 rogue och lvla upp en pala istället, men det beror ju helt och hållet på hur lång tid det skulle ta

Varför inte göra en DK och börja vid lvl55? De är ungefär lika OP som palas.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Varför inte göra en DK och börja vid lvl55? De är ungefär lika OP som palas.

DKs är inte mer OP än andra plate klasser.. T.o.m. hunters/shamans kan soloa alla 3manna quests i Outlands.. ;>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Hej!
Någon som har tips på en bra warrior fury spec som är bra för att lvla mellan 70 och 80 och samtidigt funkar till pvp?
Har lite svårt att hitta nån bra lösning på det själv!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
Hej!
Någon som har tips på en bra warrior fury spec som är bra för att lvla mellan 70 och 80 och samtidigt funkar till pvp?
Har lite svårt att hitta nån bra lösning på det själv!

http://www.wowhead.com/?talent=LV0G0fZhxx0EVu0xRVkAo

Jag skulle nog ha kört någe sånt här.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
Hej!
Någon som har tips på en bra warrior fury spec som är bra för att lvla mellan 70 och 80 och samtidigt funkar till pvp?
Har lite svårt att hitta nån bra lösning på det själv!

lösningen är att specca protection!

Permalänk
Medlem

när jag loggade in igår uptäckte jag ett mail från blizzard, 4 year anniversery. Det verkar som alla får en gullig liten blizzard bear

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloppo11
när jag loggade in igår uptäckte jag ett mail från blizzard, 4 year anniversery. Det verkar som alla får en gullig liten blizzard bear

Ja, om alla loggar in under denna dag ja.
Wow nu 4 år gammalt, tiden går fort ändå.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Damn, vad det går fort att levla! gjorde mig en DK igår eftermiddag, och är på millimetern till att bli 64 nu! har betat av hela HFP och Zangar och ska precis börja i terokkar forest.. galet snabbt

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Någon som har ett bra polymorph-macro? Hade ett förut när jag lirade som gjorde att man kunde re-sheepa utan att byta target. Det funkar inte nu dock.

/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
DKs är inte mer OP än andra plate klasser.. T.o.m. hunters/shamans kan soloa alla 3manna quests i Outlands.. ;>

Kanske det men är man van vid att spela som rogue och warrior tycker man att de är rejält OP. De klasserna du nämner har gemensamt att de har någon form av healing; BM hunters använder sitt pet som tank och kan hela det osv.
DK:s verkar göra minst lika mycket melee-skada som warriors och rogues men har samtidigt flera olika sätt att hela sig själva.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swingrope
Någon som har ett bra polymorph-macro? Hade ett förut när jag lirade som gjorde att man kunde re-sheepa utan att byta target. Det funkar inte nu dock.

/

#showtooltip Polymorph(Rank x)
/cast [target="focus"] Polymorph(Rank x)

Tror det funkar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Kanske det men är man van vid att spela som rogue och warrior tycker man att de är rejält OP. De klasserna du nämner har gemensamt att de har någon form av healing; BM hunters använder sitt pet som tank och kan hela det osv.
DK:s verkar göra minst lika mycket melee-skada som warriors och rogues men har samtidigt flera olika sätt att hela sig själva.

DKs är väl typ som warriors är från 30-40 (med whirlwind axe), 51- outlands(med ice barbed spear, vinn en AV). Båda dessa vapen gör att monstrerna bara rasar sönder med några hugg, samma pvp i rätt lvl range, helt störd dmg

Som warrior kan man ju poppa någon CD + trinket o skit så gör du antingen störd dmg eller så tar du nästan ingen alls, de flesta klasser kan ta elites själva, kanske att det är lättare för en del klasser men som sagt flera ggr, spelet är ju balanserat efter lvl 80, vi får se hur det blir typ efter nyår eller så om det ändrats något.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloppo11
när jag loggade in igår uptäckte jag ett mail från blizzard, 4 year anniversery. Det verkar som alla får en gullig liten blizzard bear

Yes, märkte detta inatt när jag loggade in en sväng Bra söt lite isbjöörn!

Passar snyggt till mitt björnmount Tiden går fort, har dock inte lirat wow i fyra år, lirat lite mer än två år nu

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk

Ni som spelar tank warriors, när anser ni er klara för att tanka Naxx? lite nyfiken.

Permalänk
Medlem

Förresten, använder Scrolling CombatText nu med min DK.. Och får hela tiden upp critmessages om vilka Runes som kommer av cooldown... är jäkligt irriterande faktiskt, har ju ett annat addon för att hålla koll på det.
Så, vet nån hur fan man stänger av det i sct?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

/sct menu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
/sct menu

Jojo, har redan varit där inne och pillat en massa.. Men jag hittar inte hur man stänger av just rune-messages =/

EDIT: Nevermind, hittade nu... bara jag som var blind -_-

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

den där steallife DK har.. den känns lite för imba.. man står o pucklar på en DK aslänge.. men han får hela tiden tillbaka största delen av den dmg'n man gör pga sin steal-life... sjukt irriterande.. när de är speccade för det (blood?) så är det assvårt att vinna mot dem som melee

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
den där steallife DK har.. den känns lite för imba.. man står o pucklar på en DK aslänge.. men han får hela tiden tillbaka största delen av den dmg'n man gör pga sin steal-life... sjukt irriterande.. när de är speccade för det (blood?) så är det assvårt att vinna mot dem som melee

Menar du Death Strike? ..sen har ju (blood) DKs fler sätt att hela sig på, bloodworms och Rune Tap tex.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Körde nexus för första gången igår med min lvl71 DK, körde tank och det gick alldeles utmärkt. Fick blåa skor och shoulders från questens Hann inte köra klart dock och healern dced...

ca 100k till 72 så det tar jag nog när jag kommer hem.

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
den där steallife DK har.. den känns lite för imba.. man står o pucklar på en DK aslänge.. men han får hela tiden tillbaka största delen av den dmg'n man gör pga sin steal-life... sjukt irriterande.. när de är speccade för det (blood?) så är det assvårt att vinna mot dem som melee

Kan vara lite irreterande yep. men alla klasser kan ju slå en DK om du vet hur du ska göra. blev iaf gankad av en 73 rouge igår. jag vann första och han sista.tycker rouge e jobbigare. Sap / Gouge / Blind / Vanish / sap / Slår / Kidney Shot osv? e lite mera irreterande en när man healer sig sjlv tycker jag

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)