Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem

(Det heter Rogue btw, rouge är smink)

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

sa det ar inte helt fel att kalla dom rouges alltsa? vi vet ju alla vad det ar for folk som lirar rogue

Permalänk
Medlem

jag lirar rogue (föregående post är bara bullshit Btw:p) och är lvl64 atm djupt speccad combat med ks. Är det någon som har några tips på hur man kan döda dk:s man stöter på då och då? Går på dom varje ggn jag ser en bara för att lära sej men slutar ofta med att han slår ihjäl mej hur lätt som helst. Har provat att hålla dom stunnad så länge som möjligt men när han väl börjar slå på mej så är det över på bara några sekunder:/ + att han har fullt hp när jag dör med tack vare lifestealen, så grymt irriterande. Har märkt dock att jag tar ner unholys lättare än de smått omöjliga blood dk:s som finns där ute.

Så lite taktiktips skulle inte sitta fel ifall de är ngn där ute som har kommit på hur man ska lyckas.

Permalänk
Medlem

Det jag har lärt mig med dk's är att till varje pris inte ha dom inom melee räckvidd, å andra sidan så är frost inte så jävla bra att slänga spells på. Skjutvapen och pet är nog bästa alternativet.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag blir inte klok på dem (dk:s)....har mött både bra och dåliga exempel när jag soloquestat som rogue och retri pally i hellfire.

Vissa verkar kunna heala...dessa samt de som kan frysa fast en är jobbigast, de med pets är lättast.

Har mött på riktiga skräckexempel som killen som misslyckas ganka min rogue ( var 30% hälsa och i strid med en hellboar )*1, och de som till synes utan ansträngning gjorde det ( var fullt liv med samtliga cds uppe )*2

*1 Vanish efter första attacken han gjorde (nån ranged disease attack ), stunlockade honom från 100-40% poppade evasion ---> han fick panik och försökte fly --> sprint backstab / evisc...

*2 Står och plockar en felweed blir teleporterad till honom försöker dra vanish ( verkningslös? ) tillbaka i strid försöker dra en gauge ( verkningslös?) han slåss fortfarande, blindar honom ( varade 2s släppte den? )...var ca 20% hälsa efter detta så var det i stort sett över drog evasion och dog.

...Så jag blir f** inte klok på dem, blir nog till att skapa en själv för att lära mig deras förmågor.

Permalänk
Medlem

Mjo, kan ta en DK med min Hunter ganska enkelt, känns inte som de har någon riktig CC förutom Death Grip(?), och när de gör den så använder jag disengage och så kommer dem aldrig ifatt mig.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

svårt att inte försöka va i melee range när man ä rogue tror att man bara ska skita i dom så länge man inte är pvp speccad, men de kliar i fingrarna varje gng jag ser en ally dk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Mjo, kan ta en DK med min Hunter ganska enkelt, känns inte som de har någon riktig CC förutom Death Grip(?), och när de gör den så använder jag disengage och så kommer dem aldrig ifatt mig.

Chains of Ice? Jag gankade en level 71 hunter som level 63 DK i Hellfire. De kan inte ta sig ifrån en. Plague Strike för Unholy Grounds. (Reducar movement speed) Sen lyckas de så kör man chains of ice, då står de i princip still. Då springer man ifatt. (Slowas man drar man OP human racial) Kommer han för långt kör man death grip. Inte så svårt att ganka hunters imo!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^

DK har nog mer CC en någon annan klass, dock det mesta är för spell casters.

Först de som funkar på allt.
Death Griph ( Måste älska denna skill nog den mest användbara skillen med DK i huvud taget )
Pet Stun ( glömt av namnet )
Chains of Ice (Slow och en mycket trevlig sådan )
Mind Freeze ( Spell lock)
Strangulate (Silence)

Detta är de jag känner till har bara en 64DK än så länge så, vet inte om det finns fler, finns vissa talents som skapar slow och annat med men de åvan är mer eller mindre base skills förutom Pet stun då den inte gör det om man inte kontrollerar den själv.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Ang att ta DKs så har jag inte haft några som helst problem med min paladin hittills. Kanske alla tycker att retripaladins är OP men det har aldrig ens vart en jämn fight!

Brukar alltid bli så att dom drar väl en eller två grejer innan jag slänger på Hammer of Justice och på dom 7 sekunderna hinner dom praktiskt taget dö och om dom inte gör det så hinner dom aldrig få ner mig tills cooldownsen är slut och jag kan dra en ny "omgång".

Är ju ny i tråden för övrigt Nån som spelar Alliance på Tarren Mill?

Visa signatur

grrrr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi

Death Griph ( Måste älska denna skill nog den mest användbara skillen med DK i huvud taget )
Strangulate (Silence)

Detta är de jag känner till har bara en 64DK än så länge så, vet inte om det finns fler, finns vissa talents som skapar slow och annat med men de åvan är mer eller mindre base skills förutom Pet stun då den inte gör det om man inte kontrollerar den själv.

Pet stun kräver även att du är unholy. Annars får du inte upp petbaren.

Permalänk

ni som kör warriors och dualweildar 2handare hur är dpsen? helt sjuk eller overrated?

samt ni som kör locks..är ni nerfade som satan eller är det som "vanligt"? =D

någon som kör druid som kan ge lite input hur det är i northrend som drulle med nya feral skills etc etc

ni rogues då? vad säger ni? combat hela vägen eller kör folk muti nu!?

samt alla pallys....retri fortf. uber buffat!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misguided
ni som kör warriors och dualweildar 2handare hur är dpsen? helt sjuk eller overrated?

samt ni som kör locks..är ni nerfade som satan eller är det som "vanligt"? =D

någon som kör druid som kan ge lite input hur det är i northrend som drulle med nya feral skills etc etc

Vi har furywarriors i guilden som ligger riktigt bra till. Körde loatheb igår 25man och han som toppade dpsen var fury. 5k dps.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Damn, hoppade in i northrend idag och dubblade min DPS efter att ha plockat upp ca 4 questitems! sjukt nöjd

Jobbigt bara att jag är nattmänniska, så det finns nästan aldrig folk online för att göra instanser =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkLink
Ang att ta DKs så har jag inte haft några som helst problem med min paladin hittills. Kanske alla tycker att retripaladins är OP men det har aldrig ens vart en jämn fight!

Brukar alltid bli så att dom drar väl en eller två grejer innan jag slänger på Hammer of Justice och på dom 7 sekunderna hinner dom praktiskt taget dö och om dom inte gör det så hinner dom aldrig få ner mig tills cooldownsen är slut och jag kan dra en ny "omgång".

Är ju ny i tråden för övrigt Nån som spelar Alliance på Tarren Mill?

tja som du vet så balanserar de klasserna genom att vissa klasser är bättre mot vissa än andra, och ret paladin och frost mages totalt äger sönder än dk.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi

Strangulate (Silence)

Ja, Chains of Ice har jag smakat på men nej, jag har dessutom 3 sekunder stun med petet och concussive/wing clip så dem är ganska enkla. Efter en disengage så kommer dem inte ifatt innan de är döda.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

respeccade till fury på min warrior igår efter att ha spelat 1-67 som prot.. så nu på lvl67 är jag fury med titan's grip
kändes som prot inte gjorde tillräcklig skada med revenge / shield slam / thunder clap.. reflect shield är iof imba.
Det mest man får möta och slåss emot är ju DKs just nu.. och ja.. det va fan inte lätt som prot.. visst jag lyckades nog mer än 50% av gångerna.. ibland även fast de försökte ganka en.. men sen kommer det nån skickligt spelad DK som håller sig på avstånd från warriorn och endast kastar masta range spell.. (brutalt frustrerande).
Är ju riktigt hemskt att DK både kan köra lite range och melee.. är väl unholy som har mest range.. med dots o annat skit.. och blood som healar.. som prot-warr blev det väldigt svårt att ta ner en blood-DK i hälsa.. Så ja tänkte att ja skulle prova en Fury warrior nu med lite inspelning av PvP-specc..
tänkte dessutom att målet efter Fury trädet är att komma åt deep wound i arms-trädet.. va tror ni?

edit: stor anledning till specc-byte va för att jag såg min hunter-kompis (som förövrigt är en skicklig spelare) blev brutalt ägd 2 ggr i rad bara på några få sekunder av en fury warrior.. kanske va tur.. men såg ut som att det inte va mycket man skulle kunnat gjort där.. den warriorn var bara 2lvlar högre än huntern, quest-gear.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Jobbigt bara att jag är nattmänniska, så det finns nästan aldrig folk online för att göra instanser =/

Well ja förstår va du menar Jobbigt när man jobbar lite konstigt arbetstider å kommer hem å så finns de ingen online

Varför speccar alla om till DPS btw? Har ni inte "LF healer + tank" in LFG konstant? Jag håller på å samla ihop holy gear för en respec på 80 då det finns på tok för lite healers/tanks på min server.

Visa signatur

grrrr

Permalänk
Medlem
Citat:

Well ja förstår va du menar Jobbigt när man jobbar lite konstigt arbetstider å kommer hem å så finns de ingen online

Varför speccar alla om till DPS btw? Har ni inte "LF healer + tank" in LFG konstant? Jag håller på å samla ihop holy gear för en respec på 80 då det finns på tok för lite healers/tanks på min server.

För att de flesta håller på att levla antar jag...speccade om min paladin till holy på lvl 62 då det är stört omöjligt att få retri gear i en instans ( dks dks dks ).

Och jo "LF healer + tank" ljuder ständigt i hellfire i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

är väl klart att man respecca healer / tank på 80.. såvidare man inte tänker köra pvp... iof så finns det ju ändå en stor majoritet som tycker mer om att göra dps än att vara en mer betydlig klass som tank eller healer.
Jag kommer nog prova en del pvp innan ja byter till prot på lvl80.. samt att jag helst vill samla lite prot-gear innan jag väljer tanking...

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

För att kunna levla snabbare, levla som träd-drood så får du se hur fort det går?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misguided

Druid är roligt, man gör fin skada i både björn och katt..
Dps som katt är mycket mera att tänka på, krävs lite mer fokus än tidigare vilket är väldigt uppfriskande Rake och Rip tickar för enormt mycket nu, har 8000 AP med Savage Roar (vilket inte är mycket) och min Rake tickar för 1800 och Rip för 1500 (notera att Rip skadar varannan sekund, inte var tredje som rake).
Att tanka som är dock lika hjärndött som vanligt
Singel target mobs/bossar så trycker man maul-mangle och om man vill så kan man hålla lacerate uppe (vilket inte behövs eftersom man gör så sjukt mycket threat med maul), på multi target tanking så trycker man på Maul-Swipe och om berserk är redo så använder man mangle också. Det roliga med att tanka är nog att man nästan kan vinna damage done om man försöker och att man har lite mera defensive abilites som man kan använda (Barkskin, Survival Instincts och en användbar Frenzid Rejuvenation).

Vad jag har sett så kör dom flesta rogues Mutilate.

Retridiner har blivit nerfade sedan 3.1 kom, men om dom får jump på dig utan att du har pvp trinket så dör du fortfarande väldigt snabbt. Men det är samma sak med många andra klasser också.
Men jag tycker dom verkar ha kommit ner till jorden, gör inte galet mycket skada i PvE som dom gjorde i 3.1 utan är väl balanserade där.

Notera att jag bara har kört 5 manna heroics och vanliga instancer, inte kommit till Naxx och inte börjat med PvP än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reimbertsson
För att kunna levla snabbare, levla som träd-drood så får du se hur fort det går?

Gissa varför jag inte speccat om än? Hehe

Tja nerfen på retripaladins känns ju Går oom om man inte tänker sig för och seal of command gör på tok för lite skada. Nått som är skönt är dock att man aldrig blir gankad i Northrend! Har blivit påhoppad EN gång när ja va taggad "afk" för ja kolla på nått klipp på youtube men de såg ja ju å sänkte den stackars huntern direkt. Min polare som kör Shaman blir påhoppad konstant när han försöker levla hehe ^^

Tycker också att Blizzard har gjort ett enormt mycket bättre jobb med Lich King än Burning Crusade gällade quests å storyline. Känns betydligt roligare att spela nu än då.

Ang skadan så har jag hittills inte kört nån 5-manna där jag vunnit dps listan efter sista bossen. I instancer med undeads är det sjukt hur långt efter alla andra kommer.

Visa signatur

grrrr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
DKs är väl typ som warriors är från 30-40 (med whirlwind axe), 51- outlands(med ice barbed spear, vinn en AV). Båda dessa vapen gör att monstrerna bara rasar sönder med några hugg, samma pvp i rätt lvl range, helt störd dmg

Som warrior kan man ju poppa någon CD + trinket o skit så gör du antingen störd dmg eller så tar du nästan ingen alls, de flesta klasser kan ta elites själva, kanske att det är lättare för en del klasser men som sagt flera ggr, spelet är ju balanserat efter lvl 80, vi får se hur det blir typ efter nyår eller så om det ändrats något.

Jag har en lvl50 warrior men det var ett tag sen jag spelade med den, visst gjorde den mycket skada men DK:s har ju flera olika abilitis som helar dem under strid. T ex. kan en grupp med enbart DK:s köra Ramparts utan healer.

Jag har mest spelat som rogue och då är det väldigt svårt at soloa eliter medans man levlar, när man nått level capen och fixat lite epics blir det dock lättare.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Well, jag har tagit steget längre... jag är arbetslös och är förbannat usel på att hålla en dygnsrytm ^^

Tankade för övrigt för första gången med min DK precis!
Körde igenom Utgarde Keep, utan något tankgear alls.. gick finnemang fram till Ingvar, han var lite grinig.. men efter 3 wipes så tog vi han med en person levande när bossen föll

...Och inte fick jag yxan från bossen

Men det är ju SJUKT kul att tanka som en DK! <3
Ska lätt specca frost/tank på 80! kan inte vänta

Visa signatur

Permalänk

Vet ni vad som krävs av en dator för att köra WoW Wotlk på maxxad grafik med typ msn och firefox samt addons utan lagg? tack på förhand!!

Permalänk
Medlem

Lagg har tyvärr bara med din uppkoppling att göra, och en bra uppkoppling klarar dom flesta datorer

Visa signatur

mjau

Permalänk
Avstängd

Ovanstående inlägg är ett bland de (väldigt) många helt värdelösa inlägg som försöker påpeka att lagg inte är "rätt" ord i deras vokabulär, snälla sluta svara i besserwisser (eller ska jag skriva brasserwasser så du kan rätta mig?) stil när du vet precis vad inläggsskaparen menar.

Och ett riktigt svar nu.

En 3.0ghz singlecore med det flesta grafikkorten i budgetsegmentet (en polare sitter på en gammal dell skitdator som han satte ett 8600gt i och de grafikkortet klarar wow relativt bra) borde kunna köra wow utan större problem men med tanke på framtidpotential så kanske de inte är bästa investeringen.

Och viktigt är också att du kör på minst 2 gb ram mindre än så kan göra att de börjar bli lite körigt.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S l Asus p6t l i7 920 @3.9ghz vid 1.2v l 6 gb Corsair 1600mhz ddr3 l 5770 Crossfire l 150 gb Raptor l Corsair tx750 l Creative SB X-Fi

Permalänk
Hedersmedlem

Att läsa "lagg" ett antal gånger om dan är lite irriterande när man vet att de flesta menar något annat och man känner hur huggtänderna vill fram men man kan både informera och ge råd samtidigt så blir alla glada.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaej
Ovanstående inlägg är ett bland de (väldigt) många helt värdelösa inlägg som försöker påpeka att lagg inte är "rätt" ord i deras vokabulär, snälla sluta svara i besserwisser (eller ska jag skriva brasserwasser så du kan rätta mig?) stil när du vet precis vad inläggsskaparen menar.

Och ett riktigt svar nu.

En 3.0ghz singlecore med det flesta grafikkorten i budgetsegmentet (en polare sitter på en gammal dell skitdator som han satte ett 8600gt i och de grafikkortet klarar wow relativt bra) borde kunna köra wow utan större problem men med tanke på framtidpotential så kanske de inte är bästa investeringen.

Och viktigt är också att du kör på minst 2 gb ram mindre än så kan göra att de börjar bli lite körigt.

Varför INTE rätta folk när dom säger fel? tycker det bara är ignorant att inte påpeka till folk när dom uttrycker sig felaktigt.

Visa signatur