Vad är det som händer med Datorbutiken ?

Permalänk
Medlem

Tja!

Jag har äntligen fått kvitto och kollinr mm på mail, och jag kunde se att mitt paket var i Ånge i morse.

Det har ju krävts några mail och telefonsamtal men efter ett antal dagar är det på väg iaf, vilket känns skönt.
Jag beställde den 12/10 btw...

Helgen är räddad

Peace out!

Permalänk
Medlem

tack för din uppdatering. Den lugnar oss andra strandade "under behandlingar"

Visa signatur

| Win 10 | Fractal Desingn R4 | i5 3570K@4.2 | asusP8z77-v | 16gb corsair 1600cl9 | asus 1070 oc | NXT 750w | Noctua NH-D14 | Samsung SSD500Gb evo |

Permalänk
Inaktiv

Nu kanske man börjar våga handla från datorbutiken igen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Nu kanske man börjar våga handla från datorbutiken igen..

Öh, va?
Du ser ett inlägg där en kille berättar att han efter lång väntan samt ett par samtal med supporten äntligen får sin order skickad, och tar detta som ett tecken på att allt är fixat?
Jag hoppas du skämtar..

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Öh, va?
Du ser ett inlägg där en kille berättar att han efter lång väntan samt ett par samtal med supporten äntligen får sin order skickad, och tar detta som ett tecken på att allt är fixat?
Jag hoppas du skämtar..

Inte alls, hört från flera håll att det börjar hända nåt med ordrarna.

Permalänk
Medlem

Hej
Jag beställde för ca 3 dagar sen ett dator paket från dem.
Ringer idag och frågar varför min beställning inte skickats då kommer dem med att vi har EN VECKAS försening på allt.
Seriöst?

Hur är detta möjligt. Fan saknar JME den gamla goda tiden då man gick in till dem och de var trevligt och tog mot en och sen köpte man i butiken och inte på något internet skit.

NÄ aldrig mer datorbutiken säger jag.
Nu när jag ringer och säger jag vill hämta sakerna på deras lager då går inte det heller va fan är detta?

Så jag ber om att får avbeställa sakerna och då säger dem det inte går för dem redan gått till packning.
Det skiter väll jag i?

En vecka tänker jag inte vänta på att få mina komponenter.

Så dem skulle se vad dem kunde göra och nu väntar jag på svar så jag kan få beställa mina grejer i från komplett istället som är en bra internet varukedja jämfört med datorbutiken.com!

Visa signatur

//Jens

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte alls, hört från flera håll att det börjar hända nåt med ordrarna.

Problemet är att det har pratats om det under ett par månader...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Problemet är att det har pratats om det under ett par månader...

Vadå menar du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Vadå menar du?

Det har pratas om hur de "håller på" att få ordning på sina leveranser, problemet är att det inte verkar gå så bra för dom, eftersom det nästan dagligen kommer upp inlägg där folk får strula och vänta för att få sina varor..

Nej, att dom har fått ordning på sina leveranser tror jag på först då dom lyckats leverera hyffsat under nån månad...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Det har pratas om hur de "håller på" att få ordning på sina leveranser, problemet är att det inte verkar gå så bra för dom, eftersom det nästan dagligen kommer upp inlägg där folk får strula och vänta för att få sina varor..

Nej, att dom har fått ordning på sina leveranser tror jag på först då dom lyckats leverera hyffsat under nån månad...

Du har inte förstått ett skit vad jag menar va?

Permalänk
Medlem

snarare du loxus som inte riktigt förstår att de har sagt att de är lite efter men detta har de nu gjort i ett par månader snart.. då börjar man undra som kund, när har dom kommit ikapp där dom var förut ??

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
snarare du loxus som inte riktigt förstår att de har sagt att de är lite efter men detta har de nu gjort i ett par månader snart.. då börjar man undra som kund, när har dom kommit ikapp där dom var förut ??

Och du hänger inte med nånstanns ^^

Jag sa att snart kan man börja våga beställa från datorbutiken igen, då det verkar som att dom börjar få ut sina ordrar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag sa att snart kan man börja våga beställa från datorbutiken igen, då det verkar som att dom börjar få ut sina ordrar.

klart man vågar beställa. Men en stark rekommendation är att inte på något vis förskottsbetala, då detta strul och dålig publicitet gör att dom kommer att förlora mer marknads andelar, vilket i slut ändan kan leda till kk. och sitter man då som jag med 10k låst hos DB. Blir man lite " lätt " orolig när orden vart leverans klar för snart två veckor sen. Sen kan man ju kolla betyget på prisjakt så inser man att DB kommer inte leva länge till, om inte något drastiskt händer.

Men visst beställ ni och förskotts betala massor så kanske dom har råd att skicka mig mina delar iaf

Visa signatur

| Win 10 | Fractal Desingn R4 | i5 3570K@4.2 | asusP8z77-v | 16gb corsair 1600cl9 | asus 1070 oc | NXT 750w | Noctua NH-D14 | Samsung SSD500Gb evo |

Permalänk
Medlem
Citat:

jaså, vad är det som säger att man vågar beställa igen ? snälla tala om det, såvida alla trådar som nästan dagligen kommer upp hur leveranser skjuts fram etc.. men visst du vet nåt vi alla inte vet tydligen.

Permalänk

Nu har det gått snart en vecka sedan jag skickade in tillbaka grafikkortet på RMA, ännu har inget hänt det vill säga jag har inte fått något uppdatering på deras hemsida. Jag gissar på att jag kommer att få vänta 3-4 veckor innan jag får tillbaka den. Men om det skulle ta så långt tid kommer de att få en helvete från mig... haha

Permalänk
Medlem

Kanske dags att bojkotta den skitbutik om inget radikalt händer. Är ett under hur Dbmannen kan vilja agera som ett ombud. Kanske tycker han synd om sin arbetsgivare

Permalänk

Än så länge så kan jag då inte se någon ljusning.

Beställde den 6:e, på morgonen den 14;de hamnade min order "Under behandling", den 17;de fick jag mailsvar från DB om att det ligger ca 1000 ordrar och väntar på att skickas iväg och om min order inte gick iväg samma dag så borde det göra det snart.

I morgon bitti är det alltså 10 dagar sen jag hamnade "Under behandling" och i morgon eftermiddag är det 7 dagar sen jag fick mailet om att det låg ca 1000 ordrar leveransklara.

Verkar som att jag kan glömma att få det jag beställt den här helgen också.

Visa signatur

Abit Kt7A-Raid : Xp1600 @ 146.3*12.5 = 1828.75 : Vcore 2.15 : 3.3V @ 3.66V : Prime stabil i 36 timmar sen stängde jag ner självmant.

Permalänk
Medlem

Hej!!

Efter att ha läst alla era inlägg kände jag mig tvungen att dela med mig av mitt lilla i-lands problem.
Har själv beställt ifrån datorbutiken, den 16/10. Ska nämnligen bygga ihop en HTPC, har bytt komponenter ett antal gånger i ordern till artiklar som enligt hemsidan skall vara "i lager".
Trots det så får jag status "obekräftat: tidigast 2008-10-20", när det väl är den 20 oktober, så hoppar det datumet fram bara. Nu är det den 27 oktober istället.
Men jag har alltid gillat datorbutiken så jag tänker vänta, lite väntan gör väl inte ont, men det finns dagar då det kliar lite extra i fingrarna.

Visa signatur

ABIT KN9S nForce 550 | Hiper 580W | AMD Athlon 64 X2 5200+ | Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB | HIS Radeon X1950XT 256MB | Seagate Barracuda 250GB | Samsung Syncmaster 206BW | Win XP Home SP2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scourge
Hej!!

Efter att ha läst alla era inlägg kände jag mig tvungen att dela med mig av mitt lilla i-lands problem.
Har själv beställt ifrån datorbutiken, den 16/10. Ska nämnligen bygga ihop en HTPC, har bytt komponenter ett antal gånger i ordern till artiklar som enligt hemsidan skall vara "i lager".
Trots det så får jag status "obekräftat: tidigast 2008-10-20", när det väl är den 20 oktober, så hoppar det datumet fram bara. Nu är det den 27 oktober istället.
Men jag har alltid gillat datorbutiken så jag tänker vänta, lite väntan gör väl inte ont, men det finns dagar då det kliar lite extra i fingrarna.

sen kommer " under behandling " med gissa vad som följd.......haha mer vänta..2 veckor ungefär verkar det vara nu. blir det dessutom rma hinner du bli pensionär innan den blir klar.....muhahaha

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zecert
sen kommer " under behandling " med gissa vad som följd.......haha mer vänta..2 veckor ungefär verkar det vara nu. blir det dessutom rma hinner du bli pensionär innan den blir klar.....muhahaha

Befarar att du mycket väl kan ha rätt, i dagsläget tror jag inte ens att jag
hinner så långt att jag tvingas RMA:a, istiden hinner nog före, om det skulle komma en sådan dvs:)
Då är vi alla RMA:ade för gott

Visa signatur

ABIT KN9S nForce 550 | Hiper 580W | AMD Athlon 64 X2 5200+ | Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB | HIS Radeon X1950XT 256MB | Seagate Barracuda 250GB | Samsung Syncmaster 206BW | Win XP Home SP2

Permalänk
Medlem

Hallå ja.

Det var en massa inlägg här var å läsa igenom om DB .

Jag är har oxå väntat rätt så länge på minsa saker som är retur som jag lämnade in den (19 augusti 2008)

Jag väntar än på mina saker än ?
Tradig vänte tid bara men men

Permalänk
Medlem

Lite synd, märkte av det när jag köpte min dator där.
Köpte den 11 juli och fick den 26augusti. Datumet flyttades fram.

Blev lite besviken att jag inte fick delarna jag blev lovad iheller.
Fick ett Asus 3870x2 iställer för Gecube 3870x2.
Så är lite besviken på det och grafikkortet överlag.
Men eftersom datorbutiken är nära så handlar jag nog där i fortsättningen.
Ibland får man offra sig om plånboken är tunn och begränsad helt enkelt

(Min föräldrar tyckte de på lagret va lite otrevliga men det är inget jag kan hävda. Jag fick ju min dator )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IntelAti
Lite synd, märkte av det när jag köpte min dator där.
Köpte den 11 juli och fick den 26augusti. Datumet flyttades fram.

Blev lite besviken att jag inte fick delarna jag blev lovad iheller.
Fick ett Asus 3870x2 iställer för Gecube 3870x2.
Så är lite besviken på det och grafikkortet överlag.
Men eftersom datorbutiken är nära så handlar jag nog där i fortsättningen.
Ibland får man offra sig om plånboken är tunn och begränsad helt enkelt

(Min föräldrar tyckte de på lagret va lite otrevliga men det är inget jag kan hävda. Jag fick ju min dator )

Hehe, 11 juli -> till 26 augusti, hur mycket hann dina grejer tappa i värde under den tiden egentligen ? Grafikkortet hann ju t.o.m. bli ganska omodernt på den tiden i.o.m. att hd4850/hd4870 dök upp överallt.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Hehe, 11 juli -> till 26 augusti, hur mycket hann dina grejer tappa i värde under den tiden egentligen ? Grafikkortet hann ju t.o.m. bli ganska omodernt på den tiden i.o.m. att hd4850/hd4870 dök upp överallt.

Det har väl knappast med saken att göra?
Konsumenten har i alla lägen chansen att avbeställa ordern och handla från annat ställe om så skulle önskas,rätt meningslöst inlägg:((

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks

Att jag fick FEL kort är nog det som kan reta mig mest.
Sen att leveransdatumet flyttades hela tiden var retsamt.
I framtiden ska jag köpa nytt grafikkort därifrån, fasen ta om jag inte får rätt denna gång

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Det har väl knappast med saken att göra?
Konsumenten har i alla lägen chansen att avbeställa ordern och handla från annat ställe om så skulle önskas,rätt meningslöst inlägg:((

Håller med om att det nog var ett meningslöst konstaterande. Vart bara så paff att det kunde ta så pass länge och att nån faktiskt skulle idas vänta på ordern så länge.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av IntelAti
Att jag fick FEL kort är nog det som kan reta mig mest.
Sen att leveransdatumet flyttades hela tiden var retsamt.
I framtiden ska jag köpa nytt grafikkort därifrån, fasen ta om jag inte får rätt denna gång

Du fick fel kort i inte bara ett bemärkelse... Hade du bara kollat med lite folk (t.ex. här på sweclockers) så hade du aldrig berställt ett hd3870x2 överhuvudtaget när bättre kort till bättre pris hade kommit ut. Fast det är ju visserligen inte Datorbutikens fel Dock så borde de meddelat dig med ett förslag om du vill ha Asus variant istället för HIS... förmodligen så tog HIS korten helt enkelt slut och i.o.m. att inte nya tillverkas var omöjliga att få tag på.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av foose
...Jag är har oxå väntat rätt så länge på minsa saker som är retur som jag lämnade in den (19 augusti 2008)

Jag väntar än på mina saker än...

Du skojar? Har du väntat mer än två månader? Vad gäller det för produkt och har du försökt jaga dem för att få det löst?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Ja.. nu har det faktiskt hänt något. Statusen på min order ändrades från "Leveransklar" till "I lager, reserverad"...?

Ska jag vänta på att skiten ska bli leveransklar igen.. va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestica
Ja.. nu har det faktiskt hänt något. Statusen på min order ändrades från "Leveransklar" till "I lager, reserverad"...?

Ska jag vänta på att skiten ska bli leveransklar igen.. va?

Samma verkar ha hänt för mig.
Själva ordern står "under behandling" men grejerna verkar ha ändrats till "I lager, reserverad" från leveransklar.

Får väl se vad som händer nu då.

Visa signatur

Abit Kt7A-Raid : Xp1600 @ 146.3*12.5 = 1828.75 : Vcore 2.15 : 3.3V @ 3.66V : Prime stabil i 36 timmar sen stängde jag ner självmant.

Permalänk
Medlem

Jag har i alla fall fått avbeställt min order!

Nu har jag beställt på komplett istället lite dyrare men så mycket bättre service beställde igår kl 17 har den senast på Måndag

Visa signatur

//Jens