Vad är det som händer med Datorbutiken ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nickredantaget
Samma verkar ha hänt för mig.
Själva ordern står "under behandling" men grejerna verkar ha ändrats till "I lager, reserverad" från leveransklar.

Får väl se vad som händer nu då.

Samma för mig med, väntar med spänning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exZLime
Jag har i alla fall fått avbeställt min order!

Nu har jag beställt på komplett istället lite dyrare men så mycket bättre service beställde igår kl 17 har den senast på Måndag

grattis! berätta gärna när du fått hem leveransen. Lite kul att retas lite med oss andra och att jämföra leverans tider.

Visa signatur

| Win 10 | Fractal Desingn R4 | i5 3570K@4.2 | asusP8z77-v | 16gb corsair 1600cl9 | asus 1070 oc | NXT 750w | Noctua NH-D14 | Samsung SSD500Gb evo |

Permalänk
Medlem

Har dom fått ordning på grejerna nu? Slängde in en order i början på veckan, men nätagget var inte i lager, så i går kväll bytte jag ut det mot ett annat som fanns inne och idag har orderns gått iväg, har kollinummer nu. Helt ok enligt mig, men frågan är om det är regel eller undantag.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Tror du hade väldigt tur ska jag säga dig

Visa signatur

//Jens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoAim
Har dom fått ordning på grejerna nu? Slängde in en order i början på veckan, men nätagget var inte i lager, så i går kväll bytte jag ut det mot ett annat som fanns inne och idag har orderns gått iväg, har kollinummer nu. Helt ok enligt mig, men frågan är om det är regel eller undantag.

jösses har du mutat dom, pfff!!!

men kul att höra att det funkar för vissa iaf.

Visa signatur

| Win 10 | Fractal Desingn R4 | i5 3570K@4.2 | asusP8z77-v | 16gb corsair 1600cl9 | asus 1070 oc | NXT 750w | Noctua NH-D14 | Samsung SSD500Gb evo |

Permalänk
Inaktiv

Jag sa ju att det börjar ordna sig för dom

Permalänk

Det börjar ordna sig för dom så fort jag har fått mina itemz..!

Permalänk
Medlem

Jag tappade tålamodet och avbeställde hela ordern igår. Det är med största säkerhet bara en tidsfråga innan företaget går i konkurs så jag råder er andra att hitta ett annat alternativ.
Svaret jag fick på avbeställningen var att produkten var färdigmonterad och skulle skickas idag, tillåt mig att tvivla.
Nu återstår bara att se när mina förskottsbetalda pengar kommer tillbaks på kontot, de har fått en tidsfrist till på fredag innan jag vidtar rättsliga åtgärder.

Permalänk
Medlem

Väntar också på mina pengar :/

Visa signatur

//Jens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndyA
Jag tappade tålamodet och avbeställde hela ordern igår. Det är med största säkerhet bara en tidsfråga innan företaget går i konkurs så jag råder er andra att hitta ett annat alternativ.
Svaret jag fick på avbeställningen var att produkten var färdigmonterad och skulle skickas idag, tillåt mig att tvivla.
Nu återstår bara att se när mina förskottsbetalda pengar kommer tillbaks på kontot, de har fått en tidsfrist till på fredag innan jag vidtar rättsliga åtgärder.

Från avbeställningsdatum har de 30 dagar på sig att återbetala enligt
lagen.

Permalänk

Varför förbetalar folk ? Känns postförskottsavgiften dyr eller ?

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klargplutte

Skulle man inte bry sig om priset så skulle man väl inte heller beställa från db överhuvudtaget som det ser ut nu...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Väntat på en order i 1½ vecka nu där allt fanns i lager men ändå inte skickat.

Lite ironiskt är det ändå att folk blir så upprörda, var ju inte så många år sen som 14 dagar ansågs som riktigt bra leveranstid

Oftast så blir ju servicen sämre om priset är lägre, det är sånt man får acceptera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du att göra med en seriös aktör så ska du ju inte behöva oroa dig för att betala i förskott antingen via kort eller inbetalning. Då känns ju pf-avgift bara onödigt. Inte dyrt i sammanhanget men varför betala 39 kr om du kan slippa.

Permalänk

Att det ska ta mer än två veckor att få saker som fanns i lager sedan dag 1 tycker jag är bedrövligt. Deras support svarar mig att "det kan ta några dagar extra" från "under behandling" till leverans pga kö på lagret, vilket jag kan acceptera, men fan inte två veckor för att dra i väg en kartong.

Tycker de borde sätta in extra resurser på att få bort den omtalade 1000 order kön. Tror det skulle bli billigare för dem i längden än att ha en massa missnöjda kunder.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndyA
Har du att göra med en seriös aktör så ska du ju inte behöva oroa dig för att betala i förskott antingen via kort eller inbetalning. Då känns ju pf-avgift bara onödigt. Inte dyrt i sammanhanget men varför betala 39 kr om du kan slippa.

Den här forumdelen dräller ju med folk som klagar på att dom ligger ute med pengar till diverse leverantörer vilket kanske visar vilket dåligt koncept det är med förbetalning varför lär sig ingen av det ?

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Citat:

Den här forumdelen dräller ju med folk som klagar på att dom ligger ute med pengar till diverse leverantörer vilket kanske visar vilket dåligt koncept det är med förbetalning varför lär sig ingen av det ?

För att alla andra leverantörer verkar kunna klara av att skicka omgående. Vilket t.o.m. datorbutiken.com klarade av en gång i tiden.

Det som folk diskuterar här är ju någonting unikt.

Kan tänka mig att det är nu ungefär lika kul att jobba på datorbutikens support som det är att jobba på comhems support

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestica
Det börjar ordna sig för dom så fort jag har fått mina itemz..!

HA håller helt med dig där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhanjel
Väntat på en order i 1½ vecka nu där allt fanns i lager men ändå inte skickat.

Lite ironiskt är det ändå att folk blir så upprörda, var ju inte så många år sen som 14 dagar ansågs som riktigt bra leveranstid

Oftast så blir ju servicen sämre om priset är lägre, det är sånt man får acceptera.

Tror dom flesta inte är så sura på leveranstiden, utan lögnerna. klart man är otålig som ett barn efter sin nya leksak, så man ringer och får svaret.
"Den skickas nog idag"........ Pffff!
så sa dom till mig hela första"under behandling" veckan.
hade man vetat detta hade det inte vart några problem alls.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo det är sant, det krävdes flera mailomgångar med bland annat it-chefen för att det skulle bli rätt status på min order.

Kanske dags att stänga i en vecka eller så och se över alla sina rutiner.

Permalänk
Medlem

Tydligen är det fel på kösystemet oxå fick jag till svar av DB på mail.
Mail supporten är ju hemsk dom läser ju inte frågorna.
standard svar på allt. Det känns som dom bara förhalar hela tiden. Det är noll i bemötande och support. ush ush ush!
Stackars den som måste göra en rma!

Det luktar konkurs!!! FLYYYYY! den som kan.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhanjel
Kanske dags att stänga i en vecka

Tycker jag låter som en bra idé, så att dom kan komma ifatt lite.

Nu har dom saker upp över öronen att fixa och det blir inte mindre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zecert
Mail supporten är ju hemsk dom läser ju inte frågorna.
standard svar på allt.

Kan inte säga att jag har upplevt samma sak, dom svar jag har fått har varit "genuina".

Permalänk
Medlem

så bra för dig. för det är inte kul när dom behandlar en illa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej precis, jag förstår dig, tror aldrig jag har fått en riktigt personligt kontakt med blizzards WoW support, bara en massa copy/paste svar :/
Men skulle gissa det beror mycket på hur mycket support personalen har att göra när dom behandlar den frågan man ställt.

Permalänk
Medlem

Ja beställde i stort sett en komplett burk den 23 september, då höll jag på att skicka diverse frågor om produkter till supporten hos datorbutiken. Och dom var sjukt bra på att svara (personliga svar), jag drog till exempel iväg en fråga på en lördag vid 23. Sen på söndagsmorgonen hade jag fått ett svar på min fråga.

Hur gick det med bestälningen då ? Jo jag fick grejjerna inom någon vecka från beställningsdatum. Det som drog ut på tiden var att minnena jag ville ha inte fanns i lager så jag var tvungen att välja ett par andra.

Permalänk
Medlem

Beställde lite delar till en server jag håller på att bygga

Vid beställning var alla delar markerade med en "grön lampa"
12h senare så var moderkort, minne, nätverkskort och cpu, markerade som obekräftad leveranstid. Bytte då direkt ut dom delarna mot delar som hade en "grön lampa"

1 dag senare så var det dags för diskarna att bli "Obekräftad leveranstid" bytte ut dom direkt.

Så, nu stod återigen alla delar som "Grön lampa"

2 dagar senare, då var det dags för chassit.. Orkade inte byta det, utan bestämde mig för att vänta, då det "bara" skulle ta 4 dagar.

I onsdags blev min order "Under behandling"

Jag har förskottsbetalat alla delar.

Behöver jag påpeka att detta troligen var sista gången jag beställde från DB?

Ytterliggare en historia, om en polare som beställde en komplett speldator från dom, ungefär samtidigt som jag beställde mina delar.

När han beställde fanns alla delar i lager, markerade med en "grön lampa"
När han fick orderbekräftelsen, så fanns inte en enda pryl i lager. Alla stod som antingen "Obekräftad leveranstid" Eller med ett datum långt fram i tiden, vissa delar nästan 2 månader. Han bytte ut lite delar, till delar som skulle finnas i lager. Men samma sak, dom blev markerade som "Obekräftad leveranstid"

I fredags tröttnade han, då var det fortfarande över 1 månads leveranstid på vissa delar. Han avbeställde ordern. Ringde upp Komplett och ställde frågan "Stämmer erat lagersaldo ni har på hemsidan" Fick svaret "Det uppdateras tyvärr inte i realtid, utan kanske med 5 minuters fördröjning"

Beställde identiska delar som han hade beställt på DB, totalpriset blev 8:- dyrare. Men, hans order skickades samma dag, alltså fredagseftermiddag, han fick kollinummer direkt, och på måndag (imorgon) kan han hämta ut sina delar.

Permalänk

Jag har nu skrivit några gånger i den här tråden och känner därför att jag borde skriva nu också.

Loggade in på "mitt konto" på DB nyss och fick til min förtjusning se att mina grejer är packade och att jag har fått ett kolli nummer .

Än så länge så har posten bara "Elektronisk förhandsinformation mottagen" men då det inte är allt för många minuter sedan de packades så kan jag ju inte begära att det redan ska vara genom halva sverige på väg till mig.

Hoppas nu bara att posten inte ställer till det på nått sätt.

Visa signatur

Abit Kt7A-Raid : Xp1600 @ 146.3*12.5 = 1828.75 : Vcore 2.15 : 3.3V @ 3.66V : Prime stabil i 36 timmar sen stängde jag ner självmant.

Permalänk

Sweet.. Väntar fortfarande på mina itemz

Permalänk
Medlem

pratade med db idag och frågade efter mina grejer och när evetuellt det skulle skickas. fick svaret att dom ligger mycket efter och kan ej ge ett svar på när, kanske ett tag till. Då har jag idag legat i under behandlig i två veckor.
Så jag avbeställde allt. beställde via dustin home och inet ist.
på 3 timmar hade jag kolinummer från dom bägge.
vissa är tydligen bättre än db. hahaha

Visa signatur

Permalänk

Du förskottsbetala va? Fått tillbaka pengarna? : >