Permalänk
Medlem

Om du ska köra 24/7 så e vaselin bra om inte det ska bli nån kortis. Den fungerar hur bra som helst o man kan överklocka cpun över 4ghz men den drar mycke ström o låter som en frysskåp.
Tackar

Visa signatur
Permalänk

Precis. Smeta på bara så slipper man probs Shit.. ja vill också köra kompressor =/

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Ja juste hade glömt en viktig sak att inte andvända "Arctic Silver" eller någon annan som kan ledda ström....Det ska vara silicon pasta på cpu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

om bilden med "klovervaseline" är seriös kan jag informera dig att mängden kylpasta ska motsvara storleken av ett riskorn!

och man ska inte breda ut pastan för då är chansen stor att det lämnar luft där mellan.Men om man sätter en plupp på mitten klämmer den ju luften åt sidorna medans man trycker fast kylaren

sen en sak som är viktig att tänka på är att Vapochillarna brukar visa -30 då dom är på ca -17 (vilket man tycker är mycket)

men Temperatur är ju bara måttet på rörelse...
alt är relativt... så man får ändå inte överklocka för mycket...

men så klart lever vi ju på 45NM tiden så 5 GHZ är no Problem XDXD

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xlex
om bilden med "klovervaseline" är seriös kan jag informera dig att mängden kylpasta ska motsvara storleken av ett riskorn!

och man ska inte breda ut pastan för då är chansen stor att det lämnar luft där mellan.Men om man sätter en plupp på mitten klämmer den ju luften åt sidorna medans man trycker fast kylaren

sen en sak som är viktig att tänka på är att Vapochillarna brukar visa -30 då dom är på ca -17 (vilket man tycker är mycket)

men Temperatur är ju bara måttet på rörelse...
alt är relativt... så man får ändå inte överklocka för mycket...

men så klart lever vi ju på 45NM tiden så 5 GHZ är no Problem XDXD

Japp du har rätt

Visa signatur
Permalänk

cool burk Virus! Lycka till med den och klocka så mycket det går!!

Permalänk
Medlem

Hehe tackar

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

palla nätagget utanför... de får du fixa på nåt sätt om du ska ha höga poäng av mig Fint annars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
palla nätagget utanför... de får du fixa på nåt sätt om du ska ha höga poäng av mig Fint annars.

Hehe ska ju fixa det på jobbet med lasern

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjenare!

Låter inte en kompressor-kylare en hel del?

/Mvh sedde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är ofta man har kylpasta UNDER processorn?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menigen
Det är ofta man har kylpasta UNDER processorn?

alltså han har klover vaseline under processorn och kylpasta på prollen eller misstar jag mig

"Alttid lär man sig något nytt..."

vad har klover vaseline för effekt?

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm

Permalänk
Medlem
Citat:

alltså han har klover vaseline under processorn och kylpasta på prollen eller misstar jag mig

"Alttid lär man sig något nytt..."

vad har klover vaseline för effekt?

isolera moderkortet med vaselin mot kondens o kylpasta på prollen
lite bilder på enannan http://gaming.datorbutiken.com/viewtopic.php?t=9546

Visa signatur
Permalänk

*Host* Tattrigt... Nätagget liggande utanför chassit med förlängda kablar -.- viiiisst klämt in en grym kylare i ett dyrt chassi.. Jääääätte grymt...INTE... bara lame... Kunde vart värt att lägga ut det på sweclockers om alla delar iaf var i chassit och inte ligger bredvid.

2 Poäng..

Permalänk
Slipsmannen

till föregående talare: vad fan är ditt problem?
tror du ärligt talat att det spelar någon roll för herrn i fråga om nätagget ligger i eller ur lådan? svaret är förmodligen nej...
tror du sen att han bryr sig om att han måste ha förlängt ett par kablar? så tror jag fortfarande att svaret är .. juste .. nej ..
såg du tempen på den gode herrens plugg? .. har du mkt bättre temp?
kom isåfall med något konstruktivt eller så tycker jag helt ärligt att du ska hålla .. hej andreas dimestam .. iallafall ..

konstruktiv kritik eller knip .. jag tyckte det var ett trevligt galleri, det var ett tag sen vi såg några vettiga .. tack

Visa signatur

- E-Penis: Fettokisse -
- Fractal Design R5, Ryzen 7 3700X@4.2ghz, Corsair H100 Hydro -
- Asus ROG Strix X570-F, 32Gb Corsair 3600mhz, Asus ROG Strix RX5700XT -
- Corsair Force MP600 M.2 1TB + 3TB Misc SSD, Corsair 850 PSU -
- Samsung 34"UW @ 1440P -

Permalänk
Medlem

Haha
Kan bara hålla med kittarn
8p från mig ock när du är klar med din rigg så blir det en klar 10p

Visa signatur

Main ATX: 5950X | 32GB DDR4 | RTX 3080Ti 3840x2560 144Hz | SSD 512GB+2TB Fortress II
Main ITX: 3900X | 16GB DDR3 | RX 6900 XT 2560x1440 144Hz | SSD 1TB | EVGA Hadron Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DasForumSpammer
*Host* Tattrigt... Nätagget liggande utanför chassit med förlängda kablar -.- viiiisst klämt in en grym kylare i ett dyrt chassi.. Jääääätte grymt...INTE... bara lame... Kunde vart värt att lägga ut det på sweclockers om alla delar iaf var i chassit och inte ligger bredvid.

2 Poäng..

9 Poäng heter det! Systemet är helt Hardcore och dom man brukar slå världsrekord i överklockning är ju hela systemet liggandes på bordet XD

10 poäng får man om alt är perfekt...

2 poäng ger man åt tolvåringar som har köpt en ny fläkt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kittarn
tror du ärligt talat att det spelar någon roll för herrn i fråga om nätagget ligger i eller ur lådan? svaret är förmodligen nej...
tror du sen att han bryr sig om att han måste ha förlängt ett par kablar? så tror jag fortfarande att svaret är .. juste .. nej ..
kom isåfall med något konstruktivt eller så tycker jag helt ärligt att du ska hålla .. hej andreas dimestam .. iallafall ..

konstruktiv kritik eller knip .. jag tyckte det var ett trevligt galleri, det var ett tag sen vi såg några vettiga .. tack

Bra sagt o jag har inte förlängt kablarna än

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hemgang
Haha
Kan bara hålla med kittarn
8p från mig ock när du är klar med din rigg så blir det en klar 10p

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Xlex
hehe tackar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sedde
Tjenare!

Låter inte en kompressor-kylare en hel del?

/Mvh sedde.

Hejsan
Nej den låter inte mycke om du hör på frysskåpet hemma så låter det typ så men fläkarna låter ganska mycke men det går o välja hur mycke rpm dom ska ha...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej vaselin gör så att man slipper kondens, kan man använda den som kylpasta även.

Är det någon som är modig och provar det, rappotera i så fall om tempen gick upp eller ner.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awqawq
Okej vaselin gör så att man slipper kondens, kan man använda den som kylpasta även.

Är det någon som är modig och provar det, rappotera i så fall om tempen gick upp eller ner.

haha som kylpast går det inte för att det smälter om det blir varmt

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kittarn

Har inget problem. Du kanske har? (inte vet jag)
Sa aldrig något dåligt om kylaren sa faktiskt att den var "grym" kylare <.<, Du kanske borde lära dig läsa eller kanske till och med kolla hos din optiker ifall du behöver glasögon? ^^ Min åsikt var och är att det är "Tattrigt" att bygga en dator utan att ta hänsyn till att få plats med en så viktig del som strömförsörjningen. Om jag tror det "spelar någon roll för herrn i fråga", inte fan vet jag ifall han bryr sig om att ha sitt nätagg hängande utanför sitt chassi?.. ALLA har rätt till en egen åsikt.. Jag står fast vid min åsikt, bygger/moddar man ett chassi och allt inte får plats, blir dåligt, något är halvfärdigt etc...så är det "Tattrigt" Och va fan skulle min temp ha med hans att göra? vad är du 3 år?

Citat:

9 Poäng heter det! Systemet är helt Hardcore och dom man brukar slå världsrekord i överklockning är ju hela systemet liggandes på bordet XD

10 poäng får man om alt är perfekt...

2 poäng ger man åt tolvåringar som har köpt en ny fläkt

Klagade aldrig på kylningen..vet att den är bra..

tolvåring som har köpt en ny fläkt får 0 Poäng..

Permalänk
Medlem

Höhö har fixat problemet med nätagget så att den i lådan nu!!!!!!!!
Ska beställa spacer skruvar på jobbet så att det ser bättre ut

Visa signatur
Permalänk

Stenhårt bygge, önskar jag hade orken att göra ett själv Och till snubben som tyckte detta va lamt kan ju dra gå till nått forum där folk tycker färdig moddade cs 14is chassin som thermaltake är snygga..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stefan.Jarl
Stenhårt bygge, önskar jag hade orken att göra ett själv Och till snubben som tyckte detta va lamt kan ju dra gå till nått forum där folk tycker färdig moddade cs 14is chassin som thermaltake är snygga..

Tackar!!
Jag håller med dej om den subben

Visa signatur
Permalänk

Jag gillar det här bygget starkt jag har saknat skapliga "över dimensionerade" byggen på det här forumet länge, men det här är bara så coolt. Sen fattar jag inte hur man kan ge 2p för något sånt bygge som det här, 10p helt klart. Inte har dom som tävlar i att kloka processor det så städigt alltid, dom har har ju sällan skallet på ens. Grattis till ett bra bygge nåt sånt härnt skulle man aldrig se här i Finland.

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traktor_APA
Jag gillar det här bygget starkt jag har saknat skapliga "över dimensionerade" byggen på det här forumet länge, men det här är bara så coolt. Sen fattar jag inte hur man kan ge 2p för något sånt bygge som det här, 10p helt klart. Inte har dom som tävlar i att kloka processor det så städigt alltid, dom har har ju sällan skallet på ens. Grattis till ett bra bygge nåt sånt härnt skulle man aldrig se här i Finland.

Det måste vara någon i Finland med eller :/ o han måste vara avis för att han kan inte eller han e bara inte mogen
Tackar Traktor_APA

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

8p bara för att det inte finns många här på swec som kör med kompressor, snart ska min mach2 upp igen kommer med resultat

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk

Fan va coolt det hade varit om du hade 4870X2 lr 4870 i CF i den burken. den hadde ju krossat allt, fatta vilken vantage score man kan få med 4000mhz Core 2 extreme och 4870.

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne-Mohammed
Fan va coolt det hade varit om du hade 4870X2 lr 4870 i CF i den burken. den hadde ju krossat allt, fatta vilken vantage score man kan få med 4000mhz Core 2 extreme och 4870.

Hehe har tänkt att skaffa mej 4870X2 kort senare ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganjaman
8p bara för att det inte finns många här på swec som kör med kompressor, snart ska min mach2 upp igen kommer med resultat

tackar

Visa signatur
Permalänk

Allt ser fint ut! ^^ kunde du lägga ut mer bilder inne i chassit? ser bra ut nu så nu ändrar jag och ger dig 8 poäng tillsvidare.