Pixel fyrverkeri på en S3260W

Permalänk
Medlem

Pixel fyrverkeri på en S3260W

Har fått lite problem med ny monitor !

När den visar svart kan det uppkomma små störningar som blinkar till lite snabbt, de är inte större än "1-3 pixels"
Jag har provat 2olika DVI kablar samt en HDMI, samt bägge utgångarna på G-kortet.

Undrar om det e nån som åkt på nått liknade, har någon ide om vad det kan vara. Min första ide var att det var nån annan kabel som låg o störde. Hade inget av dessa fel 20min innan på min gammla skärm.
Ända skilldanden e att jag körde den andra skärmen på VGA kabel vi adapter på samma g-kort (ATI HD2900)

Permalänk
Medlem

Tja, ursäkta bumpning men jag är intresserad av ett köp att denna skärm så nu letar jag lite fakta om den är något att ha, kvalitet etc. Så ifall någon har nån aning om vad som hänt med TS skärm, ifall det är ett undantagsfall eller dylikt, säg gärna till, vad är era upplevelser av skärmen, krånglar era?

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Jag har skärmen i fråga och hade stora problem med blinkande pixlar, fast då över hela skärmen vid vissa färger. Liknade artifakter rätt mycket enligt mig.

Problemet är att jag fick bara dessa symptom när jag installerat mitt nya ATI 4870x2 och använde DVI kabel. När jag använde mitt äldre Nvidia 8800gts funkade allting utan problem.

Jag kör skärmen över VGA kabeln nu eftersom jag inte orkar bry mig så länge saker funkar.

Visa signatur

data, representation av värden, text etc. lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner.
dator, digital automatisk beräkningsmaskin som styrs av ett i dess minne lagrat program.