Permalänk
Medlem

Finlandssvensk Foldingfarm?

Nu har jag ingen aning om hur många Finlandssvenskar som ens yrar runt på forumet, men för dom som räkar hitta fram till tråden: Nu grejjar vi ett litet bidrag från "andra sidan av viken"!

Finns det några intresserade?

Permalänk
Medlem

Det låter som en utmärkt idé! Alla finska vänner är mer än välkomna.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Hoppas på att jag inte är enda finlandssvensken som sitter på forumet

Permalänk

Det är väl inget som säger att finnar inte får delta i den svenska maktkampen?
Så länge bara lagnummret stämmer överrens så kvittar det var man sitter någonstans i världen.

Bara jag som skulle vilja låna alla superdatorer i typ 3-4timmar och köra lite foolding?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Har jag svårt att tro att du skulle vara enda

Permalänk
Medlem

El_mero är en yberfinne!

Visa signatur

Folding@Home: 1x8800GTS | 1xQ6600 | 10xE2210 | 1xXeon E5120 |
SweClockers hjälper Stanford University att finna lösningen till svåra sjukdomar. Häng med oss nu!
#foldingatsweclockers

Permalänk
Medlem

Nåja, där har vi en iaf..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pita
El_mero är en yberfinne!

Haha, du är ju lika mycket finne som jag! ^^

Therefore -> pita == überfinne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Haha, du är ju lika mycket finne som jag! ^^

Therefore -> pita == überfinne

Tänkte jag inte på;)

Visa signatur

Folding@Home: 1x8800GTS | 1xQ6600 | 10xE2210 | 1xXeon E5120 |
SweClockers hjälper Stanford University att finna lösningen till svåra sjukdomar. Häng med oss nu!
#foldingatsweclockers

Permalänk
Medlem

Fortfarande inga finnar som är intresserade?

Permalänk
Medlem

Morjens

En finne till som foldat 37 WUs (tror jag) för team sweclockers på en laptop. Folding på cpu i Vista tycks skita sig vid 100% för mig i alla fall. Så jag foldar med ett 9600 GT Mobile. 1390 ppd cirka

Permalänk
Medlem

Nå morjens, nu alla kaverin me bara å folda! å så samlar vi ihop lite gamla datordelar å grejjar en foldingfarm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mholm
Morjens

En finne till som foldat 37 WUs (tror jag) för team sweclockers på en laptop. Folding på cpu i Vista tycks skita sig vid 100% för mig i alla fall. Så jag foldar med ett 9600 GT Mobile. 1390 ppd cirka

Så lite med 9600GT? Trodde det producerade mer än mitt 8600GT iaf.

Permalänk
Medlem

Tjenare

Nu är jag inte riktigt insatt i skillnaderna mellan mobila grafikkort och kort för stationära datorer, men skulle tro att specsen för ett 9600M GT är mycket lägre än för ett motsvarande stationärt kort. Men om jag är ute och cyklar så berätta gärna hur jag skall klämma ut mer poäng för Team SweClockers. Kanske man kan prova trimma shaders lite eller.

Permalänk

Här är en finne som nyss börjat folda!
Sålde tyvärr mitt 8800GTS som kammade in brutalt med PPD, och då slutade jag folda, men nu har jag börjat igen, denna gång med ett 4850. Ska försöka sätta upp en på CPU'n också då jag får tid. Go Finlandssvensk

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk
Medlem

Moroo

Foldar nog från finaska sidan jag o

Permalänk
Medlem

Nåja, lite hjälper vi till iaf..

Permalänk
Medlem

Det finns nog flera av oss, men jag har foldat för ett annat lag i 3 år nu.

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ebu
Det finns nog flera av oss, men jag har foldat för ett annat lag i 3 år nu.

Varför? inte bättre att folda för ett lag som går frammåt starkt?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Varför? inte bättre att folda för ett lag som går frammåt starkt?

Varför håller inte alla på Kalmar FF i allsvenskan nu när dom vann SM-guld?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Haha, här har ni en ''Finlandsvenne'' som började folda för ett par dagar sedan med mitt 8800 kort !

Permalänk
Medlem

Hejsan, en till här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Varför? inte bättre att folda för ett lag som går frammåt starkt?

Ja du, när jag började folda för Techsweden så var det en hård kamp mot swoc för att bli det "bästa" svenska laget. Sen dess har jag foldat för samma lag och ser ingen anledning att byta, TS är "mitt lag" och tre år känns ganska länge.

Jag tycker det är roligt att se att Sweclockers lag fått sån fart på foldandet, imponerande och förhoppningsvis håller det i sig. Stanford och forskningen tackar.

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk
Medlem

Ännu en finlandssvensk här, undrar hur många det finns egentligen...

Jag har inte börjat folda, kanske man borde? Duger ett 8800 GTS 320 MB till någonting?

Permalänk

Japp, ditt kort borde göra minsta 2-3000.
8800GT korten har jag för kör i ca 3-5000 men tyvärr så vet jag inte hur mycket sämre GTS-versionen är.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
Ännu en finlandssvensk här, undrar hur många det finns egentligen...

Jag har inte börjat folda, kanske man borde? Duger ett 8800 GTS 320 MB till någonting?

Jag har ett 8800GTS 320 MB kort och har foldat med det i ett par veckor nu, jag har foldat 75 work-units och skrapat ihop 29298 poäng på det. Just nu ligger jag på 3400 PPD nästan hela tiden och det tycker jag är ganska så bra : )

Permalänk
Medlem

Kanske är dags för mig att sätta mig in i det lite då och börja folda