Permalänk
Medlem

Audio recorder

Jag söker ett program som kan spela in ljud inifrån directx spel.
Spelet i fråga är counter-strike och ljuden där inne är av typen wav. Jag har sökt som en galning och installerat typ 6 program som inte funkat. Antingen går det inte spela in från ett spel, eller så spelas inget ljud in.
Nån som vet?

Permalänk
Medlem

Kan du inte köpa en sån sladd som är 3.5 tums hanar i bägge ändarna ca 50cm lång e den. Så kopplar du line out in i line in och startar nått inspelningsprogram?

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

Hm, fick det förslaget från någon annan oxå, fast då mellan 2 datorer.. Ska nog testa det, eftersom det inte verkar finnas nån annan lösning
Tack

Permalänk
Inaktiv

vet inte om det gäller alla "nyare" creative kort... men på mitt 5.1 player (och alla nyare) så finns det en funktion som heter "what u hear" det innebär att man genom det medföljande inspelningsprogrammet kan spela in vad som spelas upp genom högtalarna....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raniz
vet inte om det gäller alla "nyare" creative kort... men på mitt 5.1 player (och alla nyare) så finns det en funktion som heter "what u hear" det innebär att man genom det medföljande inspelningsprogrammet kan spela in vad som spelas upp genom högtalarna....

Jo, jag har ett sådant kort och tänkte samma sak. Men det funkade helt enkelt inte

Permalänk
Inaktiv

hmm. skumt.. det funkar för mej... har du valt "what u hear" som inspelningsmedium i creative mixer? pch sedan välja "what u hear" i creative recorder? då ska det funka

Permalänk
Medlem

TACK så mycket raniz!!!
Det funkade helt perfekt när jag recordade med creatives inbyggda recorder och valde "what you hear". Det funkade däremot inte förut när jag körde med ett annat program. Aja, tack än en gång

Permalänk
Inaktiv

hehe, jag var i samma sits när jag skulle spela in lite ljud med EAX-effekter... letade runt i timmar på nätet innnan jag snubblade över ett forum där det stod detaljerad information om hur man gör