Permalänk
Medlem

Iphone eller N 5800

Jag funderar på antingen en Iphone eller Nokia 5800. Fast Nokian kommer ju dröja flera månader tills den kommer in. Är den värd att vänta på egentligen ?

Har man garanti på Iphonen här i Sverige om man köper den olåste ute i Europa ?

Permalänk
Medlem

iphone

jag hatar apple och ändå ska jag ha en iphone.. så bra är den

Permalänk
Medlem

Iphone utan tveckan! Köper du den olåst från ett annat land i europa så tror jag att du får kontakta stället du köpt ifrån om nåt händer som deras garanti gäller på.

Permalänk
Sötast

Jag skulle rekommendera iPhone utan att tveka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spawnbadboy
iphone

jag hatar apple och ändå ska jag ha en iphone.. så bra är den

Word på det, sitter i samma sits. Gillar inte apple men man sitter här med en iphone :S sorligt egentligen.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimmeh
Word på det, sitter i samma sits. Gillar inte apple men man sitter här med en iphone :S sorligt egentligen.

Kan bara hålla med har fri surf så den hjälper mig hela tiden med allt möjligt

man har ju hela nätet i fickan hehehe.

Kan nog faktiskt bli en ful ovana.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

jag skulle köpt n5800. För att iphone är en skit telefon. Tänk på den är från usa dom är jö så jävla efter i all utvevkling, allt dom gör är skit dåligt. Jag har en vän som har en iphone det enda jag gillade var internetet men allt annat med den var skit dåligt. Att dom ens inte tänkte på att lägga in mms och kunna spela in filmer med den från början. Vem vill ha en kamera lins som är mindre än en knapp nåls huvud? usch fy nej kan inte alls tänka mig en iphone.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Tänkte skaffa Nokia 5800 men det blev en iPhone 3G (upplåst & jailbreakad) istället.

Svart Smurf vet uppenbarligen inte vad han snackar om. "Skit dåligt"? Utveckla lite mer tack. Vet då inte mycket som är dåligt med iPhone förutom dålig batteritid vid mycket användande. Sluta var avundsjuk

Permalänk
Avstängd

Jag är inte avundsjuk;) jag har en mobil som är mycket bättre än en iphone så jag är nöjd;) Jag skulle aldrig kunna slänga ut 5000kr på en iphone som är så dålig.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Varför är den "så mycket bättre" då? På vilket sätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
jag skulle köpt n5800. För att iphone är en skit telefon. Tänk på den är från usa dom är jö så jävla efter i all utvevkling, allt dom gör är skit dåligt. Jag har en vän som har en iphone det enda jag gillade var internetet men allt annat med den var skit dåligt. Att dom ens inte tänkte på att lägga in mms och kunna spela in filmer med den från början. Vem vill ha en kamera lins som är mindre än en knapp nåls huvud? usch fy nej kan inte alls tänka mig en iphone.

Du har många vänner du...
Och konstig nog så är alla dina vänners telefoner sämre än din.
Hur kommer det sig?

Att säga att allt från Usa är skit stärker bara mina ord:
Väx upp!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
jag skulle köpt n5800. För att iphone är en skit telefon. Tänk på den är från usa dom är jö så jävla efter i all utvevkling, allt dom gör är skit dåligt. Jag har en vän som har en iphone det enda jag gillade var internetet men allt annat med den var skit dåligt. Att dom ens inte tänkte på att lägga in mms och kunna spela in filmer med den från början. Vem vill ha en kamera lins som är mindre än en knapp nåls huvud? usch fy nej kan inte alls tänka mig en iphone.

var det samma vän som sa att man inte kunde föra över enskilda låtar utan att uppdatera hela musikbiblioteket?

bättre att du säger som det är, att du ogillar apple o därför inte skulle köpa en iphone utan istället en nokia.

visst får du säga att han ska välja nokia, på sätt o vis tycker jag det med. men snälla du, kom med nån bättre motivering än "dom är jö så jävla efter i all utvevkling". på vissa områden äre säkert sant, men det finns garanterat mycket du har o använder här i livet som inte skulle finnas om man tog bort allt som kommer från usa. de där inkompetenta personerna i usa, som tog sig till månen för 40 år sen, de är ju helt värdelösa, eller? vi i sverige kan slå oss för bröstet för att vi har, ja vad har vi gjort för nått stort

o det där me kameralins tycker du den är större på nån annan mobil? linsen är lika liten oavsett tillverkare av mobiltelefonkamera, därmot är upplösningen olika. personligen har jag inte sett en mobil som tar bra bilder i annat än optimala förhållanden. alltså ingen mobil som kan ta bilder som inte en 1000 kr digitalkamera slår på fingrarna. men det är ju min högst personliga åsikt.

mms, ja det är dåligt, man får ju hoppas telia släpper sin mms applikation. kan vara nyttig för de osm använder mms, personligen är jag inte nån hög konsument av mms och kommer troligen aldrig bli, men sen har jag inte en iphone heller.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

USA uppfann atombomben:D

Permalänk
Medlem

MMS hit och MMS dit, smidigare och billigare att slänga iväg ett mail.

iPhone utan tvekan. Bästa telefonen jag ägt. De som gnäller på specifikationerna och den överdriftiga kostnaden (svart_smurf) har inte testat telefonen. Gränssnittet är himmelskt bra, alla applikationer fungerar smidigt och snabbt.

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiskmasen_99
USA uppfann atombomben:D

Var inte Kanadensarna och Engelsmännen också inblandade?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens

mms, ja det är dåligt, man får ju hoppas telia släpper sin mms applikation. kan vara nyttig för de osm använder mms, personligen är jag inte nån hög konsument av mms och kommer troligen aldrig bli, men sen har jag inte en iphone heller.

MMS finns. Jailbreaka telefonen så är det bara att ladda hem det. Och att jailbreaka är riktigt simpelt och bara att återställa om man inte vill ha kvar det.

fiskmasen; folk från flera länder uppfann atombomben (och det kan knappast klassas som något bra "från usa")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazk0
Var inte Kanadensarna och Engelsmännen också inblandade?

Nein! de var faktist albert einstein som kom på hur en sådan skulle tillverkas

Nog med offtopic! Säger bara köp en iphone! du kommer bli jätte nöjd, mms kommer säkert snart, kameran tar väldigt bra bilder för att vara en mobil kamera (i rätt ljus förhållande) tar ej så bra bilder i mörker men det finns en applikation på appstore som kallas "steadycam" som gör att mörka bilder även dom ser bra ut

Permalänk

Einstien var inte mer ansvariga för en atombomb än vad Newton är för gravitationen. Einstein möjliggjorde några teorier som ledde till utveckling . Han skrev ett brev till president Roosevelt år 1939 och varnade för en sådan anordning.

Här har ni en lista över de som uppfann den. http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Manhattan_Project_peopl...

Mask0 har rätt det var många länder inblandade, men skälva utvecklingen skedde i USA och de är de ända som har använt bomben.

Permalänk
Medlem

Nu ska vi inte snacka atombomber, nu är det telefoner det handlar om

Permalänk

Jag rekomenderar nokia.
Problemet med iphone är ju att man är låst till EN dator, vill man ha en ny låt från en annan dator så får man radera hela sitt bibliotek.
Så var det i alla fall på ipod.
Rätta mig gärna om jag har fel.
Sen laddarna, har dom universal micro eller mini usb?
Eller är det fortfarande deras special laddare?
Jag har själv en n95 som jag är MYCKET nöjd med.
Sen pekskärm. Det säger ju sig själv att det blir besvär.
Att hålla på att putsa sin skärm hela dagarna är nog inte så roligt.

Permalänk

HTC Touch Diamond! Har en och älskar den, jag har testat 2 personers iphone 3G och tyckte väl dom var rätt sköna men HTCn slår allt, snabbare, snyggare menyer, fler funktioner mm. Har sett många recensioner på den när dom säger att den är slö mm, men det är min verkligen inte. Måste ha nån ny versionen elr nåt för alla dom där buggarna folk snackar om finns inte

EDIT: och en sak jag inte gillar om iPhone är att den inte har nån bluetooth man kan skicka saker med, det suger..

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
HTC Touch Diamond! Har en och älskar den, jag har testat 2 personers iphone 3G och tyckte väl dom var rätt sköna men HTCn slår allt, snabbare, snyggare menyer, fler funktioner mm. Har sett många recensioner på den när dom säger att den är slö mm, men det är min verkligen inte. Måste ha nån ny versionen elr nåt för alla dom där buggarna folk snackar om finns inte

EDIT: och en sak jag inte gillar om iPhone är att den inte har nån bluetooth man kan skicka saker med, det suger..

Den har bluetooth..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Den har bluetooth..

Men du kan inte överföra filer som står i hans inlägg.
Läs hela inlägget ..

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

JackeShan>> Haha ok:P

danielinterus>> När jag har provat mobiler med touchscreen så upplever jag det som att man inte behöver torka dem så ofta. luset från skärmen under "flötet" gör att det inte syns så tydligt, det syns när skärmen är avstängd och ljus uppifrån reflekteras i skärmen och är kanske inte så snyggt xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Jag rekomenderar nokia.
Problemet med iphone är ju att man är låst till EN dator, vill man ha en ny låt från en annan dator så får man radera hela sitt bibliotek.

går, dock inte utan att jailbreaka den. gäller även ipod touch

Citat:

Sen laddarna, har dom universal micro eller mini usb?
Eller är det fortfarande deras special laddare?

? kontakten på själva iphonen/ipod touch är special ja, precis som på många SE telefoner. dock så är ju andra änden av ladd sladden en helt vanlig USB kontakt, som kan anslutas till datorn eller till en USB laddare, inte nödvändigtvis en apple laddare. men på vilket sett är det konstigare än att du inte kan ladda en SE telefon med en nokia laddare?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

köp iphone om du har råd annars nokia.

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Tycker det är en något orättvis jämförelse då 5800 om man sa gå efter det föreslagna dollarpriset för den kommer att kosta ungefär hälften av vad iphone gör, alltså är det inte riktigt rättvist att jämföra dem rakt av.

5800 kommer förmodligen att kännas plastigare och billigare, men kommer att ge i princip samma funktionalitet som den mer premiuminriktade iphone, skulle säga att välet är högst personligt!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Valde själv iPhone, har alltid hållt mig till Microsoft annars men så fort iPhone kom var jag fast. Under tiden den inte fanns i Sv hade jag en Touch och i somras/höstas slog jag till. Världens mysigaste pryl
Visst har den sina begränsningar, men å andra sidan stora fördelar. Jag tycker sj iaf att de sistnämda väger över.

Enda nackdelen hittils? Den j*vla baksidan som spricker

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
men HTCn slår allt, snabbare, snyggare menyer

Det är en bra bit kvar till 1:a april.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk

Tänkte också höra sitter i samma sits liksom , dock kommer jag inte använda mobilen till att surfa förutom möjligen hemma med mitt trådlösa.

Jag kommer ha mobilen till musik / någon serie och ta lite kort ibland och smsa och ringa.

Vilken tycker ni man ska köra på?

Har möjlighet att köpa en iphone 2g 8gb med gummi skydd för ca 2500kr och runt 2800kr kostar ju 5800 men då får jag med garanti osv

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå