Videoredigeringsprogram

Permalänk
Medlem

Videoredigeringsprogram

Brukar redigera ganska mycket hemma och har för närvarande använt Adobe Premiere. Ibland börjar programmet snabbspola i previewn och det händer att alla klipp försvinner från timelinen (går iofs att fixa men jobbigt), har iaf blivit jävligt trött på det och vill prova något nytt. Funderar på att prova Avid Xpress DV eller Avid Film Composer. Har ni några tips på bra professionella redigeringsprogram?

Visa signatur

Så frälst av den farliga branten - Jag liksom föll över kanten

Permalänk
Medlem

Avid Xpress DV 3.5 ska vara bra men det är ganska avancerat tror jag. Sen finns det Vegas Video 3 som är ganska enkelt. Ulead har också några videoredigeringsprogram men jag tycker inte om de speciellt mycket kör isf hellre med Adobe. Pinnacle har ju också släppt ett nytt program, Edition DV 4. Det ska också vara hyfsat men har inte fått lika bra betyg som Avid vad jag vet. Pinnacle Studio 7/8 är ju också OK men är inte så avancerade...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Pinnacle Express
Pinnacle Studio 8.

dom är enkla och bra men du kan ändå göra mer än tillräckligt i dem.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 3900X | MB: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | RAM: Corsair 32GB 3200MHz | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem

Avid Xpress DV 3.5 är som Oreo säger, "mkt" avancerat. Men om du redigerar mycket som du säger så är det 100% värt att lära sig. När du väl lärt dig det så finns det inget program som är bättre när det gäller hastighet, tillförlitlighet, funktion och kvalite. Det knäcker helt enkelt. Ett tips kan vara att låna någon bok om just Avid. För annars kan det vara lite svårt i början !

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk
Medlem

Har installerat Avid nu, användargränssnittet ser rätt schysst ut men har inte börjat pilla med några funktioner än. När jag försöker starta programmet som Power User (WinXP) står det att det inte finns tillräckligt med RAM (behövs 256) men som Admin funkar det fint, skumt som fan. Får nog glida ner till biblan å kolla lite böcker senare, men det ser lovande ut i alla fall.

Visa signatur

Så frälst av den farliga branten - Jag liksom föll över kanten