Fil server Windos Server 2003 unrar

Permalänk
Medlem

Fil server Windos Server 2003 unrar

Hej...

jag har satt upp en filserver hemma med hjälp av windows server 2003. Som funkar bra. Jag använder utorrent för att kunna ladda ner torrents med server. Då har jag gjort så att utorrent laddar hem alla torrents som lägs i en speciell mapp.

Men det tar sån tid om jag vill packa upp rarfilerna igenom nätvärket.

Kan man få server att packa upp filer som läggs i en speciell mapp? eller på annat sätt få den att packa upp dom atomatiskt?

MVH Micke

Visa signatur

Soltek-k8t800pro, amd64-3500@2640mhz 1,5v, ati-r 9700, no-name pci 3200 1024mb

Permalänk
Medlem

logga in med rdp sen packad du upp dom på servern.

Visa signatur

Server: Intel Pentium D 2.66Ghz, 2x80GB SATA RAID-1, 2GB Ram, FreeBSD-7.0

Permalänk
Medlem

så kan man göra men det är de jag vill slipa

Visa signatur

Soltek-k8t800pro, amd64-3500@2640mhz 1,5v, ati-r 9700, no-name pci 3200 1024mb

Permalänk
Hedersmedlem

Ja det går att automatisera men lite programmering (scriptning) behövs nog.
I uTorrent under advanced-knappen när du lägger till en torrent (eller bara visar egenskaperna på en redan inlagd) så har du en advanced-flik. Du kan ställa in att ett program ska köras när torrenten är klar. Är det bara en fil i torrenten så skulle det gå direkt att anropa ett uppackningsprograms och skicka med namnet som argument.
Är det flera filer kan du bara få fram mappnamnet och behöver då ett script som på något sätt väljer ut rätt fil att packa upp.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG