Permalänk
Medlem

VirtualHosts

Vet inte om jag lägger det här rätt, det visar sig
vad är fel? får det inte att funka...

NameVirtualHost 212.112.45.214 <VirtualHost 212.112.45.214> DocumentRoot c:\wwwroot\sigges.servebeer.com ServerName sigges.servebeer.com </VirtualHost> <VirtualHost 212.112.45.214> DocumentRoot c:\wwwroot\thrawnarn.mine.nu ServerName thrawnarn.mine.nu </VirtualHost>

Permalänk
Medlem

Kolla i loggarna eller så. Kanske står vad som är fel.
Det enda jag skulle kunna gissa på är fel, är "c:\wwwroot\sigges.servebeer.com" men jag har ingen aning om hur man skriver sökvägar i apache för windows så...

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Medlem

just sökvägarna har jag provat på alla olika sätt.. ska kolla loggarna

EDIT: står ingenting i loggarna...

Permalänk
Medlem

Ska det inte vara forward slashes istället för backslashes även i Windows?

c:/wwwroot/sigges.servebeer.com

Visa signatur

"`F' is group reply. This is because `G' is for sort and `g' is for get new mail. And `G' is for sort because `sort' used be called `group', and anyway `S' is for save mailbox and `s' is for file message in folder, because `f' is group reply and `F' is group reply including original text."

Permalänk
Medlem

hade för migdet jag oxå, men det hjälpte inte

Permalänk
Medlem

såhär har jag de:

NameVirtualHost * <VirtualHost *> User nisse Group users DocumentRoot /home/nisse/www ServerName nisse.hellburner.net ServerAlias nisse.hellburner.net www.nisse.hellburner.net ErrorLog /home/nisse/nisse-error.log </VirtualHost>

detta är alltså en namnbaserad vhost

användare och grupp behöver du antagligen inte, jag behöver dock de pga suexec:ad cgiversion av php.

serveralias behövs heller inte, inte errorlog heller för den delen tror ja men kan ju vara bra att ha en egen, vill minnas att allt loggas till en å samma fil annas.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

hihi, det funkade nu, tackar tackar..

EDIT: använde * istället för sigges.servebeer.com då funkade det..