Permalänk
Medlem

Bannad på DC

Jag har ett litet problem, eller snarare så är det min far sm har det.
Det är nämligen så att han blir bannad och kickad i tid och otid.
Nyligen blev han det med motivationen "Hacked client / fake share". Jag har själv kollat igenom vad han delar ut så att han inte bryter mot några regler, eftersom vi sitter på samma ip så blir ju jag också bannad.
Ganska irriterande som ni säkert förstår. Frågan är vad fan de menar med "Hacked client".
Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig. Operatorerna på DC-hubbarna är ju inte så lätta att kommunicera med när man blir bannad.

Jag är lite osäker på om den här tråden ligger rätt eller om ämnet är tillåtet att diskutera så anmäl gärna tråden om den verkar olämplig.

Permalänk
Hedersmedlem

Som det ser ut nu och så länge som du inte går in på vilka hubbar det gäller så ser jag inget problem.
Tråden ligger dock bättre i Programforumet då du har problem med ett program och det bör du veta.
*tråd flyttad*

Permalänk
Avstängd

Finns ju tweakade DC++ klienter, och du använder troligen en sådan
Använder du orginal från sourceforge ska du inte uppleva några problem.

Visa signatur

Powered by AMD 3900X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arkin
Finns ju tweakade DC++ klienter, och du använder troligen en sådan
Använder du orginal från sourceforge ska du inte uppleva några problem.

Nope, det handlar inte om någon tweakad DC++ klient utan en alldeles genomnormal DC klient.

Permalänk
Medlem

Det är därför jag ogillar DC, alla dessa regler.
Rekommenderar WinMX (www.winmx.com) och edonkey (eller mldonkey klient om du vill slippa reklam) två bra program som laddar från flera användare samtidigt. Skall givetvis bara användas för att legala filer.

Permalänk
Medlem

ja, edonkey är ju snabb
Sitter i 50 timmar för att hitta en server man kan ladda ner från.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher
ja, edonkey är ju snabb
Sitter i 50 timmar för att hitta en server man kan ladda ner från.

Du verkar ju veta vad du pratar om.....INTE.

Du tankar inte från någon server, utan man tankar från olika användare från en jäkla massa servrar, och det bästa, allt sköts automatiskt, så du behöver inte hålla på med att byta server/hubb eller söka efter filer när du vill resuma.

Men visst, eDonkey kan vara lite svår att förstå ifall man är van vid hur andra p2p program funkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lento
Det är därför jag ogillar DC, alla dessa regler.
Rekommenderar WinMX (www.winmx.com) och edonkey (eller mldonkey klient om du vill slippa reklam) två bra program som laddar från flera användare samtidigt. Skall givetvis bara användas för att legala filer.

WinMX tycker jag personligen är ganska värdelöst, edonkey skall jag prova.
Fast jag gillar DC även om det har sina irritationsmoment, så det vore kul om jag visste varför pappirusen blir bannad hela tiden.