Inför maxbredd på bilder

Permalänk
Medlem

Inför maxbredd på bilder

Snälla inför en maxbredd på bilder som postas i forumen. Börjar bli less på att scrolla 3000 pixlar åt höger för att klicka på "citera". Sidan går då dessutom snabbare att ladda. 800 pixlar förslagsvis?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Vi brukar ändra bilder som är bredare än cirka 1000 pixlar till länkar. Om du ser bredare bilder någonstans, får du gärna anmäla inläggen där de finns.

Tack för din feedback! Jag hoppas att du kommer att fortsätta att trivas här på SweClockers.

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson

Permalänk
Medlem

Inlägget redigerat av GAPa. Jag ska ta en titt på tråden som du länkade till, men använd i fortsättningen länken "Anmäl inlägget" som finns nere till höger i varje inlägg. Det är inte tillåtet att ta upp enskilda fall i den här forumdelen.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Jag brukar anmäla bilder som är bredare än 1000pix i bredd. vill man ge större bilder så gör man en länk och inte med IMG taggar. folk som skriver att de inte har lust/tid/ork att ändra upplösningen är bara lata.

I vissa läsare så skalas bilderna ner till 'läsvänliga' och i andra läsare inte. I FF så gjorde det de men nu i de senaste versionerna så skalas de fortfarande inte ner. lite störande att det inte finns kvar. Nästan alla på Forumet kör ju FF.

Visa signatur

I am Extrazz.