Tack för snabbt svar!
Glädjande nog verkar de som man bara kan ringa Lenovo och få ett utbytestangentbord som också rapporterats av "softaren".
Fast kunde man verkligen få det utbytt utan kostnad (det framgick inte så tydligt på "Softarens" inlägg?
Dock är den kvaliteskänslan mycket bättre än R-serien (som är deras lågbudgetserie) så den kan du inte jämföra med men jämfört med en T61 (T-serien = business) så tycker jag T400 är sämre.
Fast 14" r61-serien var vad jag uppfattade det i princip en t61 med lite tjockare chassi (gjorde lite efterforskningar innan införskaffandet), samma roll-cage + andra chassiförstärkningar. Men det låter på dig som att T400 och 14" r61 är ungefär likvärdiga iaf och det duger åt mig.
Lite svampigare plast och lite "mjukare". Därmed inte sagt att den är dålig, den är mil före konsumentholkarna från Siba men når inte riktigt upp till den gamla IBM standarden. Jag tror du kommer att bli jättenöjd, ogillar du tangentbordet så ring supporten och få ett bättre som du monterar själv.
Ja det tror jag med, kommer från en Acer Aspire 5024 med spräckt chassi (gångjärnet vid skärmen, har ni hört den förut?!!).
Sen om nåt år så köper du en Intel SSD och hänger in och så får du nästan tre-dubbling av prestandan för en rimlig peng så har du en trogen följeslagare som du lätt kan ha i 4 år.
Den ideén tog jag till mig direkt när jag läste den några inlägg tidigare.