Permalänk
Medlem

Hm, jag tycker din rigg jesusbarnet var väldigt bra.

Frågan är om jag kanske borde köpa ett till kort senare? För 260Sliade klår nog ett 4890 i prestanda, visst pallar nätagget och moderkortet det?!

Visa signatur

"The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanityyy
Hm, jag tycker din rigg jesusbarnet var väldigt bra.

Frågan är om jag kanske borde köpa ett till kort senare? För 260Sliade klår nog ett 4890 i prestanda, visst pallar nätagget och moderkortet det?!

jo två st 260 slår ett 4890 med rätt så mycket men om du kopplar på ett till 4890 så är det ju en annan historia och moderkortet och nätagget klarar det.

hur länge har du väntat?

annars så är ju inte lanseringen av 5xxx serien långt borta
http://sweclockers.com/nyhet/9270-fler_streamprocessorer_och_...

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jesusbarnet
jo två st 260 slår ett 4890 med rätt så mycket men om du kopplar på ett till 4890 så är det ju en annan historia och moderkortet och nätagget klarar det.

hur länge har du väntat?

annars så är ju inte lanseringen av 5xxx serien långt borta
http://sweclockers.com/nyhet/9270-fler_streamprocessorer_och_...

Jag tänker köpa delarna i omgångar, har nyss köpt HDDn och DVDn från Inet. Jag kommer vänta med de dyraste delarna eftersom jag anser att det är där man kan spara in mest pengar genom att vänta.

Jag har väntat med att köpa delar från nyår, jag kommer inte ha köpt klart allt innan juli.

Jo, jag har sett att 5xxx serien lär komma snart, det lär nog bli två 5870:or i CF.

Vad tror du att 5870an kommer att hamna på när den släpps?

Visa signatur

"The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tänker köpa delarna i omgångar, har nyss köpt HDDn och DVDn från Inet. Jag kommer vänta med de dyraste delarna eftersom jag anser att det är där man kan spara in mest pengar genom att vänta.

Jag har väntat med att köpa delar från nyår, jag kommer inte ha köpt klart allt innan juli.

Jo, jag har sett att 5xxx serien lär komma snart, det lär nog bli två 5870:or i CF.

Vad tror du att 5870an kommer att hamna på när den släpps?

jag tror att dom kommer gå på ca 3000 i början efter som att nvida inte kommer släppa sina kort förens i oktober

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jag tror att dom kommer gå på ca 3000 i början efter som att nvida inte kommer släppa sina kort förens i oktober

Är det värt prestanda skillnaden tycker du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Är det värt prestanda skillnaden tycker du?

ja det tror jag enligt den där nyheten på sweclockers så kommer den ha 1200 streamprocessorer vilket är 400 fler än 4890 som hade 480 streamprocessorer mer än 3870, sen går det ryckten om att 5xxxx serien kanske kommer med hela 1600 streamprocessorer

3870 vs 4870
http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-q3-...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

ja det tror jag enligt den där nyheten på sweclockers så kommer den ha 1200 streamprocessorer vilket är 400 fler än 4890 som hade 480 streamprocessorer mer än 3870, sen går det ryckten om att 5xxxx serien kanske kommer med hela 1600 streamprocessorer

3870 vs 4870
http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-q3-...

Okej, får se när det kortet lanseras ifall jag köper det eller inte.

Jag har bara en fråga kvar, visst stödjer moderkortet CF?

Föresten så fick jag HDDn och DVDn idag, så jag kommer sluta vara aktiv i den här tråden efter svar på frågan ovan. Jag vill tacka er för all eran hjälp!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej, får se när det kortet lanseras ifall jag köper det eller inte.

Jag har bara en fråga kvar, visst stödjer moderkortet CF?

Jaepp.

Permalänk
Medlem

Nu när trådstartaren skjutit ut sig är det kanske ok att låna tråden lite..

Jag ska ge mig på mitt första datorbygge, har tänkt lägga mig i den här prisklassen. Kan man säga nåt om ljudnivån på ett bygge enligt den setup som den här tråden mynnande ut i? Är det några ändringar i inköpslistan som man bör göra om man kan tänka sig att offra en smula prestanda till förmån för en tystare rigg?

Per

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fson

Jag ska ge mig på mitt första datorbygge, har tänkt lägga mig i den här prisklassen. Kan man säga nåt om ljudnivån på ett bygge enligt den setup som den här tråden mynnande ut i? Är det några ändringar i inköpslistan som man bör göra om man kan tänka sig att offra en smula prestanda till förmån för en tystare rigg?

Per

Check this out:

Nvidias stockkylare lär ska vara tystare än ATI:s (därmed GTX275 tystare än HD4890). Bäst prestanda får du givetvis med 2xGTX260, men det vet jag inte om du har råd med.

Inte tyst nog så kan du alltid smälla in lite sånt här:
https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/be-quiet--lj...

Fråga om det är något du undrar!

Pssst, egentligen ska du starta egen tråd.

Riktigt eftersänd edit: Självklart skall annan processorkylare inskaffas om ljudnivå är prioriterat. Kolla på Scythe Ninja 2 och Noctua U12P.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuppel
Pssst, egentligen ska du starta egen tråd.

Jag förstår inte, varför har de inte bara delat upp köpråds forumet i olika prisklasser?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fson

Kör på!:D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuppel
Jaepp.

Lysande! Då är det bara att tuta och köra!:D

Visa signatur