Permalänk
Avstängd

Snabbstatus i signaturen.

Jag har en idé om att införa en sorts "status" i signaturen som går snabbt att ändra. Jag uppdaterar min signatur ytterst sällan, säg vart annat år eller så, på grund av två skäl: Allmän konservatism och lättja. Det är krångligt att ändra signaturen. Jag föreslår -inte som ersättare men som komplement någon form av "snabbsignatur" som är kopplad till de inlägg som skrivs just för stunden. Ponera att jag är bakfull eller rentav berusad (vilket händer - just nu t.ex.). Detta är något jag vill kunna deklarera, liksom om jag är på osedvanligt dåligt humör eller extra pigg för stunden på just överklockning. Inläggen man skriver har alltid en kontext och färgas inte bara av den forumspecifika kontexten utan även av hur man mår för stunden, om man är pigg, ledsen, arg, lycklig eller helt insnöad på ett specifikt objekt (t.ex. överklockning alá bongkylning eller 80-talets nätverksprotokoll eller whatever). Lite som MSN-status eller en twitter-blog.

En signatur skulle kunna se ut så här (min som exempel):

---------------------------- www.vof.se Status: MBY är full ikväll.

Den vanliga signaturen hänger med som vanligt och bifogas varje inlägg. Om den ändras, ändras signaturen även för inlägg skrivna innan ändringen, dvs alla inlägg av [användare] ändras. Mitt förslag är en specifik "för stunden"-signatur som kompletterar den vanliga. I mitt exempel skulle "Status: MBY är full ikväll" enkom gälla inlägg som gjordes just under denna signatur.

Förstår ni hur jag menar, eller är jag för full för att förmedla det?

(Jag har grunnat på detta länge, och fyllan är inte ansvarig)

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk

Låter bra

Annars kan man kanske ändra texten efter ett schema?

För mig blir det:
Måndag-torsdag = Stressad över skolan
Fredag = Redigt full
Lördag till 16:00 = Bakis
Lördag efter 16:00 - söndag = Benchar cpuer.

Finns mycket att trixa med helt enkelt.
Någon gång en moderator får influensan kanske han har tid att pilla lite med dessa förslag.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Känns ju som att ett enkelt Greasemonkey-skript skulle lösa detta i Firefox i alla fall.

* Idén känns mest som en undanflykt för att kunna bete sig som ett svin.
* Betoningar och liknande är svårtolkat i textform. Om en människa har en "negativ dag" och postar ett inlägg så kommer troligtvis alla svåra tolkningar ske till det negativa från läsarna.
* Jag är emot idén för att jag personligen är inte så intresserad av vad andra är på för humör. Om jag är intresserad så frågar jag.
* Jag är även emot idén för att jag inte tycker om denna "Jag-integrerar-mig-med-internet"-stilen som finns. Där alla ska ha facebook och blogga och twittra och digga och msn:a, etc. Och deras msn-status lyder: "Prata inte med mig". MEN GÅ INTE ONLINE DÅ!!

Status: Jag är lite bitter idag.

Catch my drift?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Jag tycker det kan vara roligt ibland men det känns som att det kan missbrukas..

Annars så tycker jag att en liten rad under 'medlem' plats' registrad' anmärkningar' kan stå om man är online/offline om man är inloggad eller inte. funktionen finns ju redan som vänner men hur många använder den liksom

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Jag tycker det kan vara roligt ibland men det känns som att det kan missbrukas..

Annars så tycker jag att en liten rad under 'medlem' plats' registrad' anmärkningar' kan stå om man är online/offline om man är inloggad eller inte. funktionen finns ju redan som vänner men hur många använder den liksom

Det finns redan, till vänster om där det står när inlägget är postat.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

Tja, jag antar att det vore lite småkul om ens senaste tweet automagiskt kunde hamna i ens signatur.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutshell

Se där ja.. grå om man är online eller vit om man är offline. där lärde man sig något nytt iaf Tack. är den röd för bannade medlemmar då

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutshell

Haha! Hade jag inte den lilla susning om... Känns som en väldigt liten och kamouflerad liten prick som jag fortfarande inte kommer lägga märke till trots att jag nu vet vad den finns där för.

Permalänk

ta högerklicka/ egenskaper.. Ako är avloggad

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Legendarisk

Jag ser inte riktigt poängen med att ha ett statusfält för varje inlägg, om det är något som påverkar dina åsikter för stunden så bör det framgå i texten imho. Däremot skulle det kanske göras smidigare att ändra sin signatur så att man gör det oftare.

Online/Offline kommer fixas.

Vi följer tråden.

Visa signatur

Abstractions all the way down.