Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009

Varning!

Köp INTE saker av en kille som uppger sig heta Kian K Kianfar! Han lägger ut mängder av annonser på mängder av olika ställen! Jag skulle byta ett gtx 260 och 500kr mot ett 4870x2. Priset var så bra för att mitt var i princip nytt och hans använt sedan november (sa han iaf...). Vi kom överrens om att skicka samtidigt via posten, han skickar och jag får kolli-id, stämde mycket bra med vikt och allt! Jag skickade inte mitt grafikkort för att jag tänkte köra den säkra vägen och skicka när jag kollat så han inte lurade mig. Men han smsade ihjäl mig och sa att om jag inte skickar så ringer han posten och be dom skicka tillbaka hans grafikkort. Så jag la det på posten och såg till så jag fick ett kollinummer men jag sa även att lägg detta på en plats så jag vet att det INTE kommer skickas förens jag ger klartecken! Han blev nöjd och jag fick snart mitt grafikkort, glädjen var enorm! Jag kommer hem, öppnar lådan (4870x2 orginal kartong! xD) och ser en massa papper, första tanken är att han har paketerat det väldigt bra, JAG BLIR GLAD!! xD Efter jag tagit bort det första pappers lagret så ser jag en träbit ligga på tvären, jag tänker att det e nog för att kortet inte skulle flyga omkring... Jag tar bort den och ser att lådan är fylld med det!! trä!! Jag får panik... och ringer posten! Nu har jag hämtat tillbaka mitt grafikkort med 500ingen i. Kollade upp hans adress som var Torlingsgatan tror jag, i örebro. Stog när jag sökte på google att det var svealands ABSOLUT farligaste gata, och på en annan träff stog det att en man attackerar bilar som kör förbi! xD

Akta er för honom, nu så har han precis lagt upp en ny annons, en samsung tv den här gång, kanske blir ett "köp", not...

Nu är frågan vad jag skall göra, skall jag ens göra något? Känns ju bäst att typ ringa hans fru och säga att han är ett jävla svin! Vad tycker ni? Ge mig råd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007

Ja ring hans fru eller hota med att gå med polisen om han inte skickar tven till dig.

Intel i5 3570k @ 4.5 GHz || Asrock Z77 Performance || Dark Rock Pro 2 || 1080ti || Dark Power Pro 10 || Acer Predator Z35P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2007

Skicka en njewk

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Skicka en njewk

njewk!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2009

Hahaha...

Jag bor i örebro. Jobbar som elektriker på Örebrobostäder och toringsgatan ligger i det området jag jobbar i och jag har vart där 100-tals gånger.
Att det skulle vara den farligaste gatan i svealand var det dummaste jag hört

Jag har heller aldrig blivit attackerad när jag kör där...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Något borde ju förstås göras, irriterande tanke att detta ska få fortgå. Frågan är vad man kan göra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

ta paketet och hanns adress och gå till polisen och gör en anmälan för bedrägri.

eftersom du skulle skicka grejer till han så har du ju hanns adress så borde inte vara så svårt att bussa polisen på han

ta även med dig utskrifter på samtliga email till och från honnom

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009

en grym tanke slog mig! Att få polisen att "köpa" hans jävla tv! Så han försöker lura polisen å sånt blir ju hur kul som helst!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oeland
Registrerad
Jan 2009

elda upp hans hus...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umeå
Registrerad
Jan 2005

exakt tipsa en polis att köpa tv, hmm iofs min syrra är polis. Länka annonsen så ber jag henne kolla upp det.

Huvv´e dumt får kroppen lida

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kd
Registrerad
Apr 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clairvoyant
exakt tipsa en polis att köpa tv, hmm iofs min syrra är polis. Länka annonsen så ber jag henne kolla upp det.

Smart ide haha:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clairvoyant

Fan vad schysst! Jag pm:ar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2007

I Sverige får inte polisen köpa en tv bara för att sätta dit han.

Jävlas lite med han istället..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Maj 2007

Låter som en urban legend om du frågar mig. O.o
Finns det verkligen folk som tar sig tid att paketera bra och sedan fylla en originalkartong av själva produkten med trä? :S

Visst finns det mysko människor men det där... w00t.

Asus Z270E | i7 7700K @ 4.50GHz | ASUS GTX 1080 Ti FE | Corsair Vengeance LP 16GB DDR4 3200MHz | Corsair AX1200i | Samsung 960 Evo 250GB | Seagate 600 480GB | Seagate Barracuda 6TB | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide Air 540 | Samsung C34F791 3440x1440@100Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2006

Klart det finns oärliga människor Darkzider. Riskerna är dessutom små för hyfsade pengar. Det här tog honom inte mycket tid och han får ett kort värt ca 1500 begagnat. Hyfsad timlön.

Det jag undrar är hur du kollade upp hans adress?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lycksele
Registrerad
Feb 2009

Vi kom överrens om att skicka samtidigt via posten,
han skickar och jag får kolli-id, stämde mycket bra med vikt och allt!
Jag skickade inte mitt grafikkort för att jag tänkte köra den säkra vägen och ...

Om han gjort likadant, hur hade du tagit det?
Jag menar brutit er överenskommelse ... att skicka samtidigt.

Om jag kommer överens med dej då, att vi skickar båda samtidigt.
Är det bara ljug eller .... ??
Kanske han vart lack på dej och 'gav tillbaka' på ett alldeles fel sätt.

Det stämmer att som vi ropar får vi svar.
Ibland har vi även oss själva att skylla för vad som händer
... åtminstone lite grann

Hälsning
halojoy - använder mer säkra sätt, litar på just ingen okänd lirare

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Maj 2007

Postförskott ftw.

Asus Z270E | i7 7700K @ 4.50GHz | ASUS GTX 1080 Ti FE | Corsair Vengeance LP 16GB DDR4 3200MHz | Corsair AX1200i | Samsung 960 Evo 250GB | Seagate 600 480GB | Seagate Barracuda 6TB | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide Air 540 | Samsung C34F791 3440x1440@100Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkzideR 84
Postförskott ftw.

men vi skulle ju byta... xD

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Nacka
Registrerad
Feb 2007

Ansikte mot ansikte ftw.

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Maj 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G4ban
men vi skulle ju byta... xD

Då tar vi den här istället :P:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Ansikte mot ansikte ftw.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Ansikte mot ansikte ftw.

Det är ju farligt.
Om man inte gör de på en befolkad plats förstås.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Det är ju farligt.
Om man inte gör de på en befolkad plats förstås.

Det är sant, speciellt om killen "bor i farligaste delen av stan" och man "kan bli attackerad" om man kör bil där... Taskigt läge att behöva traska till örebro bara för att ha bilen i behåll. Har det inte funnits en funktion med posten där de mottar båda paketen och först när de har båda paketen och kontrollerat innehållet skickar de vidare paketen till respektive mottagare? Sounds great i mina ears (hård kväll igår, svengelska ftw)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisse_379
Det är sant, speciellt om killen "bor i farligaste delen av stan" och man "kan bli attackerad" om man kör bil där... Taskigt läge att behöva traska till örebro bara för att ha bilen i behåll. Har det inte funnits en funktion med posten där de mottar båda paketen och först när de har båda paketen och kontrollerat innehållet skickar de vidare paketen till respektive mottagare? Sounds great i mina ears (hård kväll igår, svengelska ftw)

Det dummaste jag hört, men vi kan skylla det på din hårda kväll.

Internetgirot annars.

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64
Ljud - Onkyo TX606 | Dynavoice Challenger M-65
CITERA FÖR SVAR | SweCare

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2001

*Flyttad*

Numera nöjd med en Chromebook.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrland
Registrerad
Okt 2008

Ni verkar ju lika skumma båda två.

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2008

Ge mig hans adress så ringer jag på o frågar varför han skickar trä bitar till folk!!!

Bor också i Örebro:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Sep 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr-boring
Ge mig hans adress så ringer jag på o frågar varför han skickar trä bitar till folk!!!

Bor också i Örebro:)

Roligare att busringa me dolt nummer och uppge sig för polisen och säga till han att han kommer åka dit för bedrägeri. Kul å se hur han kommer reagera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige, Gotland
Registrerad
Jul 2008

Mm det finns en hel del idioter där ute. Nån borde nuka han ;P

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken
Roligare att busringa me dolt nummer och uppge sig för polisen och säga till han att han kommer åka dit för bedrägeri. Kul å se hur han kommer reagera.

Good Evening Mr. Kianfar, this is CIA, you have been reported by the Swedish policeforce as a member of a terroristic organization and will therefore be investigated, have a nice evening.

Hade varit kul

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

bara namnet låter ju påhittat

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit