Datorn vägrar starta

Permalänk
Medlem

Datorn vägrar starta

Hej!

Jag har en Macbook unibody som jag köpte för typ ett halvår sedan.

Har knappt använt den men nu när jag flyttade så har jag börjat använda datorn som mediaspelare i vardagsrummet.

Varje gång jag startar om datorn med ljudkabeln (till stereon) och bildkabeln till TV:n ikopplad så stänger datorn av sig och det går inte starta den igen.

När man lyfter upp locket på datorn så blinkar skärmen till och sen händer inget mer. Måste då koppla ur alla kablar, även strömkabeln. Sen koppla ur batteriet i ca 15-20sekunder. När jag sen försöker starta den med knappen händer ingenting utan jag måste hålla in startknappen i ca 5 sekunder innan den startar upp igen.

Riktigt irriterande, någon som upplevt samma problem som mig?
Kommer att installera om datorn inom kort då jag hämtat skivan som ligger kvar i gamla lägenheten där kartongen till datorn också är.

Men tipsa gärna om vad det kan vara för fel!
Tackar på förhand!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

låter som ett el-fel, jag skulle testa med andra kblar, framförallt ljudkabel och videokabel eftersom det verkar vara dem som orsakar problemet(?).

Om samma problem kvarstår med andra sladdar så kan du köra "apple hardware test" och se om du får om något fel där. annars får du lämna in din stackars burk...

Apple Hardware test: http://support.apple.com/kb/HT1509