Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Ja det kommer finnas ett Hardcore läge också. Det är bekräftat.

klart det blir ett så kallat "hardcore" läge, dvs den som har en server bestämmer om vilka saker som ska vara på. bara du stänger av crosshair så blir det ju ett slags hardcore mode redan där. sen friendlyfire osv. så hardcore är ju inte specifict läge igentligen. bara ett namn på att servern är ändrad

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hankyspanky:

Inga nyheter angående när betan startar? Förstår inte varför Dice inte bara kan säga när den ska starta. Usch den här väntan är inte bra för mig.

börjat tappa håret? har jag iaf, måste vara symptomen på bf3-stress

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsson:

Läs alla kommentarer innan du framställer dig som en total idiot som du just gjorde. Jag svarade på de två inläggen ovanför mitt. Bara för att du vill prata om foregrip så betyder inte det att hela tråden ska handla om endast det. SKÄRPNING.

Det är ett mycket bra antagande. Jag skulle bli ytterst förvånad om så inte var fallet, hardcore är standard i många shooters nu för tiden.

tar tillbaka min kommentar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hankyspanky:

Inga nyheter angående när betan startar? Förstår inte varför Dice inte bara kan säga när den ska starta. Usch den här väntan är inte bra för mig.

Nej, de påstår att de själva inte vet när den publika betan startar, vilket kanske är sant. Det kan ju vara så att de känner att de måste lösa vissa buggar innan man kan släppa beta-versionen. Jag lovar att den här tråden kommer att explodera när betan drar igång, och jag tror att vi startar ytterligare en "stortråd" som handlar om just beta-versionen.

Permalänk
Skrivet av Andyah:

klart det blir ett så kallat "hardcore" läge, dvs den som har en server bestämmer om vilka saker som ska vara på. bara du stänger av crosshair så blir det ju ett slags hardcore mode redan där. sen friendlyfire osv. så hardcore är ju inte specifict läge igentligen. bara ett namn på att servern är ändrad

Om man ska kolla på hur serverinställningarna fungerar i BC2 så skulle jag nog vilja kalla Hardcore ett specifikt läge. Vet du skillnaden på Hardcore, Softcore och Normal?

Permalänk

En random snubbe här: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/15/7511663.page säger att betan kommer 11 september. Vilket borde betyda att vi som förhandsbokat få spela betan... Imorgon? Fast detta är ju ingen riktig källa, så jag skulle inte bli allt för exalterad ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crossblizzard:

En random snubbe här: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/15/7511663.page säger att betan kommer 11 september. Vilket borde betyda att vi som förhandsbokat få spela betan... Imorgon? Fast detta är ju ingen riktig källa, så jag skulle inte bli allt för exalterad ^^

Bara att hoppas att det stämmer, desto tidigare, desto bättre imo.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är inte så insatt i vad de har för schema borta på DICE (de verkar jobba dygnet runt ändå, följ några utvecklare på Twitter så får du se), men det låter konstigt att släppa betan småskaligt på en fredag, och släppa den helt på en söndag? Det måste ju finnas gott om folk på plats för att ta hand om ev. problem med betan.

Permalänk
Medlem

Tveksamt att dom skulle släppa betan exakt 10 år efter 9/11. Jag gissar på att den släpps den 12e eller 19e.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Värt att ringa och sjuka sig samma dag som betan släpps? ;P

Släpps den på måndag den 19.e så vore det perfect! Mitten av september och dryga månaden kvar tills officiella realese. =D

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk

Ny Info!
"@gerv55 the Beta it will have most of the PC graphics settings"

http://twitter.com/#!/repi

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Medlem
Skrivet av TityBlazter:

Ny Info!
"@gerv55 the Beta it will have most of the PC graphics settings"

http://twitter.com/#!/repi

Det borde ge oss ett ungefär på hur krävande det är. Lär tweakas mer och komma nya drivrutiner också.

Permalänk
Medlem

Hur var det egentligen, är DX10 ett krav för BF3?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hur var det egentligen, är DX10 ett krav för BF3?

Ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Det är ju inte direkt svårare att träffa för att siktet är borta i BF.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

hoppas det inte är samma bugg som i bc2 att ljudet loopar och bilden stannar som sedan behöver restart på datorn,
hoppas punkbuster, EA och dice har fixat detta nu!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FluXeN:

hoppas det inte är samma bugg som i bc2 att ljudet loopar och bilden stannar som sedan behöver restart på datorn,

Låter mer som att ditt grafikkort eller något annat överhettar, aldrig hört talas om någon sådan bugg.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Skrivet av Aphex:

Låter mer som att ditt grafikkort eller något annat överhettar, aldrig hört talas om någon sådan bugg.

För en del var det ljudkortet som krångla till det.

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

För en del var det ljudkortet som krångla till det.

Hade samma problem, men det var MSI afterburner som ställde det till för mig.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

har många kompisar med den buggen också, jag kan köra hur mycket jag vill på icke-punkbusterservrar och singel player.

tror det är en konflikt mellan ljudkort och punkbuster :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Väldigt vanlig bugg faktiskt.

Att stänga av hdmi-ljud ut från grafikkortet har hjälpt för några, annars avinstallera Afterburner och liknande program.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av FluXeN:

Hade samma problem och problemet existerade i BF3 alpha, löste det med att köpa ett externt ljudkort (Xonar DG) och är tvungen att köra utan alla ljud-funktioner för att få DICE-spel att köra utan systemfrysning. Det funkar men det är riktigt dåligt av DICE då utvecklarna till Path of Exile löste detta problem på några timmar. Det är rätt så många som är drabbade och hör och häpna, det existerade en tråd på EA forumen som nådde 290 sidor tror jag som stängdes utan motivation efter ett tag trots att alla var on topic osv.

Det är ganska synd att många avfärdar det som överhettning eller att man har fel på datorn när såpass många är drabbade oavsett datorkonfiguration.

EDIT: Jag försöker själv få svar från DICE i nuläget om de kommer försöka åtgärda detta i BF3 eller inte, började med Demize99 på Twitter.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Någon som hört någonting om hur DICE ställer sig till den negativa kritiken mot 3D spotting? Har dom uttalat sig överhuvudtaget? Är dom medvetna om hur väderlöst det är kan ju också vara en fråga.

Visa signatur

Skärm: Benq XL2410T Chassi: CoolerMaster Sniper Black Edition Moderkort: Asus P8P67 Deluxe Processor: i7 2600k Grafikkort: Asus Gefore GTX 580 Nätaggregat: Corsair HX 1000W Minne: Corsair 8GB CL9 1866Mhz Vengeance Blue SSD: Kingston HyperX 120GB HDD Western Digital Caviar Black 1Tb Processor kylning: Corsair Hydro H80 Mus: Logitech G400 Tangentbord: Logitech G110

Permalänk
Skrivet av micke_930:

Hade samma problem och problemet existerade i BF3 alpha, löste det med att köpa ett externt ljudkort (Xonar DG) och är tvungen att köra utan alla ljud-funktioner för att få DICE-spel att köra utan systemfrysning. Det funkar men det är riktigt dåligt av DICE då utvecklarna till Path of Exile löste detta problem på några timmar. Det är rätt så många som är drabbade och hör och häpna, det existerade en tråd på EA forumen som nådde 290 sidor tror jag som stängdes utan motivation efter ett tag trots att alla var on topic osv.

Det är ganska synd att många avfärdar det som överhettning eller att man har fel på datorn när såpass många är drabbade oavsett datorkonfiguration.

EDIT: Jag försöker själv få svar från DICE i nuläget om de kommer försöka åtgärda detta i BF3 eller inte, började med Demize99 på Twitter.

Finns en bugg i Bf 2 fortfarande. Det går inte att använda mic om man inte har externt ljudkort:( Men har haft tur för övrigt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Testpilot
Skrivet av chm:

Min största önskan i BF3 är att vi slipper alla hitbox problem vilket är som en pest över hela spelvärlden.
Får vi en hitbox som är felfri så är mycket vunnet!

Det bästa vore ju om de skippar hitbox helt och kör med pixelperfekt hit detection, vet inte om det är möjligt med så många spelare dock.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av chm:

Någon som hört någonting om hur DICE ställer sig till den negativa kritiken mot 3D spotting? Har dom uttalat sig överhuvudtaget? Är dom medvetna om hur väderlöst det är kan ju också vara en fråga.

Japp, den är ändrad till att bara markera synliga fiender.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Japp, den är ändrad till att bara markera synliga fiender.

Haha snabbt och bra svar, uppskattas! Dock hade det vart toppen om bara recon kunde köra det. Men antar att det är bra mycket bättre med att iaf bara kunna spotta synliga fienden. Men hur funkar det då, måste man ha aimen mitt i prick på fienden eller räcker det med att man bara ser han på skärmen så kan du spotta han?

Visa signatur

Skärm: Benq XL2410T Chassi: CoolerMaster Sniper Black Edition Moderkort: Asus P8P67 Deluxe Processor: i7 2600k Grafikkort: Asus Gefore GTX 580 Nätaggregat: Corsair HX 1000W Minne: Corsair 8GB CL9 1866Mhz Vengeance Blue SSD: Kingston HyperX 120GB HDD Western Digital Caviar Black 1Tb Processor kylning: Corsair Hydro H80 Mus: Logitech G400 Tangentbord: Logitech G110

Permalänk
Skrivet av chm:

Japp DICE har ändrat 3D spottingen. Man kan bara se en triangeln om man kan se personen. Om du går in i en buske så försvinner din spotting och du kan inte se hans spotting. Fordon ska dock alltid gå att se. Personer och fordon går alltid att se på mini kartan.

Tror det kommer att fungera riktigt bra.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Japp DICE har ändrat 3D spottingen. Man kan bara se en triangeln om man kan se personen. Om du går in i en buske så försvinner din spotting och du kan inte se hans spotting. Fordon ska dock alltid gå att se. Personer och fordon går alltid att se på mini kartan.

Tror det kommer att fungera riktigt bra.

hmm, går det alltid att se fienden på mini mapen? Det vore ju värre än 3d spotting.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gah! Har spelat alphan och förbeställt via Origin. Ge mig nu! Klarar inte att vänta länge till! Var glad att få ha spelat Alphan men nu känns det som ett straff! ;P

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies