Warcraft 3: Dota - För oss som gett upp hoppet om mänskligheten

Permalänk
Medlem

Warcraft 3: Dota - För oss som gett upp hoppet om mänskligheten

Efter många, MÅNGA ospelbara dotor pga leavers och annat pack så har jag beslutat för att se om det finns något intresse här på sweclockers för att skapa ett slags Community för att kunna hitta vettigt folk att spela med.

Jag har själv kollat in lite på Dotapickup men det verkar som om dom har stängt möjligheten att registrera sig.

Så nu vill jag se om hur många som är intresserade av att skapa upp ett spelsällskap för att kunna lira dota och kanske andra warcraft 3 kartor.

Ungefär såhär har jag i tankarna:

Man har en mirc-kanal där folk kan fråga eller ropa ut games, som folk kan joina eller anordna matcher i.
Konto som är bundet till sweclockers kontot så att man eliminerar potentiella leavers eller folk som försöker få snålskjuts.
En egen banlist som gäller för folk som leavar och inte för internetproblem.
Teamspeak/Ventrilo för dom som vill
Spelar ingen roll hur duktig man är, nybörjare såväl som 'experter' är välkomna

Någon som är intresserad? Skriv vad ni tycker i tråden

Permalänk
Medlem

Tjenanixen hejsan!
Jag lirar dota ihop med folk från EB games, vi är ett gäng på runt tio pers som lirar ganska mycket och ofta
Vi kör uteslutande via skype då det är lätt att hålla reda på alla man känner och så håller det bra kvalite på ljud plus att de som är noobs på ljud fixar man det lätt med för det sköter sig i princip självt:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Låter vettigt, har även tröttnar på omognaden men jag antar det är vad man får då man endast joinar/hostar direkt i bnet

dock använder jag inte mirc

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Jag är sugen. Spelar på Eurobattle privatserver nu eftersom jag är bannad från bnet efter att ha använt VCK och LC.
Stör mig på alla leavers. Jag och en kompis brukar köra, äger dom och efter 5-10 minuter leavar dom...

Vi använder skype eftersom vi anser att det är lättast.
Har testat mirc, men fattar ingetning, bara en stor röra.

Om det blir något, så kanske jag kan dra med 2st kompisar också.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Anledningen varför jag tänkte mirc var att man lättare kunde hålla koll på vilka som varit med förut etc. Men det finns ju även chattkanaler ingame som man kan använda. Dock inte så avancerade.

Ser ut att finnas lite intresse iaf
Jag återkommer senare idag och ser om det finns fler som är sugna

Permalänk

Tjenare.

Jag är definitivt intreserad. Brukar alltid vara några polare som lirar dota på nätet, men leavers är sjukt jobbigt. Så på senaste har vi sökt mer matcher mot riktiga lag men är man en public player så är det inte så lätt

Vad jag vet är:

Man söker matcher på mIRC och sedan kör man spelet via garena. Som LC+hamachi. Vilket är ganska bra, men också jäkligt bökigt.

Så har dom börjat banna folk pga LC/VCK? Då kanske det är dags att lägga ner Bnet. Då det är absolut ospelbart med 250ms delay som Bnet ligger på. LC ligger på cirka 50-100ms.

Hälsningar,
Marabou

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marabou
Då det är absolut ospelbart med 250ms delay som Bnet ligger på. LC ligger på cirka 50-100ms.
Hälsningar,
Marabou

LC ligger inte mellan 50-100.

Minimum delayn i LAN games (LC) är 100ms, spelar man LC brukar man ligga på runt 150ms. Så 100-150ms ska det nog vara

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Battlenet har ju 250ms
LC har 100ms

Har inte fått nån riktig förklaring till varför jag är bannad, men 5 andra som jag känner vart bannad samma dag. Dom använde också LC och VCK.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Battlenet har ju 250ms
LC har 100ms

Har inte fått nån riktig förklaring till varför jag är bannad, men 5 andra som jag känner vart bannad samma dag. Dom använde också LC och VCK.

Jomen blizzard är ett par fjollor.

Man använder verktyg för att förbättra spelupplevelsen och de bannar spelarna då. Dom tänker väl fan med arslet.

Permalänk
Medlem

Har också börjat tröttna på b.net, men jag tycker dota-league funkar bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken

Man använder verktyg för att förbättra spelupplevelsen och de bannar spelarna då. Dom tänker väl fan med arslet.

Word...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulf5
Har också börjat tröttna på b.net, men jag tycker dota-league funkar bra.

Dom använder väl LC eller GHost där?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Låter skitbra, vi är ett par kompisar som brukar lira, oerhört trött på bnet, har ännu inte hunnit bli bannad pga av lc men ser fram emot utvecklingen här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Word...

Dom använder väl LC eller GHost där?

Dom har ett eget program som heter Dotazilla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Battlenet har ju 250ms
LC har 100ms

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken

De gör de för att det ska bli trevligare spelupplevelse.
Warden kollar nu igenom custom games också efter 3rd party program, för att förhindra allt hackande och spammande. Det var hur många som helst som körde med MH i dota, vart lite jobbigt.

Sen så kan ju inte warden se skillnad på de som är skadliga och de som inte är det. Sen tror jag inte LC upptäcks då det inte skriver i process minnet, men VCK gör det. Och skönt det, VCK är jävla skit program och noob hosts som använder. Antingen så blir man kickad för att man äger, eller då host suger så blir alla kickade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är med! Jag har några kompisar också, som dock inte är medlemmar på Sweclockers men de är bra på dota och hatar leavers. Vi kör på U.S. WEST med autohostade games av GHOST, THR och GLHF för att där lämnar inte alls lika många som på Europaservern, U.S. East är egentligen bäst men jag kommer inte in på den (har gjort det tidigare).

På europaservern lämnar de om de blir firstblood, köper fel item, får en hero de inte vill ha, blir gangbangade, dör ofta. Snacka om skitungar

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Jag har använt VCK förut och har endast kickat när folk sålt items och köpt kycklingar för alla pengar (och sånt) eller när de varit afk tillräckligt länge för att gamet ska avgöras av det, det var ju ett tag som -kickafk inte fanns. Men det är tråkigt att folk spelar bara för att vinna och skiter i tävlingsmomentet. Jag har spelat i spel med GHost, som då berättar i chat to all att host har kickat någon och sedan bannat personen som leaver. Man undrar ju vart världen är på väg...

LC däremot kan jag verkligen inte förstå varför det inte skulle vara tillåtet. Det enda det gör är ju att det sänker latency och ger en vettig funktion för att pinga. Man kan ju inte heller använda CK:s tillsammans med det, så vari skulle problemet ligga? Att förbjuda det skulle bara göra att alla som bryr sig om spelkvalité går över till garena i stället.

Jag ska försöka följa den här tråden.

Permalänk
Medlem

Folk kan spela med folk på battle.net utan att köpa spelet om man kör lc. T.ex. hosten gör ett game på lan, folk kommer in genom hamachi(man kan ha laddat ner warcraft 3 och ändå kunna köra lan) och sedan läggs gamet ut på battle.net med lc.

Permalänk

Förresten. Är det någon som kan peka mig i rätt rikning till blizzards forumavdelning för Warcraft 3? Jag får alltid access denied 404 när jag googlar.

Skulle vara nåt att se vad blizzard tycker om LC, VCK, Ghost och den höga latency som spelare får dras med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulf5
Folk kan spela med folk på battle.net utan att köpa spelet om man kör lc. T.ex. hosten gör ett game på lan, folk kommer in genom hamachi(man kan ha laddat ner warcraft 3 och ändå kunna köra lan) och sedan läggs gamet ut på battle.net med lc.

Precis som det ändå kommer gå att göra med Garena. Blizzard skjuter sig själva i foten om de förbjuder LC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marabou
Förresten. Är det någon som kan peka mig i rätt rikning till blizzards forumavdelning för Warcraft 3? Jag får alltid access denied 404 när jag googlar.

Skulle vara nåt att se vad blizzard tycker om LC, VCK, Ghost och den höga latency som spelare får dras med.

http://forums.battle.net/board.html?forumId=12012&sid=3000

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad, spelar endastpå Bnet just nu och det är mycket, mycket sällan som över hälften är kvar när ena laget vinner.

Hamachi + LC låter ju som en idé, är inte insatt i alla andra program som finns men... Jag är med vad ni än använder!

Permalänk
Medlem

#dota.no på quakenet funkar rätt bra, de kör med hamachi.

Visa signatur

i5 3750k @ 4,2 GHz - Noctua NH-U12P SE2 | ASUS P8Z68-V Pro/gen3 | 2 x 8192 MB G-skill DDR3 | ASUS HD7970 3GB - Accelero Xtreme 7970 | Intel 520 120GB SSD Samsung 500GB+750GB+1500GB hdd | Antec p180 | HPw2207

Permalänk

Nu får man dock inte prata om Hamachi här. Så jag tycker att vi låter bli.

På blizzards forum finns det ingen tråd om delay i bnet och jag lyckades inte förstå mig på hur man loggade in heller -.-

Permalänk
Medlem

för er som också hatar leavers så finns det ju att man kan köra sig på dota leauge dock är det 2 veckors reg time men det är värt det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wato
för er som också hatar leavers så finns det ju att man kan köra sig på dota leauge dock är det 2 veckors reg time men det är värt det

Den erfarenhet jag har av Dota-League är minst lika många leavers och spelare från länder långt bort dvs hög ping och låga engelskakunskaper. Det blir tydligen bättre om man spelar ett tag och går upp i ranking men efter 10 dota tröttnade jag och gick tillbaka till bnet, som också suger, men där var folk åtminstone svenskar.

Nu är jag återigen accepterad i dotapickup och för er som inte är det så finns det ju .no versionen som man joinar genom hamachi, är att rekommendera men lågt antal användare så inte så många games/h.

Därför verkar det vara ett väldigt bra initiativ för ett nytt community, verkar spännande och det är alltid trevligt med alternativ för att få den bästa spelupplevelsen!

Lycka till! Jag kommer att följa tråden

Permalänk
Medlem

Jag hade inte riktigt förväntat mig att jag skulle få så många svar efter bara några timmar Verkar finnas ett intresse och det känns kul.

Det jag själv hade tänkt mig vara nån liknande mirc kanal där man kan komma och gå vill säga när man själv vill spela. Så man inte känner sig bunden att vid en speciell tidpunkt så ska man spela. Själv har jag dock nästan aldrig använt mirc själv då jag inte haft behov av det

Däremot sitter jag och dom jag spelar med på en teamspeak server då vi spelar. Väldigt praktiskt eftersom vem som helst kan tanka ner det och vem som helst kan hosta en server. Istället för att behöva adda en hel skvadron på skype eller behöva hyra en ventrilo-server

Ska ta och fixa fram mIRC och kolla om jag får upp någon server. jag återkommer senare

Tack för all respons

Permalänk

jag har också blivit jävligt trött på alla bnet noobs och tycker ditt förslag låter helt perfekt

Permalänk
Medlem

Jag lirar ganska mycket dota...med polare m.m, vi lirar mest nu förtiden på Garena och det funkar väll "ok" visst leavar folk ibland där också men ibland så har vi nog många så vi kan köra 5vs5. Bnet och Garena det kvittar åt mig

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorfisk
Jag hade inte riktigt förväntat mig att jag skulle få så många svar efter bara några timmar Verkar finnas ett intresse och det känns kul.

Det jag själv hade tänkt mig vara nån liknande mirc kanal där man kan komma och gå vill säga när man själv vill spela. Så man inte känner sig bunden att vid en speciell tidpunkt så ska man spela. Själv har jag dock nästan aldrig använt mirc själv då jag inte haft behov av det

Däremot sitter jag och dom jag spelar med på en teamspeak server då vi spelar. Väldigt praktiskt eftersom vem som helst kan tanka ner det och vem som helst kan hosta en server. Istället för att behöva adda en hel skvadron på skype eller behöva hyra en ventrilo-server

Ska ta och fixa fram mIRC och kolla om jag får upp någon server. jag återkommer senare

Tack för all respons

Jag skulle föredra skype. Man kan ju ha en masschat där, hade så när jag spelade tribalwars på speed...
Om alla gör ett nytt acc på skype samt lägger upp sina namn här (kanske borde ha samma på skype som på swec).

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Låter som en bra idé Jag och ett gäng polare är nog på även om det mest är Age of Conan eller jobb som gäller nu

Såg även att ni diskuterade voicechat, jag driver en mumble server som ligger uppe 24/7 den kan vi ju nyttja?

Visa signatur