Problem med Mac dator

Permalänk

Problem med Mac dator

Min mac book Aluminium startar inte den bara stannar vid äpplet och så kommer den där runda saken under och bara snurrar och snurrar vad är det som är felet och är det lätt att fixa eller måste jag lämna in den?

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk

Jadu, med alla den överväldigande informationen som du ger kan vi verkligen ge ett bra svar här på swec:
Ingen aning.

Vad installerade du innan du startade om/stängde av MacBooken senast? En uppdatering? Ett program? Något annat roligt?

Om du har kvar gratis telefonsupport ifrån Apple (90 dagar efter man köpt datorn såvida man inte köpt AppleCare då det är 3 år) så skulle du ju kunna ringa dem.

Visa signatur

Permalänk

Det är min skoldator och jag kan inte lämna in den är och så och innan jag stängde av den så ville den inte stänga av så jag var tvungen att tvångsansluta den:(

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem
Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Tack ska testa det i morgon ska snart sova har bara sovit 2h i natt för det har varit midsommar:)

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk

Det fungerar inte:/ hur gör jag då det bara står där vid äpplet och laddar och laddar och laddar hela tiden :/

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk

Nu fungerar det det tog typ 30 min innan det kom upp så jag installerar om datorn nu:P hade lite olagliga saker på den datorn:/

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LimpBizkit
...hade lite olagliga saker på den datorn:/

Du kanske ska hålla de "olagliga" sakerna på din egen dator och inte skoldatorn?

Permalänk
Avstängd

All mjukvara kan ju kajka ur så dra en ordentlig backup/avbild nu när den är ny och fräsch med dina program installerade så har du något att falla tillbaka till nästa gång det sker.

Permalänk
Medlem

Annars finns det ju "felsäkert läge" på OS X oxå - vilket väl är med shift nedtrycket.
(Eller något sådant. Har aldrig vare sig provat, sett någon som provat eller ens hört någon som provat. Men det lär finnas.)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

haha okej men du fungerar den fin fint xD

Visa signatur

Tjenixen (: