Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Självklart varför antivirusprogrammet måste vara uppdaterad innan kod som uppdaterar tangentbordet körs som jag skrev.
Detta problem är egentligen inget unikt med apples tangentbord utan det är likadana med alla tagentbord som användarna kan att uppdatera mjukvaran på, den stora skillnaden är att en person nu har knäckt apples. En lösning på problemet är kontroller som microsoft har på sin xbox för att förhindra att folk modifierar något som dvdspelare, vilket dock inte fungerar så bra visade det sig.
Men jag vet inte hur det är att lägga på en massa skydd på allt som xboxen, bättre tror jag det är att hålla folk borta från sin dator. Sedan har man problem med dolda kameror och inte tala om all information man kan blir av med om man glömmer sätta på sig foliehatten då man är i stan.
*edit* Problemet med för många hårdvarukontroller är att det kan missbrukas på flera sätt, som att man måste köpa ett visst tangentbord till en viss dator för överpris etc. Men på offentliga platser så är säkerheten idag ofta katastrofal, så visst något behövs göras. Sätta upp övervakningskamera vid datorn och kanske t.o.m. logga vad folk gör på datorn, ja då har vi integritsproblemet.
Nå de kunde sätta en knapp som man fysik måste trycka på för att uppdatera, då slipper de problem med trojaner som saboterar. Det går ju jävlas på många sätt, som att lägga in en väldigt liten fördröjning efter varje knapptryckning, för att man tycker polaren är för grym mot en på cs/wow.
För övrigt finns samma problem vid bankomater, vilket jag får hoppas att alla är medvetna om och tänker på innan de använder en ödsligt belägen automat som ser lite konstig ut.