Permalänk
Medlem

C++: Felmeddelande

Jag har suttit och skrivit lite cpp och ja får ett fel flera ggr. som är lite irriterande eftersom jag är en dum nybörjare på C++ och vet inte vad det är för fil som felar eller vad den gör... det står såhär:

Unable to open file 'SYSTEM.OBJ'

#include <iostream.h> #include <string> int main() { string color; cout << "Vilken färg har apelsinen?"; cin >> color; cout << "Apelsinen är" << color; }

Visa signatur

"jag tycker att du verkar ha en något klurig men SUND linsällning till livet!"

Permalänk
Medlem

#include <iostream> #include <string> using namespace std; int main() { string color; cout << "Vilken färg har apelsinen?"; cin >> color; cout << "Apelsinen är" << color; return 0; }

Den här koden fungerar utmärkt på mitt vc++.
Vilken kompilerare kör du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Locke

#include <iostream> #include <string> using namespace std; int main() { string color; cout << "Vilken färg har apelsinen?"; cin >> color; cout << "Apelsinen är" << color; return 0; }

Den här koden fungerar utmärkt på mitt vc++.
Vilken kompilerare kör du?

Borland C++ Builder 6 ... Vi använder det i skolan så det var lämpligast på så sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såna felmeddelanden får man om man inte har korrekta sökvägar till de objektfiler som behövs vid länkningen. Du måste nog peka ut katalogen där system.obj ligger.
Just system.obj har jag aldrig saknat, sånt brukar vara fixat som default.
Vilken kompilator/miljö har du?

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

Borland 6.0

#include <iostream> #include <string> using namespace std; void main() { string szName; cout << "What is your name? "; cin >> szName; cout << "Hello " << szName << endl; }

denna koden fungerar sisådär för mig Det kommer upp en dosprompt men den försvinner direkt. ... förstår inte vad jag ska göra. Den ska ju stanna uppe ... det är väll cin som ska göra det har jag fel?