Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk

fan va nice, min skola fanns med där, bara fixa allt sen när man e hemma då D:
fast man kan inte tanka win 7 än va? jag menar det kmr väl ut 22a eller nåt

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spefaktiv!
fan va nice, min skola fanns med där, bara fixa allt sen när man e hemma då D:
fast man kan inte tanka win 7 än va? jag menar det kmr väl ut 22a eller nåt

Läs? Jo det går, det har varit klart över en månad, nästan 2. Det släpps för köp den 22 oktober, men finns redan att ladda ned för "speciella" grupper.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Läs? Jo det går, det har varit klart över en månad, nästan 2. Det släpps för köp den 22 oktober, men finns redan att ladda ned för "speciella" grupper.

okej sorry, nice surfar på iphonen så orkade inte läsa så noggrant hehe, trodde det mest handlade om när det väl var ute, men hursomhelst, gött, då har man OS fixat

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem

Fick ett MSDN konto i skolan för några dagar sen och har laddat ner windows 7.
Jag skulle så mycket behöva 2 nycklar, men det går bara att få en va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zebraa
Fick ett MSDN konto i skolan för några dagar sen och har laddat ner windows 7.
Jag skulle så mycket behöva 2 nycklar, men det går bara att få en va?

Jag tvivlar starkt på att du har fått ett MSDN-konto, antagligen syftar du på MSDNAA.

Du bör ha fått en nyckel för x86 och en för x64, det är två nycklar och båda nycklarna är giltiga för både x86 och x64.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Jag tvivlar starkt på att du har fått ett MSDN-konto, antagligen syftar du på MSDNAA.

Du bör ha fått en nyckel för x86 och en för x64, det är två nycklar och båda nycklarna är giltiga för både x86 och x64.

Jaha, okej tack så mycket

Permalänk
Medlem

Skickade SMS och blev bonusmedlem igår. Registrerade mitt CSN-kort under Mecenat och fick bekräftelse från ELMS ungefär 6h senare och kan nu ladda ner W7 Professional.

DET är snabbt:)

Permalänk

Vill bara fråga snabbt, är det nån skillnad på RTM och slutliga versionen? Har inte fått klart för mig riktigt!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Vill bara fråga snabbt, är det nån skillnad på RTM och slutliga versionen? Har inte fått klart för mig riktigt!

RTM (Release To Manufacturing) är som namnet antyder den version som skickas till produktion, så nej.

Permalänk
Musikälskare

Malmö Högskola

Tankade hem mitt Windows 7 Pro x64 igår, funkar perfekt

http://www.mah.se/ITsupport/Program-och-tjanster/Programvara-...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
RTM (Release To Manufacturing) är som namnet antyder den version som skickas till produktion, så nej.

Bra, tack!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Tack Leedow för info. Känns bra att man kunde få tag på Windows 7 Pro för 50kr ....

Permalänk
Medlem

Gäller 3 månaders erbjudandet fortfarande?

Kan jag använda informationen på Pointpurples bild för att betala?

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeno88
Gäller 3 månaders erbjudandet fortfarande?

Kan jag använda informationen på Pointpurples bild för att betala?

ja det kan du

http://www.pellesoft.se/default.aspx

Permalänk
Medlem

Tack för svaret!

Men vart skriver man in aktiveringskoden?

EDIT

Ovanstående problem fixade jag, mailade bara pellesoft och fick direktlänk.

Vart validerar man sitt mecenat kort då? Forsätt knappen fungerar ju inte.

EDIT IGEN

Okej ja fixade valideringen.

Ett tips till alla är att använda internet explorer när man använder sidan eftersom vissa knappar och dylik inte fungerar med firefox.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Har mitt windows 7 x64 installerat och klart, studerar på högskolan i Skövde men blev orolig när jag läste i tråden att det bara går att installera 1 gång? Vill jag formatera får jag alltså inte installera om eländet? Väldigt irriterande i så fall..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majorkraft
Har mitt windows 7 x64 installerat och klart, studerar på högskolan i Skövde men blev orolig när jag läste i tråden att det bara går att installera 1 gång? Vill jag formatera får jag alltså inte installera om eländet? Väldigt irriterande i så fall..

Lösning finns
http://www.blogsdna.com/4968/how-to-backup-restore-windows-7-...

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Man ska väll kunna instalera om bara det är på samma dator antar jag?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Lösning finns
http://www.blogsdna.com/4968/how-to-backup-restore-windows-7-...

Hmm känns lite osäkert att behöva skriva in sin licensnyckel i det program man just dragit ner.. Eller?

Permalänk

Fasen jag trodde man kunde ladda ner det OS man väljer och bränna ut det på en dvd. Men man får ju bara en downloader fil och sen verkar det som man måste installera direkt?!?! nån som vet vad jag snackar om? har ni gjort så?

Jag skulle vilja kunna ladda ner win 7 på en skiva och stoppa in i min dator som jag precis byggt klart. har inget os på den..Nån som har förslag på nån lösning?

Permalänk

Eller det kanske är så, man laddar ner och packar sen upp? Så filen borde man kunna bränna ut...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHoudini
Fasen jag trodde man kunde ladda ner det OS man väljer och bränna ut det på en dvd. Men man får ju bara en downloader fil och sen verkar det som man måste installera direkt?!?! nån som vet vad jag snackar om? har ni gjort så?

Jag skulle vilja kunna ladda ner win 7 på en skiva och stoppa in i min dator som jag precis byggt klart. har inget os på den..Nån som har förslag på nån lösning?

Jag brände Windows 7 på skivan och installerade, inga problem med det

EDIT: utan att packa upp ISO filen

Permalänk

OK! JAg ska göra det nu så du får gärna svara direkt om du ser detta.

Jag har en vit ruta uppe med:
Step 2 Downloading
1. Authorization. 2. Downloading. 3. Unpacking och 4. Launch install.

Step 2 Downloading

Your download may take a few seconds to begin, please wait while we start your download…

The download may take some time to complete based on the speed of your connection and the size of the package. Download progress is displayed in the status bar below….

Downloading details:
Product Windows 7 Professional (x64) - DVD (Swedish)
Install Space Required 16000 MB
Unpacked Directory C:\Temp

If you wish to stop and start the download later, simply close this window and restart this LicenseKey executable to resume the download. The location of this file will depend on the directory you chose initially. Please be sure to keep the download destination directory the same as above for the resume otherwise the download will start from scratch.

Vet du om det var den du hade uppe?...förstår att det säkert är svårt att veta...som det verkar så vill downloaderprogrammet installera direkt efter nerladdningen...

Permalänk
Medlem

bry dig inte vad det står där ..... när du har laddat ner klart windows, stänger du bara rutan.... sen öppnar du (Unpacked Directory C:\Temp ) där finns det Windows 7 ISO filen.... redo att brännas på skiva

EDIT: använd MagicISO programmet att bränna windows på skivan ....funkar rätt bra detta program för mig än andra som jag har testat ....set brännings hastigheten på lägsta ( tror det är x4 )

Permalänk

jag har alltså inget OS på min dator jag byggt. Jag skulle egentligen behöva en installationsfil för win 7. vette fasen om det kommer fungera. filen jag laddar ner är opackad. att bara bränna över den på en skiva och stoppa in i den andra datorn lär nog inte gå. vetta fan hur jag löser det här...kanske nån som har något tips? skule alltid kunna installera nått annat os och sen fixa det så, men det vet jag inte om jag kan fixa fram...
ignorera mitt tidigare inlägg.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHoudini
att bara bränna över den på en skiva och stoppa in i den andra datorn lär nog inte gå.

Såhär gör man i nero 9 i alla fall:

Permalänk

jag tror jag fattar. brännt isofilen på en skiva. en dator med xp tror att det är en installationsskiva så det här ser ju kung ut! tack så mycket för hjälpen

Permalänk
Medlem

Kan säga att angående hur många licenser man får så är det bara en licens. Dock när dom släpper en ny download version, tex en med sp 1 eller liknande så får du en ny licens nyckel med den så vips har du två då den gammla fortfarande funkar fint.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlos25
Kan säga att angående hur många licenser man får så är det bara en licens. Dock när dom släpper en ny download version, tex en med sp 1 eller liknande så får du en ny licens nyckel med den så vips har du två då den gammla fortfarande funkar fint.

2 st. Du får 1 för 32-bit och 1 för 64-bit. Båda funkar för både 32/64-bitars vilket gör att du i praktiken kan köra på två olika datorer.

Permalänk
Medlem

Fungerar detta endast för elever på högskola / universitet eller är det alla som har CSN kort.

Går på gymnasiet.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm