Torchlight - Tråden

Permalänk
Medlem

går då inte snabbt att ladda hem spelet, ligger på 50kb/s just nu..

Permalänk
Medlem

Mitt gick i max nerladdningshastighet för mig

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
går då inte snabbt att ladda hem spelet, ligger på 50kb/s just nu..

Testa ändra region i File->Settings->Download.

USA är mitt på dagtid så inte lika många som laddar ner just nu.

Permalänk
Medlem

Jaha där dog man med sin första hardcore. level 5

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Jaha hur är första intrycken då? Laddar ner för fullt på steam för tillfället

Permalänk
Medlem

Man får se upp för de som är Extra Strong, de slår hårt. Dåligt med pengar är det, jag hade knappt råd att köpa health potions nu. Kör hard core på svåraste, ville mest se hur långt jag kom och hur svårt det är. Very hard är hårt.

Hitta ett unikt chest, stoppa i gem och såg sen att det var 15 dex krav. Doh. Borde kanske fattat det av namnet.

Permalänk
Inaktiv

Som mig då, precis dödat första bossen, på vh hc... ruskigt kul, trodde spelet skulle vara jätte simpelt i form av lite special funktioner, men finns ju magier man kan köpa, fick även en hjärt attack då jag hittade att man kunde skicka iväg sin pet... trodde den hade råkat dö ... kanske bör nämna att jag försökt undvika info om diversedelar av spelet bara för att få upptäcka det medans jag spelar och är väldigt glatt överaskad, bästa investerade pengarna på länge!

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara ett så stort spel om det bara tar upp 400 mb?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
Verkar inte vara ett så stort spel om det bara tar upp 400 mb?

Undrar hur de fick till den siffran i minimum requirements. Spelet tar upp 862 MB på min hårddisk. Iofs om man tar bort music och dx-installation är det -193MB. Men fortfarande större.

Spelet är gjort för att vara litet och ha låga krav, så räkna inte med högupplösta textures osv. Men tack vare bra animationer och spelleffekter så tycker jag det är snyggt i alla fall.

Permalänk
Inaktiv

Minst sagt, dom har värkligen gjort ett bra jobb med grafiken, är ju inget crysis, men ser ju ändå helt suveränt ut på 1920*1080 med allt på högsta.
Aja dags att återgå och se om jag lyckas ta mig till andra bossen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Undrar hur de fick till den siffran i minimum requirements. Spelet tar upp 862 MB på min hårddisk. Iofs om man tar bort music och dx-installation är det -193MB. Men fortfarande större.

Spelet är gjort för att vara litet och ha låga krav, så räkna inte med högupplösta textures osv. Men tack vare bra animationer och spelleffekter så tycker jag det är snyggt i alla fall.

kanske finns olika alternativ som på diablo skivorna om man väljer att köpa spelet på skivor istället för via digital download med lite hur mycket av innehållet som ska ligga på Hd så man inte behöver hålla på att sätta i skivorna t.ex för att se ingame filmer m.m

Citat:

från D2 install disc

Single Player
Multiplayer
Full Install

sitter nu iaf och laddar ner speler i ca 400kb/s. valde US - Los Angeles servern

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Benelux servern ftw ^^

Visa signatur

Permalänk

BTW glömde säga

helt ok prissättning tycker jag lagom mycket för ett datorspel. max 200:-

Visa signatur

Permalänk

Satan vilket värde det här spelet har. Snacka om mycket för pengarna

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Det var över förväntan, synd att man inte kan slakta med polarna bara :/ men det blev ju billigare på så sätt!

Har man något att lira i längtan efter diablo 3

Ett bra spel till ett bra pris, blev bara 50min idag men mer imorrn

Permalänk
Medlem

Underbart spel det här.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Köpte det just har bara lirat en timme med min alchemist men det är kul som fan. Skön Diablo nostalgi och fint flyt. Bra att de har lättjobbade menyer och minimalt med irriterande dialogrutor. Torchlight visar att man kan göra bra spel som är roliga utan att ha feting-crysis grafik och ta upp 12gb på hårddisken.

Jag fick demot under mina spel också första gången. Jag valde att ta bort det och ladda ner igen och då var inte demot med i listan så det kanske är fixat nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Satan vilket värde det här spelet har. Snacka om mycket för pengarna

Sanningens man

Visa signatur

Permalänk

nån mer än jag som misstänker att det kommer dyka upp en multiplayer ?

om ni noterat när ni går längst norr ut i stan så hittar ni en kista som heter "Shared stash"

eller om den kanske är till för att flytta bråte mellan olika gubbar? har bara 1 så har inte testat den än

samt att texten på steam säger

Single Player Version

känns som att det kommer säkert kommer dyka upp en Multiplayer Version...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min första HC Destroyer gubbe dog på lvl 5 vid första bossen.

Hade sånt oflyt med drops (inga bra melee vapen droppa) och alla pengarna tog slut så hade inte ens råd att köpa pots (gjorde en portal under striden och sålde mitt 2nd slot vapen tom).

Min andra HC karaktär, en Vanquisher, hade tvärtom väldigt flyt och fick ett riktigt bra gevär. Eftersom första bossen är enklare som ranged var det inget problem och gled igenom.

Spelet känns väldigt skoj hittils, visst grafiken är enkel men all design är bra. Det har den där bra känslan helt enkelt. Dessutom var det möjligt att börja på en nivå som faktiskt är en utmaning (från start i alla fall, innan man lärt sig spelet och även kan twinka).

Permalänk
Medlem

Riktigt underbart spel, fick upp en lvl 14 ranger (namn?) innan jag var tvungen att avsluta.. Hittade en rolig NPC som man kan upgradera sin EQ hoss, är typ 50/50 att man får en extra ability/sockert eller dylikt på sitt item för en hyffasd peng. Brände iväg ca 8k på min handgun och fick den buffad varje gång. Så nu har den ca 220dps, +30fire damage 13ice damage, och sen lite armor penetration (eller vad det heter i spelet) och annat smått o gott!
Behövs verkligen när man kör på svåraste!

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

brände precis iväg 20k på denna skönhet; http://pici.se/pictures/aZEDNamKO.jpg
lite kassa gems i den just nu men jag hade inget bättre som jag ville slösa bort, men den gör ont kan jag säga
är level 25, Riktigt roligt spel detta!

Permalänk
Medlem

Gahh. Jag har nu prövat demot.. Ingen superupplevelse.
För det första så kan man inte binda knapparna utan att ändra i application data\runic blabla\torchlight\settings.txt och titta i en tangentkodstabell....
För det andra så står jag inte ut med "tooltipsen" eller "mouseover-rutorna". De rör sig irriterande och har fula typsnitt..
För det tredje så blev jag /stuck och det funkade inte att townportala.. Så då läste jag att jag fick hacksa mig loss genom att ändra en config-fil... Vilket jag inte orkar göra nu..

Men ändå en lite bättre upplevelse jämfört med TQ och Mythos för min del.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Tja spelat lär inte hålla så länge kul i en vecka ungefär, min polare har redan hunnit köra igenom spelet, förvisso spelade han på Easy men men.

För er som undrar om Lan kommer så nej, LAN kommer ej, men därimot så kommer det ett MMO ver av spelet nästa år.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Hoppas bara dom lägger till någon multiplayer funktion senare så man kan spela coop

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Tja spelat lär inte hålla så länge kul i en vecka ungefär, min polare har redan hunnit köra igenom spelet, förvisso spelade han på Easy men men.

Pft, köra på Easy. Hardcore, Very hard är det som gäller

Det kommer hålla så länge man vill spela. Maxlevel är 100 och det finns så kallade Infiity Dungeons och även Portal Dungeons att köra precis hur länge man vill. Sen vill man förstås spela alla tre klasserna och kanske även varianter på builds. Förstås är gear viktigt också, att hitta setdelar och få ett coolt set och bra vapen är också något som lockar.

Permalänk
Medlem

Vet någon om det är möjligt att respecca?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk

Vet någon hur man ändrar svårighetsgrad... Började på normal (tror jag!) och det är alldeles för lätt i nuläget. Är jag tvingad att börja om ifrån början eller finns det något alternativ!

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Vet någon hur man ändrar svårighetsgrad... Började på normal (tror jag!) och det är alldeles för lätt i nuläget. Är jag tvingad att börja om ifrån början eller finns det något alternativ!

Undrar samma jag med, normal känns för lätt även om jag nästan dog på ett ställe. Men det var nån slags boss.

EDIT:
Testa detta,
Open the console in-game (http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=24&t=1595)

Then use the command SETDIFFICULTY 1 (normal) SETDIFFICULTY 2 (hard) SETDIFFICULTY 3 (very hard)

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Kul tidsfördriv för ynka 150kr men jag rekommenderar inte Medium. Det är lite väl lätt. Spelade 1½ timme igår iaf och man märker verkligen att det är ex-Blizzard snubbar som skapat det. Känns som en fin mix av Diablo 1 playstyle&musik samt WoW-likande grafik&speluppsättning.

Några frågor:

Går det att ångra att man sålt ett item? Sålde en grönsak för 52guld, ångrade mig men kunde bara köpa tillbaks det för 1129 guld. Inte värt det då Rares som är bättre kostar mindre :/ lvl 8 nu iaf.

Går det att respecca?

Går det att ändra storleken på alla spelinfo rutor som Char osv? Hade velat ha dem lite mindre.

Spelet gick fort att ladda ned. 4.3MB/s runt 22:00 igår kväll Klart godkänt. Steam äger verkligen!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9