Hur emaila i datorn genom halebop kontant?

Permalänk

Hur emaila i datorn genom halebop kontant?

Hej!

Jag vill kunna läsa & skicka epost med pop3 program genom min mobiltelefon.
Jag har en Sony Ericsson W810 i med halebop kontant kort. W810i kopplas ihop med en USB -> infrarött adapter i min dator. Pop3 inställningar vet jag att jag får av min epostleverantör, men vilka inställningar måste jag göra i datorn för att få uppkopplingen i sig att funka? Kan nån hjälpa mig eller länka till en guide?

Tack!

Permalänk

Varför ska du ha epost i telefonen när du ändå sitter vid datorn?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Jag undrar som föregående talare.

Men om du nu ska ha det så är det ju en internetuppkoppling som ska konfigureras, det är ju ingen speciell uppkoppling för e-mail. Dock vet jag ej hur man fixar internet på datorn från telefonen, känns lättare att köpa nåt 3G-modem och kontantkort istället.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Trådskaparen kanske vill köra tethering mellan nallen och datorn? Isf behöver man ju inte ställa in några epost konton i telefonen utan det gör man ju genom den epostklient man har i datorn.

Permalänk
Medlem

Ta och fixa en bluetooth adapter, mycket smidigt att ansluta telefonen och använda den som modem.

När du installerat bluetooth adaptern är det bara att ansluta telefonen till datorn via bluetooth. Klicka på bluetooth symbolen och välj din enhet. Kod osv.

Sedan om du kör xp så väljer du start Anslut till -> Bluetooth Network Adapter, väljer din telefon och anslut.

Telefonen frågar om du får använda den som modem. Klart!

Gjort detta med en K810i, funkar super bra. Riktigt bra fart med den också!
Dock så är det väll inte 3g i din telefon?

Kan tycka att det blivit en ***** hype att man ska sitta med sin internet dongel i datorn. Funkar ju lika bra med telefonen i fickan via bluetooth. Dessutom billigare om det bara är ibland.

Eller så använder du datakabeln som kom med telefonen. Funkar i princip lika dant, bara att installera drivrutinsskivan innan.

Permalänk
Hedersmedlem

Och när man har den här "modemet" installerat i datorn så ska du ange telefonnummer. Jag har telia men kanske är samma för halebop och för att använda 3G/GRPS datatrafikanslutning ska man ange telefonnumret
*99***1#
användarnamn och lösenord ska vara tomt.

Om du hittar en guide som ber dig ställa in ett riktigt telefonnummer så använd inte det, då blir det som på gamla goda tiden med sprakmodem som går sakta och minutavgift.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG