Permalänk
Medlem

Fuskar Intel?

Intressant artikel son belyser problemen med Benchmarksprogram.

Är det fusk att optimera sina drivrutiner?

http://www.techreport.com/articles.x/17732

Permalänk
Medlem

Om det är fusk att optimera sina drivrutiner så är det väl omöjligt att skriva drivrutiner öht?

Då är det väl fusk att använda en modern kompilator oxå, för dom är ju optimerade in absurdum.

Personligen så tycker jag att dom får göra vadsom så länge det inte försämrar min upplevelse, om dom går in i ett spel och "optimerar bort" något utan att jag märker att dom gjort det förutom att det ökar min FPS så får dom för all del göra det, jag kommer inte att klaga.

Permalänk
Medlem

Okej, givetvis ska man få optimera sina drivrutiner. Men...

Ska man få optimera sina drivrutiner så att det gynnar ett benchmarkprogram på det sättet som står i artikeln?

Det gynnar ju inte den enskilde användaren utan bara Intel som får bättre resultat i testerna?

Permalänk

Självklart är det fusk att optimera drivrutinerna för ett benchmarkprogram, enda anledningen att göra det är ju att lura folk.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OllBoll
Om det är fusk att optimera sina drivrutiner så är det väl omöjligt att skriva drivrutiner öht?

Då är det väl fusk att använda en modern kompilator oxå, för dom är ju optimerade in absurdum.

Personligen så tycker jag att dom får göra vadsom så länge det inte försämrar min upplevelse, om dom går in i ett spel och "optimerar bort" något utan att jag märker att dom gjort det förutom att det ökar min FPS så får dom för all del göra det, jag kommer inte att klaga.

Läste du ens artikeln?

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp, det är bara för att se bättre ut vid en jämförelse. Tänk vad detta gör för dem i slutändan, när ingen kommer upp i den prestandan normalt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)