Permalänk
Medlem

350W till uppgraderad dator?

Tja.
Ska uppgrader burken med ett Radeon Hd 487 1gb, samt
Amd Phenom II Blackedition Tripplecore 2,8 och
Cruicial DDR3 1333MHz 2 GB minnen.

Minnena kanske drar en del ström dom åxå?
Dom blir ju i alla fall varma så nåt händer ju i dom i alla fall..
Men hur mycket drar såna?

Klarar jag mig med 350w nätagg? Det är nämligen vad jag har att tillgå..
Läste nånstans att Prollen drar ca :100W & grafiken ca:180w. jag tycker det låter lite....

Permalänk
Hedersmedlem

Du måste tala om vilket nätagg du har. 350W säger ingenting egentligen, utan att veta märke/modell/ålder.

Det jag kan säga direkt är att det måste vara absolut toppklass och ett modernt agg med mesta styrkan på 12V för att det öht ska fungera. Även då är det i minsta laget.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ett radeon 5770 borde passa annars, drar inte alls mycket. Men som sagt skriv vilket märke det är på nätagget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Du måste tala om vilket nätagg du har. 350W säger ingenting egentligen, utan att veta märke/modell/ålder.

Det jag kan säga direkt är att det måste vara absolut toppklass och ett modernt agg med mesta styrkan på 12V för att det öht ska fungera. Även då är det i minsta laget.

Q-Teck 350W 3-5 år gammalt ...

Permalänk
Hedersmedlem

Q-tec är en katastrof redan som nytt. Vill att att datorn ska fungera riktigt (eller öht) måste du byta. Ett VX450 från Corsair räcker långt, både i effekt och livslängd. Riktigt bra kvalité och 5 års garanti. 615kr på Inet https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/corsair-vx-... och fraktfritt för sweclockersmedlemmar (om det fortfarande gäller, sök i forumet efter länken).

Även mycket högre effektivitet, så du har troligen sparat in kostnaden för ett nytt nätagg inom 1 år eller 2.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Q-teck är riktiga skit!
Skulle satsa på ett nytt 500 eller 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Q-tec är en katastrof redan som nytt. Vill att att datorn ska fungera riktigt (eller öht) måste du byta. Ett VX450 från Corsair räcker långt, både i effekt och livslängd. Riktigt bra kvalité och 5 års garanti. 615kr på Inet https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/corsair-vx-... och fraktfritt för sweclockersmedlemmar (om det fortfarande gäller, sök i forumet efter länken).

Även mycket högre effektivitet, så du har troligen sparat in kostnaden för ett nytt nätagg inom 1 år eller 2.

har man på datorn på hög belastning dygnet runt och q-tec har katastrofal effektivitet så kan man nog spara in det på några år. fast det kanske inte är helt rimligt
men håller med, verkligen läge att byta agg.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Q-tec är en katastrof redan som nytt. Vill att att datorn ska fungera riktigt (eller öht) måste du byta. Ett VX450 från Corsair räcker långt, både i effekt och livslängd. Riktigt bra kvalité och 5 års garanti. 615kr på Inet https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/corsair-vx-... och fraktfritt för sweclockersmedlemmar (om det fortfarande gäller, sök i forumet efter länken).

Även mycket högre effektivitet, så du har troligen sparat in kostnaden för ett nytt nätagg inom 1 år eller 2.

Kan inget annat än att hålla med!
Här är länken www.inet.se/kampanj/kampanj