Formatera dator, spara iTunes bibliotek?

Permalänk
Medlem

Formatera dator, spara iTunes bibliotek?

Hej, hade tänkt formatera om datorn och undrar om man kan spara iTunes biblioteket på något sätt i AAC filer då mina filer är utspridda överallt och jag har inte lust att strula om skiten med iTunes.

Jag vill spara på det sättet att jag kan importera hela biblioteket igen så jag slipper flytta om musiken.

Går detta? :S

Permalänk

Det borde bara vara att kopiera ~/Music/iTunes

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Det borde bara vara att kopiera ~/Music/iTunes

men all musik ligger inte där eftersom jag bara plockat filerna lite överallt. Man kanske kan konvertera allt till AAC för då hamnar allt där. Fast det tar rätt långtid

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
men all musik ligger inte där eftersom jag bara plockat filerna lite överallt. Man kanske kan konvertera allt till AAC för då hamnar allt där. Fast det tar rätt långtid

Har du bara kvar filerna på samma sökväg som innan så ska det inte vara något problem, då library-filen som ligger i den mappen håller koll på var de befinner sig. Men om du ska flytta de också kanske det är lättare att importera dem i itunesbiblioteket och säga åt itunes att kopiera dem till itunesmappen.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Arkiv>Bibliotek>Samla ihop bibliotek

då kopierar itunes alla filer till den mapp där du angivit att musiken ska ligga.

Visa signatur

Stationär: E8400 | ABIT IX38-QuadGT | 4 GB Corsair XMS 2 PC2-6400 | PowerColor Radeon HD 4850 512MB | Corsair TX 750W | Fractal Design Define R2 | Win7 64
Bärbar: 17" MBP | Ubuntu/OSX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ruckus
Arkiv>Bibliotek>Samla ihop bibliotek

då kopierar itunes alla filer till den mapp där du angivit att musiken ska ligga.

ser inte alternativet "samla ihp bibliotek"
edit: hittade, under organisera typ

Permalänk
Medlem

så, formaterat datorn, lyckades ta backup på bibloteket tror jag, kopierade helt enkelt iTunes mappen i musik.

La tillbaka den och all musik ligger där

Nu undrar jag bara vad som händer innan jag synkar min iPhone med datorn, apps och sånt.