Permalänk

Registrering av .com-adress. Var?

Har kommit på en fantastisk idé för en sida om hårdvara, och adressen jag fantiserade fram till sidan är, tro det eller ej, ledig!

Tänkte bara kolla med er vilken den bästa sidan för att köpa endast denna domän hade varit? Vill kunna flytta över domänen sen till sidan jag köper webhotell hos i framtiden när jag arbetat klart på detta.

Alla tips uppskattas!

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Loopia är seriösa. De har en DNS-tjänst där du kan parkera din domän gratis.

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem

Även jag rekommenderar Loopia och deras tjänst Loopia DNS om du bara vill köpa ett domännamn. Det har fungerat bra när jag har kopplat ihop två olika domäner med Google Apps. Det var i och för sig ingen .com-adress men det ska inte har någon betydelse.

https://www.loopia.se/domannamn/

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

binero har väl fått bra recensioner också?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matti4s
Loopia är seriösa. De har en DNS-tjänst där du kan parkera din domän gratis.

+1. Loopia fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Loopia is da shit.

Permalänk

Jag har mer förtroende för Binero än Loopia. Loopia låg nere varje förmiddag under sommaren (en kompis som fixade med sidor åt kunder - ganska frustrerande).

Jag ska dock tillägga att jag själv använder Binero - så lite partisk är jag nog. Men support och upptid har varit kanon. Allt har fungerat, helt enkelt!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Det fick bli Loopia. Inhandlat och klart

Har en till fråga:

När och om detta projekt verkligen färdigställs så kommer jag välja att starta ett företag som kommer stå bakom sidan. Blir det inte problem att koppla en privat domän till ett företags webhotellsplats?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Njaa, du menar att ha en webbserver på ett annat ställe? Jag har min DNS hos loopia och mitt webbhotell hos manufrog. Det jag gör för att det skall fungera korrekt är att byta namnservers på loopias inställningar till manufrogs namnservers. Funkar alla tiders!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Njaa, du menar att ha en webbserver på ett annat ställe? Jag har min DNS hos loopia och mitt webbhotell hos manufrog. Det jag gör för att det skall fungera korrekt är att byta namnservers på loopias inställningar till manufrogs namnservers. Funkar alla tiders!

Ja, men får man köra privat domän me företags webserver/webhotell?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Pratar vi domännamn endast nu eller? Vet inte om det finns domännamn för företag? Borde väl vara samma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Ja, men får man köra privat domän me företags webserver/webhotell?

Frågan är lite oklar, utan att begripa svarar jag JA på din fråga.