Fråga om kusinens dator
Tjena grabbar min kusin har problem med sin dator och han kan inte hitta problemet. Han följde ett råd på internet att damsuga men det löste inte problemet heller. Det som händer är att när han ska spela ett spel; Left 4 Dead, Counter-Strike, Aion och World of Warcraft så stänger datorn av sig efter ungefär 10 minuter. Han får först bluescreen sedan startas datorn om. Det här har jag varit med om förut och då köpte jag först ett nytt nätaggregat, det kom fram att det inte var problemet. Sedan köpte jag ett nytt grafikkort, då funkade allting. Jag undrar om det är samma problem med hans dator.
Han fick sin dator sommaren 2007, inte en bra dator, men en fungerande dator. Vi vet inte vad allting som är inne i den är, men vi använde ett program för att få reda på lite i alla fall (Han använder Windows XP):
North Bridge Intel i945P Revision A2
South Bridge Intel 82801GB (ICH7/R) Revision A2
CPU Intel(R) Core(TM)2 CPU 6400 @ 2.13GHz
Display adapter: Radeon X1600 Series secondary
Physical Memory: 2048 Mb,1259Mb free - 38%
Manufacturer: Manufacturer ELITEGROUP COMPUTER SYSTEM CO.,LTD.
Model 945P-M3
Detta var det vi hittade genom programmet. Skulle -verkligen- vilja fixa han dator för vi ville lira över helgen. Är inte hemma hos honom just nu, men jag ska över dit imorgon. Han kan inte någonting om datorer, så jag kan fixa allting. Tack så hemskt mycket i förhand.
PS: Vi kunde inte få fram hans nätaggregat, men jag borde kunna lista ut det imorgon bitti.
EDIT: Han fick nyss ett meddelande av "Windows" efter att hans dator startades om igen. Det stod att det var ett allvarligt fel och att han kanske inte har installerat alla drivrutiner. Vi försöker hitta drivrutinerna just nu.
Z-Dog out!