Permalänk
Medlem

Val av fiberbredbandsleverantör

Hej alla,

Jag har följande leverantörer att välja på för 100/100 bredband:

Bahnhof
Blixtvik
Bredband2
T3
ePhone

Prisskillnaderna är försumbara (förutom ePhone som är lite dyrare).

Är någon av dessa överlägset bäst eller spelar det ingen roll?

Tack!

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med Bahnhof 10/10 i Linköping är nöjd, inga problem att maxa linan.
Sen har Bahnhof en trevlig inställning till FRA.

Bahnhof rekommenderar jag.

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffer_Overrun
Själv kör jag med Bahnhof 10/10 i Linköping är nöjd, inga problem att maxa linan.
Sen har Bahnhof en trevlig inställning till FRA.

Bahnhof rekommenderar jag.

Vad har bahnhof med FRA att göra?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ttiinnoo
Vad har bahnhof med FRA att göra?

De var de första som sa att de inte sparar loggar över vilka som har ip adresser vid specifika tillfällen.

Dock tror jag det är rätt mycket båg går att få fram om man bara vill dock rätt svårt.

På jobbet fick vi en tid in mängder med anmälningar om att filmbolag i Dumma USA ville ha ip adresser. vi struntade och skickade glatt vidare de till underlaverantörer

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Enligt Bahnhof själva så sparar de inga kunduppgifter så eventuella utredningar mot dig för nerladdning kommer ingenvart.

Jag får bra hastighet och har på 1 år haft 2 stopp, det ena på 3 timmar, det andra på 2 dagar. Båda gångerna fick jag avdrag på fakturan.

Dock kan det dagtid ta lite väl lång tid att komma fram till kundtjänst (tex köplats nr 6 till 1 tar 15-20 minuter)

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Inaktiv

Vad du än gör så håll dig väck från Bredband2...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Segas
Vad du än gör så håll dig väck från Bredband2...

Jag har Bredband2 100/10 och det fungerar super, men deras kundtjänst är totalt katastrof.

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | NH-U14S | 32 GB @3200 DDR4
RTX 4060 | RMx 650W | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
De var de första som sa att de inte sparar loggar över vilka som har ip adresser vid specifika tillfällen.

Dock tror jag det är rätt mycket båg går att få fram om man bara vill dock rätt svårt.

På jobbet fick vi en tid in mängder med anmälningar om att filmbolag i Dumma USA ville ha ip adresser. vi struntade och skickade glatt vidare de till underlaverantörer

Mao. Ipred, inte FRA
FRA lär se allt du gör i realtid ändå och behöver inga loggar hehe

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Medlem

Bahnhof eller Blixtvik skulle jag kört på..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
Jag har Bredband2 100/10 och det fungerar super, men deras kundtjänst är totalt katastrof.

Jasså är dom kassa? kan bara välja mellan bredband 2 och ipeer på mitt stadsnät!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Blixtvik tycker jag fungerar bra. Får ut ~95/16Mbit med min halvlångsamma netbook.

Visa signatur

Min otroligt innehållsrika sida: http://www.bubben.nu | http://www.ip6.se

Permalänk
Medlem

Jag har T3, dock i norrland, och jag är inte annat än supernöjd. Haft lite problem med det är inte T3´s fel, det är nätägaren som fipplat runt.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Avstängd

Bredband2 30/30 har jag.

Superbra grejer. Jag får ungefär 35-45 ner och 80 upp med detta även om jag bara betalar för 30/30.