Permalänk
Medlem

OpenGL 3.2

Har letat runt lite info kring OpenGL 3.2, fick reda på att det släpptes nån gång i Augusti om jag inte såg fel men att det inte kom något stöd för det i varken 10.6 eller 10.6.2

Så det jag undrar är om någon har någon teori om när detta kan tänkas dyka upp i OS X, eller om vi kommer få sitta kvar med OGL 2.1?

Visa signatur

Desktop: | CPU: Intel Core Ultra 7 265K | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 48gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk

Någon gång lär det nog dyka upp. Men när är det nog inte många som kan svara på, som vill och får dvs..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ligger det inte lite i Apples intresse att få ut senaste OpenGL? Vad är alternativet? DirectX..?
Jag vet inte hur de resonerar, men spontant tycker jag att det inte borde vara bortkastade pengar att lägga till stöd för nya OpenGL i OSX, även om Mac inte är en stor spelplattform. De borde ju åtminstone se till så att möjligheten finns.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

DirectX är inget alternativ då det ägs av Microsoft.
Läste runt litte och vad jag fick reda på var att OGL 3.2 inte är färdigt ännu eller så har det inte testats, vet inte om det stämmer men det var va jag hittade, finns rykten om att det skulle släppas till våren för mac, men man vet ju aldrig med Apple.

Visa signatur

Desktop: | CPU: Intel Core Ultra 7 265K | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 48gb | SSD: 2 x 2tb m.2