Beroendeframkallande spel

Permalänk
Inaktiv

Wolfenstein Enemy Territory
Har jag spelat i ca 5 år och ca 5000-6000 timmar.

Vad är ET? http://www.own3d.tv/watch/10024

Den sociala biten spelade in
* community med forum
* snacka med folket man spelar med på ventrilo eller teamspeak
* åka på ET lan och träffa folk man spelade med varje dag

Och att det kom ut MYCKET nya bra kartor att spela.

Sen att jag är rätt duktig gjorde det roligare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Bf2 och 2142 båda var jag starkt beroende utav för några år sedan köpte båda vid lanserienge. Funderar på att installera igen men vet inte. Är det många som kör dom fortfarande?

Vi spelar dessa, mest bf2 men håller på att dra igång bf2142 igen då det e så mycke skojigare , vi söker oxo folk www.aliens.se.

Samt varit beroende av dessa spel länge o är ännu, innan dess var det far cry där man satt 8 - 10 timmar om dan i början:)

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.
Wolfenstein Enemy Territory
Har jag spelat i ca 5 år och ca 5000-6000 timmar.

Vad är ET? http://www.own3d.tv/watch/10024

Spelar mycket folk det fortfarande? Körde det väldigt mycket för en 2-3 år sedan, tycker fortfarande att det är ett av de bättre fps:en jag någonsin kört, trodde väldigt mycket på quake wars, men det hade inte alls samma känsla

Själv körde jag wow rätt mycket, men la ner det rätt snabbt för insåg att jag spelade för mycket per dag. Sen Command & Conquer:Red Alert körde jag grymt mycket när det var nytt. Nu mer så spelar jag inte så mycket, utöver kanske 1-3 matcher per dag i Heroes of Newerth.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Donkey Kong.. Fast det vet väl inte ni under 30 vad det är....

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b6/Game_and_W...

Ah, det där var ett av de första datorspel jag kom i kontakt med.
Spelade det där i timtal i sträck och tyckte att det var otroligt spännande

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Citat:

I beg to differ!

Själv har jag en gammal Game and Watch liggande, kommer inte ihåg namnet men man var nån form av safari nisse som skulle plocka diamanter och klättra på lianer.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Dota har blivit som en pokerdrog för mig, kan inte sluta förrän jag vunnit tillräckligt många gånger

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Spelade mycket WoW även Tibia när jag var yngre. Fastnade lite för eve-online en liten stund. Men sen vart man helt mmorpg fri har hänt att det slinkt in en månade på wow eller eve men det har alltid varit förlorade pengar.

Fallout 3.... Herregud vad jag spelade skiten, fixade Game of the Year edition på steam och nej nej nej... Fy! Gör ett Fallout mmo i precis den här stilen. Ett spel helt utan levels med ekonomi och skills som eve.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Tibia spelade jag för 4-7 år sen, sen ledsnade jag. Sen självklart counterstrike från beta 1,3 till version 1,6. Många år och tusentals timmar åt helvete där

Eve-online satt man med en del men inget extremt.
Fallout3 som Robbaz säger har man spenderat enormt många timmar på också. Massor av karaktärer till level 20, alla ställen utforskade osv. Har inte spelat alla expansioner än dock.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

måste nog säga wow.
aldrig någonsin har ett så simpelt,så fult,så monotomt spel fångat en så fruktansvärt starkt.
och då menar jag inte ett bra beroende framkallande spel,utan mer ett negativt.
inte ett spel som man börjar spela och spelar i 1 timme för att sen lägga åt sidan,nej nej,när man väl är inne i det så sitter man dygnet runt med break för att kanske kunna käka nått.

men om man tar ett bra beroende framkallande spel,så måste jag nog säga ff7..timmarna man spenderade på att levla upp materian,utforska världen,få golden pipin så man kom ut till ön,härja på och levla upp gubbarna för att i slutändan slå ner sephiroth.
spel man kunde lägga ifrån sej för att hitta på annat men som man längtade till efter ett tag.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Dragon origins spelade jag 15 timmar om dagen. Varje dag tills det var slut.
Fallout, the sims, oblivion, är några fler exempel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SissY
hade 200+spel timmar i veckan i några veckor förra sommaren / cs source

Det spelet jag spelat längst i sträck totalt är diablo 2, spelade 46 eller 47 timmar i sträck

skapligt med 200+ speltimmar i veckan då en vecka består av 168 timmar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insane88
skapligt med 200+ speltimmar i veckan då en vecka består av 168 timmar...

När man kommer upp i hans nivå kan man böja tid och rum! The space continuum!

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem
Permalänk

Farmville, som jag alltid håller tiderna på när mina frukter osv. är klara

Skate it på NDS Lite och
Zombie Panic! Source, som jag bara har haft i en vecka, men har spelat över 37h.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zerorepent
Spelar mycket folk det fortfarande?

Näe inte många svenskar, men finns gott om engelsktalande spelare. #et @ qnet för svenska spelare.

Permalänk

Diablo 2 nötte jag åren 2003-2006
Har lagt ut mycket mer än 1000h på det
Var smått beroende av det ett tag.

Permalänk
Medlem

Dark age of camelot.

La ner ca 175 dagar speltid.

Har aldrig varit med om ett bättre pvp än där och kommer aldrig vara med om det igen.

Permalänk
Medlem

Battlefield 2 är nog de spel man varit mest beroende av, och tyvärr WoW. Var en sådan där som verkligen inte ville spela wow de var ju bara skit å kostade pengar, men sen kom noge skit att man fick 3ggr mer xp. Oh ja då vart man ju fast i de i jävla massa timmar... HAHA. Nu spelar jag inte specielt mycket, när jag spelar e de med polare men kankse ligger på ett medel på 5-15h veckan. WoW har jag lirat 1000H Bf2 +1000h

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Någon borde dra igång en SweC BF2 klan

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Hm, skulle va NHL 2002 för många herrans år sen isåfall..fast direkt beroende vet ja inte direkt, men en del spelande blev de väl ^^ just nu ligger L4D2 närmast till hands, men orimligt mkt spelande är de väl ändå inte.

Antar att de är mer spel som Wow och Aion folk fastnar i, mest Fps som varit intressant för mig, vilket helt enkelt blir allt för enformigt i längden för min del.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Någon borde dra igång en SweC BF2 klan

Jag skulle inte tveka att joina

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Runescape var jag beroende av för kanske 3-4 år sedan.
TribalWars var man riktigt beroende av, kom ihåg när man satt och spelade speed. Satt på helspänn fullt fokuserad i flera timmar i sträck. Kunde sitta och skaka och svettas men kunde fan inte gå därifrån. Kommer även ihåg i slutet av min karriär då vi i R.E vart dödade av BFH, SK och alla andra som var emot oss.

Komer även ihåg värld 3 då jag spelade med E.W och då vi låg i krig mot R.E och då jag fick Jajjamen att bli riktigt förbannad, har för mig att vi vann det kriget. Episkt var det iaf.

Tribalwars är väl det spel jag varit mest beroende av, vart väl 3-4 timmar om dagen att se över alla sina byar och bygga trupper, läsa forum, skicka def, adla andra spelare, koordinera attacker och adelståg och allt annat.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VII och X har varit sjuka droger för mig. Första gångerna iaf (har spelat igenom VII typ 12 ggr... och X 4 eller nåt..)

Diablo 2 för några år sen, jag och 7 av mina kompisar lyckades trycka 40 timmar i sträck med bara toa besök och springa ifrån datorn nån min för att hämta mat på ett LAN, grymt spel vare.

Warcraft 3, mest custom maps dock. Jag och polarna tog hem cirka 1000 custom maps och testade en hel jävla del kan jag säga.. Men visst, många av banorna vi har spelat oändligt många ggr både på LAN och via Hamachi!

Men annars slår nog WoW allt för mig, har cirka 60dagar på min Paladin nu, har väl 30 dagar på 2-3 gubbar till minst annars. Har spelat/lagt av spelat sen 1 månad efter release dock, men egentligen så är jag en riktig WoW nörd minst sagt:)

Edit: Höll på glömma CS 1.5/1.6 för några år sen, helvete för mycket timmar med det spelet, brukade skolka vissa lektioner under högstadiet för att antingen sitta hemma å skrika åt datorn eller sitta på IT-cafe med polarna, mysigt spel tills man insåg hur dåligt spelet egentligen var/hur jobbig communityn var..

Permalänk

Skulle gärna joina SweC BF2 men fan vet om jag skulle platsa, ringrostig som man är

Permalänk
Avstängd
Citat:

Bästa spelet någonsin!

Visa signatur

Dell Vostro 1710 [ T8100 2,1GHz - 3Gb 800MHz ddr2 - Nvidia 8600M GS - 320Gb Seagate Momentus 7200RPM ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Där hade du fel! Har till och med ett sådant liggandes här någonstans!
spelet som jag spelar mest just nu är väll tf2 antar jag, spelar bara public dock :/

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem

Lirade Diablo 2 som fan från 6:an till 8:an. Har spelat Warcraft 3 i snart 4 år nu. Nu för tiden är det mest custom maps (DotA) då. Annars är det mycket Team Fortress 2 på gång.

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SissY
hade 200+spel timmar i veckan i några veckor förra sommaren / cs source

Eftersom det är 168 timmar på en vecka så är detta omöjligt:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whippoorwill
Skulle gärna joina SweC BF2 men fan vet om jag skulle platsa, ringrostig som man är

Det skulle isåfall vara så att alla får joina

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk

bf2 har jag ägnat många timmar åt även bf2142;)

Visa signatur

i5 750 3,7ghz,xfx hd 6870(snart ett till), gigabyte mobbo,corsair 60gb ssd,1250gb hdd, lian Li k62, 4gb ram, corsair agg 550w.