Beroendeframkallande spel

Permalänk
Medlem

World of warcaft!

Hade nog totalt 160 days played innan jag la av.
Det är fan nästan ett halvår framför datorn i sträck!

Uschh... haha

. Men det var på den tiden alla mina kompisar spelade wow.
Och jag ångrar inget då vi hade grymmt kul!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk

Som jag sa, köpte Torchlight igår och......JAG KAN INTE SLUTA SPELA!!!
Jag är påverkad på något sätt...

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

Hare bara fastnat för cs så

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!

Permalänk
Medlem

Special Ops på Call of Duty: modern warfare 2

Klarar man inte en bana på veteran sitter man tills man klarat den, menar det!

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Citrona
WoW har nog spelat runt 70 timmar i sträck.
Fast man gick till köket och fixa mat osv.

Utan att sova? Då var du ganska nära att dö i så fall

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Måste nog säga WoW och till en del CoD 4 / "4.2"
vet itne hur mkt jag har spelat, lite för mkt hade typ 4 dagar playtime efter första veckan när cod kom ut i November nu ^^

Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.

Permalänk
Medlem

WoW.

Började lira lite försiktigt i september någon gån och nu har jag 3 figurer på olika servrar. En BE paladin på lv 17 och en Human Warlock på lv 28 samt min "huvudgubbe" en lv 35 human warrior. Tycker att det är skitkul minst sagt. Fast det är jäkligt lätt att fastna. Framför allt nu när man nått en level där man möter en hel del "mot"spelare och kör pvp

Annars så är jag såpass gammal att jag körde gamla Quake, Doom och Duke nukeem )

Även första unreal var ju coolt också.

Permalänk
Medlem

Game&Watch Bombsweeper var nog ett av de första jag lirade länge i sträck.
Var en bana som jag aldrig kom förbi..

Master of Magic och senare Daggerfall var två PCspel som brukades rätt duktigt.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

warlords, populus, powermonger o sensible soccer på amigan. på den tiden pallade man att sitta o lira hur länge som helst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Utan att sova? Då var du ganska nära att dö i så fall

Hört att man åtminstone riskerar att bli psykotisk efter så många timmar utan sömn :/

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Hört att man åtminstone riskerar att bli psykotisk efter så många timmar utan sömn :/

tror nog att han somna vid datorn några gånger bara var så vimsig att han inte kommer ihåg det

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem

Det är tre st kandidater som ligger på min lista för spelade längst tid i sträck.

WoW: 13 timmar i följd
Dragon Age: 16 timmar

och

Fallout 3: 15 timmar

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnaSLjUd
tror nog att han somna vid datorn några gånger bara var så vimsig att han inte kommer ihåg det

Risk föreligger

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insane88
skapligt med 200+ speltimmar i veckan då en vecka består av 168 timmar...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mkcn
När man kommer upp i hans nivå kan man böja tid och rum! The space continuum!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mini_kaka
Eftersom det är 168 timmar på en vecka så är detta omöjligt:P

HAHAAHAHHA Jag ville ju vara värst förstör inte det

Nämen på riktigt, jag vet att det stod mera än 200timmar så det kanske var räknat på 2veckor? asså i steam profilen står det hur mycket man spelat, så ni kan väl kolla om det står hur mycket man spelat på 2veckor eller så har jag fantiserat om hur mycket jag spelat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid

Japp, risken finns redan vid första dygnet :/ Vad dum man är som leker med livet...

När jag körde Diablo "några" timmar i sträck så MÅSTA jag sluta för att jag började se vita suddiga fläckar överallt = första steget i epilepsi(stavning?) så jag kan ju inte tänka mig att kroppen klarar av 70timmar spel, visst det beror ju på hurdan människa man är osv

Permalänk
Medlem

"Guinness World Records record is 449 hours (18 days, 17 hours) by Maureen Weston"

HAHAHA han kan nog spela ett tag utan att se döden i vitögat:P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Donkey Kong.. Fast det vet väl inte ni under 30 vad det är....

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b6/Game_and_W...

Jag är 24 år och jag ägde detta plus några till Game & watch (minns inte namnen på dom). Det var tider det

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Diablo II eller Tetris, geniala men så olika att det blir omöjligt att välja.

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk

Baldur's Gate II. Körde ~20 timmar i sträck nån helg, när det begav sig. Aerie, jag älskar dig för, inte trots, dina brister.

Annars HoMM 3. Att det är bisarrt svårt gör det inte direkt mindre beroendeframkallade.

Fallout 2 har man väl också kört rätt hårt. Kanske inte mer än ~10 timmar i sträck iofs.

Nya spel tycker jag har lite svårare att fånga en på det extrema sätt som forna tiders mästerverk kunde göra. jag tycker spelen är för tunna nu för tiden, kanske för att de ska vara mer lättillgängliga för random dreglande kollin som varken kan tänka, läsa eller skriva.

Har inte inte hunnit prova Dragon Age än, men t.ex. Mass Effect var/är ju fantastiskt bra - men ~30 timmar om man gör allt? Plz. Spel som t.ex. L4D 1 & 2 är ju också jädrans bra, men man spelar ju bara ett par timmar åt gången. Det duger inte. Synd att man inte började spela EVE när det kom, det känns tvärt om nästan för otillgängligt nu.

Permalänk
Medlem

Den mest extrema spelsession jag haft måste varit för rätt många år sedan då jag var hemma hos en kompis som hade Colonization (en variant på Civilisation) till sin dator.

Jag var oartig nog att sätta mig vid datorn och börja spela sent på eftermiddagen. Måste haft något avbrott för att äta och gå på muggen, även om jag inte kan minnas det, men fortsatte att spela hela natten tills jag nådde slutet på spelet vid åttatiden på morgonen.

Annars tror jag att det spel jag lagt mest tid på sammanlagt måste vara Combat Mission: Beyond Overlord, även om det finns andra kandidater till den titeln.

/Olle

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Androg
helt klart Tribalwars

Det är en drog. Det säger även mina gamla Tribe-mates som numera slutat.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Donkey Kong.. Fast det vet väl inte ni under 30 vad det är....

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b6/Game_and_W...

ett sådant har jag liggandes och till och med fungerandes ^^

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and magic 3 är nog det jag tyckt är roligast. Om det är det spel som jag lirat mest timmar i rad vet jag inte. Kanske max har lirat 6h i rad eller nåt och antingen var det väl det då eller CS. Fast det var längesen!

Jagged Alliance 2 var också ganska beroendeframkallande!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk
Medlem

när jag var 8 (tror jag) fick jag pokemon röd, total speltid låg på c:a 300 timmar tror jag, sen fick jag silver och guuuuuuud vad jag spelade på det! 600 timmar har jag nog spelat på det totalt. HoN är väldigt beroende framkallande för mig, var även beroende av wow på privserver, cs, alla nfs spel efter porsche 2000, nhl, guitarhero, rollercooster (tkr fortfarande 2an är kul) age of empire 2, age of mytholigy, gta4 och oblivion. kmr inte på nått merjust nu.

edit, Heroes of Might and magic 4 älskade jag också som väldigt ung

Permalänk

Doom 2 1-32 nonstop tog väl en dag ungefär när man inte visste bättre att man kunde springa

Diablo 1 ett par timmar första kvällen med ADSL 0.25mbit underbar ping på 7ms nu förtiden ligger jag närmare 60ms

Diablo 2 är bra starkt

Sim city 2000

Även AOE 1-2+Exp ligger bra till. spelade det så man tårades i ögonen.

Unreal Tournament på internet LMS + InstntGib

Även Red facktion 1 på internet tråkigt med alla fuskare dock. fast var lätta att döda iaf

Visa signatur

I am Extrazz.