Permalänk

trycklutfs olja (tror ja den heter) fungerar (har testat) och den oljan blir nästan som vatten i 40-50 grader medans när den e nere i ca 10 grader så blir den nästan som sirap

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kinnunen4321
trycklutfs olja (tror ja den heter) fungerar (har testat) och den oljan blir nästan som vatten i 40-50 grader medans när den e nere i ca 10 grader så blir den nästan som sirap

Okej! Var kan man hitta den och vad kostar den?

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=ChOe6F1rZKQ

Kanske kan vara till hjälp om du e på g fortfarande

Permalänk
Medlem

Hydral olja vet jag kan komma upp i höga temperaturer och det finns ju olika klasser på hur seg flytande det är. Ingen aning om vad det kostar men inte jättebilligt vad jag vet.

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk

Hydraul olja är mkt klar och genomskinlig. Dyr är den säkert oxå
Men jag tror att dess viskositet gör att den rinner lätt och ev fläktar kommer att snurra stilfullt.
Seriöst så har tanken på någon form av inplastning av MK även snuddat vid mitt huvud, kanske om man kunde vacumpacka kortet så skulle man ju i praktiken kunna köra i vatten.
Borde inte vara helt omöjligt att genomföra, eller ?

Visa signatur

// Patrik (rookie)
AMD Phenom II x2 555, ASUS MA478T-E, Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz, SSD OCZ-AGILITY2 40Gb, Radeon 4850 X 2 CF,
Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

Och hur hade du tänkt att få bort värmen med vakuum?

Permalänk

Jord

Visa signatur

| Antec P183 | AMD Phenom II X4 940 @ 3.0Ghz | Noctua NH-U12P | Asus M4A78-E ATX | Corsair 800 MHz 4 GB | RADEON HD4890 1GB | Samsung 1TB | SyncMaster 2443NW | Corsair TX 650 Watt | 4x Noctua 120mm |

Permalänk

Kan du inte köra en fejkakvariedator, alltså en låda byggd i plexi istoppad i ett akvarie fyllt med vatten eller ngt annat roligt.......frågan är då hur man får bort värmen, man kan ju ha utblås bakåt kanske.

OBS: lådan måste vara vattentät (kanske ni förstod ändå)

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

Bygg in datorn i en monter, med ännu en monter runt den första och endast en liten "tunnel" för strömsladden. Sen kan du hälla vatten mellan dom 2 lagrena glas?

och antingen kan du skippa övre delen glas, så de blir liknande ett akvarium, annars får du ordna plexi och borra hål så du kan ha fläktar. Du fattar nog hur jag menar om du funderar lite

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superb3rra
Jord

Jord? Matjord? Marken? Skyddsjord? Humus?

Vad du en väljer så leder det ström!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Jag har följt några sådana trådar förut. vissa oljor som hydraul olja är frätande på vissa komponenter vad jag förståt. inget bra alternativ. det absolut bästa är ju Transformator olja men den kostar nog en aning mer än du tänkt. läste om en kille som beställt en 25L dunk på en mack för 1200kr kanske går att få tag på billigare? tappa ur en transformator på ett ställverk Bzapp!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Trodde denna tråd var ganska död!

Har iallafall gjort projektet nu och jag använde tillslut Rapsolja från Eldorado. Funkade till 100%, gjorde även ett akvarie precis brevid som ni andra föreslog.
Alltså ett akvarie som jag satte i en glasruta i och tätade, fyllde sedan den ena delen med olja och den andra med vatten och fiskar och liknande
Kul grej faktiskt.

Har nu en annan fråga.
Hur fungerar detta egentligen? Alltså kemiskt.
Är det viskositeten som bestämmer eller nåt sånt? Hittar inget relevant på nätet.

Permalänk
Skrivet av Hanzooon:

Har nu en annan fråga.
Hur fungerar detta egentligen? Alltså kemiskt.
Är det viskositeten som bestämmer eller nåt sånt? Hittar inget relevant på nätet.

Jag har för mig att det är anledningen till att de inte blandar sig kan ju möjligtvis vara den kemiska sammansättningen också.

Permalänk
Medlem

Etanol fungerar tror jag. Genom empirisk studie där jag fyllde mig själv med olika etanolhaltiga vätskor och gick sedan ut på krogen och testade det hela.

Ingen kontakt, inte ens en gnista.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Skrivet av Hanzooon:

Okej! Var kan man hitta den och vad kostar den?

lite sen citering kanske men den oljan kanske va lite dyr men om du söker på google efter: pneumatic oil

här e ngn men vet inte riktigt om de e rätt

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida