Permalänk
Medlem

vilken kylpasta?

alternativen är:

Arctic Cooling MX-3

Arctic Silver 5

jag har kört artic silver 5:an innan och tycker den funkar bra.
men är lite lur på att testa mx nu, bra ide?

bra sätt att rengöra minnesytorna på grafikkort??

tack på förhand

mvh kenny

Visa signatur

AMD Ryzen 7 3700X @ 3,6 GHz | GeForce GTX 1070 Aorus 8GB| Corsair Vengeance LPX DDR4 3000 MHz C15 (2x8 GB) | MSI B450 TOMAHAWK MAX Moderkort | Corsair PowerSupply TX550 550W 80 Plus GOLD | Fractal Design Define S | Samsung 970 EVO Plus SSD M.2 2280 - 500GB | Windows 10 Home 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem

mx, leder inte ström (vet dock inte hur 3an är men 2an är klockren)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
mx, leder inte ström (vet dock inte hur 3an är men 2an är klockren)

Vad har du för källa på att AS5 skulle leda ström då? De själva säger ju att den inte gör det.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaddanL
Vad har du för källa på att AS5 skulle leda ström då? De själva säger ju att den inte gör det.

Den leder inte ström, men skall vist nog vara kapacitiv, vilket gör att den skall kunna lagra en liten spänning, som en kondensator, och kan den lagra, så kan den ladda ur, antagligen inget problem i verkligheten, mera en teoretisk tanke tror jag.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

vad tycker ni vilket av de är mer prisvärd? Är det riktig kylning vinst med 40% dyrare MX-3?

Permalänk
Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk

MX2 är helt ok. MX3 bättre ...
AS5 något sämre än MX2.

Not Electrically Conductive:
Arctic Silver 5 was formulated to conduct heat, not electricity.
(While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 5 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. While it is not electrically conductive, the compound is very slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridges two close-proximity electrical paths.)

Permalänk
Medlem

rengöra minnen. slipa bort gammalt skit på kretsarna med fint sandpapper, sen rengr du med T-röd. det dunstar jättesnabbt, och tar med sig all skit.. klockrent.

om du behöver slipa avgör du själv. är dom liksom väldigt skrovliga skulle jag slipa av dom lite lätt.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk

MX3 presterar bättre än AS5.

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan MX2 och 3 är nog för liten för att det ska vara ekonomiskt försvarbart att välja den sistnämnda.

Kör på Mx2!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

MX2.
MX3 presterar lite bättre men är svårare att applicera, vilket gör att skillnaden mellan en bra och dålig mount är mycket större.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

tack för riktigt bra svar! då blire ett salva mx2

Visa signatur

AMD Ryzen 7 3700X @ 3,6 GHz | GeForce GTX 1070 Aorus 8GB| Corsair Vengeance LPX DDR4 3000 MHz C15 (2x8 GB) | MSI B450 TOMAHAWK MAX Moderkort | Corsair PowerSupply TX550 550W 80 Plus GOLD | Fractal Design Define S | Samsung 970 EVO Plus SSD M.2 2280 - 500GB | Windows 10 Home 64-bit

Permalänk

Tack för alla svar här.. slapp jag skriva ny tråd.. blir mx-2 för mig med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
rengöra minnen. slipa bort gammalt skit på kretsarna med fint sandpapper, sen rengr du med T-röd. det dunstar jättesnabbt, och tar med sig all skit.. klockrent.

om du behöver slipa avgör du själv. är dom liksom väldigt skrovliga skulle jag slipa av dom lite lätt.

slipa? =/

Ingen större skillnad. Avgörandet sitter nog mer i hur mkt du applicerar samt hur bra du är på att montera din kylare "rätt"

Permalänk
Medlem

Jag kan ge mitt råd...Köp Arctic Cooling MX-3..Tror faktiskt det är det bästa på marknaden just nu...

Jag har en hel hög med olika, och just Arctic Cooling MX-2 o MX-3 har fått bästa resultat.
Du bör var 4:e-6:e månad lägga på nytt lager då de har en förmåga att bli torra med tiden...men så är det med alla sorter..en del håller längre än andra...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Du bör var 4:e-6:e månad lägga på nytt lager då de har en förmåga att bli torra med tiden...men så är det med alla sorter..en del håller längre än andra...

Vad har torrhet med det hela att göra.. det är bara "vått" för att det ska gå att applicera och så att det sprider ut sig på ett bra sätt.
Vatten leder värme dåligt, så mitt sunda förnuft säger att desto torrare desto bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Vatten leder värme dåligt, så mitt sunda förnuft säger att desto torrare desto bättre.

nja, vatten tar emot värme mycket bra osv, därför har vi vattenkylning
men den är kass då den är stilla
men du har rätt i det att det spelar ingen roll om den är torr, i visa fall det är bättre faktisk men aldrig sämre, visa kylpastor behöver typ 48 timmar eller mer att "bränna" sig och då de presterar bäst
använd kylpasta bara en gång och om du flyttar kylare eller rör den på ngt sett då man kan rengöra och lägga på ny kylpasta annars stor den orört då man gör inget med detta

Permalänk

AS 5 funkar fint för mig

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Jag har MX2, men den har legat i förpackningen i ett år, går den att använda än? oöppnad är den.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
slipa? =/

Ingen större skillnad. Avgörandet sitter nog mer i hur mkt du applicerar samt hur bra du är på att montera din kylare "rätt"

http://verdisreviews.com/wp-content/uploads/2009/10/results-s...

jag menade att slipa på minneskretsarna. en del kretsar har en sorts beläggning på sig, en glatt historia, som får ramminneskylare att ramla loss. finns olika knep att få skiten att fästa, och jag tycker en lätt slipning med vanligt 320 papper funkar bra. en del använder suddgummi.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
slipa? =/

Exakt!! Med en sån här!! (fast det är lite taskigt varvtal på den måste jag säga, borde vara 3-dubbla.)

http://www.jula.se/slipmaskin-for-sagkedjor-85-w-125623

(funkar garanterat bättre än selleri)

Det bästa är att man kan installera linux på den.