OCZ eller Kingston SSD disk i stationära datorn?

Permalänk
Medlem

OCZ eller Kingston SSD disk i stationära datorn?

Hej!

Har Nyss lagt en order på en KINGSTON V DRIVE 40GB SSD och äger sedan tidigare en OCZ 2.5# SOLID SERIES 30GB SATA/300 MLC.

Min fundering är vilken av dessa som kommer ge bäst prestanda för min Stationära dator. Den som blir över åker in i min netbook. Ingen av dem är ju något prestanda monster oavsett men känns ändå som det kan vara skillnad på dem.

Tanken jag har är att dra 40GB ssdn till stationära datorn med windows7 installerat, då den har en nyare kontroller i sig och lite mer utrymme. Har fler program installerade på stationära datorn. Sedan låta netbooken med ubuntu netbook remix få nöja sig med 30GB ssdn.

Synpunkter/tips mottages gärna. Är ingen panik, tar troligen tid innan den nya ssdn dimper ner ändå.

Stationära datorns specifikationer:

Intel 17 920@3.8GHz
3x2GB DDR3@800MHz
Asus P6TSE
Windows 7 Basic home 64Bit
(Resten finns i signaturen och bör inte påverka ssd prestandan ändå.)

Netbook Acer aspire one D250 (2GB ram)

/Thomas

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Hedersmedlem

läste första stycket... Kingston 40GB är bättre än "solid"

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
läste första stycket... Kingston 40GB är bättre än "solid"

Okej känns som jag hade min fakta korrekt då och kör på som planerat. Kan dock inte säga att jag varit missnöjd överhuvudtaget på min "slöa" OCZ

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070