Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
oj... det blev 39150:-
=/

Trevligt.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Hoppas du ska köra 2st av de snabbaste SSD diskarna med, iaf en!

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagerar på att det står sli på moderkortet? :S

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Satan vilken fin dator det kommer bli, såklart inte den mest prisvärda men sen när är det bästa billigt? Ska bli intressant att följa!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ceogar
Bara jag som reagerar på att det står sli på moderkortet? :S

Stöd för NVIDIA SLI-teknik, ATI CrossFire-teknikstöd, NVIDIA 3-way SLI Technology Support

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=482535&view=detailed#Pro...

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ceogar
Bara jag som reagerar på att det står sli på moderkortet? :S

nej, står inte ens ett dugg om crossfire på hemsidan. men alla x58moderkort kan ju köra crossfire, men EVGA är ju en nvidia partner så därför dom nog inte skriver något om crossfire:) godjul

Visa signatur

6500@3.2, Msi z170-A Pro, 16gb corsair 2133mhz, Asus 780gtx OC2, Corsair550w, 750evo 250gb, AsusMg248Q 144hz, g500s,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EXame
Men alla x58moderkort kan ju köra crossfire, men EVGA är ju en nvidia partner så därför dom nog inte skriver något om crossfire:) godjul

Sant.

Tror inte detta blir flopp för Ts verkar ha varit med i datorvärlden ett par år så tror att han bygger ihop allt bra och ska bli kul att se hur du har lyckats sen!

God jul _Allihopa_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quickzor
Sant.

Tror inte detta blir flopp för Ts verkar ha varit med i datorvärlden ett par år så tror att han bygger ihop allt bra och ska bli kul att se hur du har lyckats sen!

God jul _Allihopa_

ja precis Godjul Alla Swecare

Visa signatur

6500@3.2, Msi z170-A Pro, 16gb corsair 2133mhz, Asus 780gtx OC2, Corsair550w, 750evo 250gb, AsusMg248Q 144hz, g500s,

Permalänk

Detta är ju bara sjukt!
Vad ska du använda denna till? SweC-Penis?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Hur ska du få 1000w nätagg att räcka till de korten i 3 way cf?! Sen undrar jag hur du ska få ett bra resultat i tex 3DMark då dom inte stödjer 6 gpu:er... Men i övrigt är det ett vulgärt ballt bygge du satt ihop, men själv hade jag nog hellre kört Gigabytes nya X58 kort (UD7).

Kan heller aldrig tänka mig att du får plats med 3 st 5970 i en Antec 1200 låda men jag har kanske fel...

Ser fram emot att du postar lite resultat sen så vi andra kan avundas och drömma vidare lite. =P

God Jul alla SWEC!!

Visa signatur

Intel i9 13900K @ 5,8 ghz, Corsair Hydro H150i PRO RGB, Corsair Vengeance Pro 64GB DDR5 6400mhz , Asus ProArt OC RTX 4080 Super 16GB GDDR6X, MK ASUS ROG Z690 MAXIMUS HERO , HDD1 Samsung 990 Pro 2TB, HDD2 4TB Samsung 990 Pro 2TB , Creative Recon 3D, Asus Hyperion™ GR701 =)

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt nice system ... men satsar du bara på att slänga ut så mycket pengar som det går? (Office-paket och antivirus när det finns gratis motsvarigheter som fungerar lika bra om inte bättre)

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D

Permalänk

inte dumt! julklapp? ha

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

wow snacka om att tomten har varit tidig i år :o, ser rhktigt underbart ut, lycka till med resten

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
oj... det blev 39150:-
=/

Haha, skönt att någon håller datorbranschen i Sverige på benen

Permalänk
Medlem

eheh eller

2 år ingen öl på krogen!
Varje Lördag brukar kosta mej 500kr
Tar man 500kr x 52 veckor = 26000kr och 2 år blir 52000kr

52000kr i pissoaren de gör ont LOL

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
eheh eller

2 år ingen öl på krogen!
Varje Lördag brukar kosta mej 500kr
Tar man 500kr x 52 veckor = 26000kr och 2 år blir 52000kr

52000kr i pissoaren de gör ont LOL

Brukar säga de samma till polarna som inte fattar varför jag lägger ner en massa pengar på datorn och andra teknik/ljud prylar.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

kostnaden per timma spenderad vid datorn blir nog inte så hög heller.
Kul bygge ser det ut att bli men jag måste instämma med några av de övriga i att jag personligen skulle valt ett fetare chassi.

Permalänk

2 x 1000watt !!!

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Avstängd

Grym hårdvara, dessvärre dåligt spenderade 40000:-, 3 stycken 5970 är extremt dyrt och onödigt, man kan maxa alla spel med ett 5870 i princip, och två 5870 i nödfall. Slänger man 40000:- borde man ta ett bättre chassi enligt mig, samt en bra vattenkylningssetup. För 40000:- borde man få ut det mesta av komponenterna, och då gäller det överklockning som det smäller om att. Visst är detta systemet det bästa man kan få gällande spel, men lägger man 40000:- enbart för att få bra spelprestanda har man enligt mig missat poängen med en speldator. Förlåt mig om jag är kaxig, men jag blir tyvärr lite irriterad när folk plannerar så konstigt som TS gör.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quickzor
Sant.

Tror inte detta blir flopp för Ts verkar ha varit med i datorvärlden ett par år så tror att han bygger ihop allt bra och ska bli kul att se hur du har lyckats sen!

God jul _Allihopa_

Flopp? Jo det är flopp enligt mig, eftersom man kan få grym spelprestanda med endast ett sådant grfikkort eller sämre. Kan inte förstå hur dåligt TS har prioriterat. Tycker han failar som fasen gällande kylning eftersom den rigger kommer generera enormt med värme, samt att han inte kommer kunna kräma ut det yttersta ut komponenterna pga dålig kylning. Att sedan välja ett antec 1200 känns bara lame, när det finns många andra bättre chassin ute på marknaden.

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm bara lite dyrare än datorn man kan vinna i Alinas jultävling men mkt bättre.
Amd/Ati for tha winners :), Mars kan slänga sig i väggen.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Hmm bara lite dyrare än datorn man kan vinna i Alinas jultävling men mkt bättre.
Amd/Ati for tha winners :), Mars kan slänga sig i väggen.

+1

Permalänk
Medlem

Kan ju vara kul att ha ett Mars med tanke på att det inte tillverkas i några större mänger :S

Permalänk
Avstängd

Nae, tycker det är nån slags trend här på swec vem som kan spendera mest pengar, börjar gå åt fel riktning tycker jag.....

Permalänk
Medlem

Riktigt skoj att se! Alla kan inte köpa, men alla kan glädjas med dig!

Visa signatur

http://www.photofast.se
High Quality. Innovative thinking.

Permalänk
Avstängd

Ja, meh kom igen, det är inte många som glädjs, speciellt inte när man inte får nån extre prestanda med ett tredje grafikkort i CF...lixom vilken mening ör det att lägga ut extre 5-6000:- ett till grafikort när man klarar sig med två stycken? För att ha byggt datorer till hundratals kunder verkar TS prioritera mysko....och det kan nog alla här på swec hålla med mig om.

/Mamad

Permalänk
Avstängd

Du MÅSTE köra alla 6 Stycken? GPU och 8? stycken CPU klinter ~~ Folding!!!
Dygnet runt, i ett par år.

Börja idag, bekämpa Xtremesystems!

Permalänk

Tack du som skapade galleriet: Nu blev det verkligen julstämning

Permalänk
Medlem

Vem förlorar pengar på det? Han kanske skall använda 2 till spel och ett till något annat ändamål. I vilket fall så kommer TS få fin prestanda och säger grattis igen! Känslan är värd mycket med

Visa signatur

http://www.photofast.se
High Quality. Innovative thinking.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Grym hårdvara, dessvärre dåligt spenderade 40000:-, 3 stycken 5970 är extremt dyrt och onödigt, man kan maxa alla spel med ett 5870 i princip, och två 5870 i nödfall. Slänger man 40000:- borde man ta ett bättre chassi enligt mig, samt en bra vattenkylningssetup. För 40000:- borde man få ut det mesta av komponenterna, och då gäller det överklockning som det smäller om att. Visst är detta systemet det bästa man kan få gällande spel, men lägger man 40000:- enbart för att få bra spelprestanda har man enligt mig missat poängen med en speldator. Förlåt mig om jag är kaxig, men jag blir tyvärr lite irriterad när folk plannerar så konstigt som TS gör.

Jag kan inte göra annat än att instämma. Själv så får jag 120 fps hela tiden i de flesta spel (Spelar alltid med Vsync), det är endast Crysis som prestandan blir sämre, ok GTA4 också! Ganska mycket slöseri med pengar om han inte kör 120 Hz skärm!

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p