Permalänk

Mongolida människa, Sätt H50'n på trean så har du ju en fläkt där, vad är problemet!? Vill du nu nödvändigtvis ha kvar samma fläkt är det ju bara att du kör push&pull

Man undrar ju...

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Sätt H50 på den undre..... varför måste du ha på den övre?

Kör själv med den undre, push & pull

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Avstängd

Asså detta galleriet är pinsamt ju, ärligt talat. Chassit är ju rätt bra, och visst kan man montera en h50, bara lite modding krävs ju. Slänger man dyra pengar som TS gör, borde man modda lite, och verkligen lägga ner tid, så som en riktig enthusiast skulle göra. JAg säger som jag alldig har gjort; "ska man inte modda, ska man inte heller välja komponenter som är potenta" Period! Det är precis som att man skulle köpa en Supra eller liknande, med två feta t78 turbo, och sedan inte veta hur man ska trimma bilen ytterligare....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Asså detta galleriet är pinsamt ju, ärligt talat. Chassit är ju rätt bra, och visst kan man montera en h50, bara lite modding krävs ju. Slänger man dyra pengar som TS gör, borde man modda lite, och verkligen lägga ner tid, så som en riktig enthusiast skulle göra. JAg säger som jag alldig har gjort; "ska man inte modda, ska man inte heller välja komponenter som är potenta" Period! Det är precis som att man skulle köpa en Supra eller liknande, med två feta t78 turbo, och sedan inte veta hur man ska trimma bilen ytterligare....

Du kunde väl ha tagit en bil som är jämförbar med den här datorn, inte nån jävla socket 775-bil

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Avstängd

Det är en bra gämförelse, på så vis att det är många som har gott om pengar och som köper potenta grejer utan att använda dem på rätt sätt, deta ser man ofta inom datorvärlden och inom bilvärlden. Folk prioriterar konstigt. Som många andra redag sagt, kommer det 3:e grafikkortet inte göra någon nytta. Det är precis som att köpa ett turbokitt med T78 turbo, när man inte har t.ex. fet intercooler eller insug. Man kommer inte kunna utnytja grejernas fulla potential.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala
Förstår vad du menar med att det är totalt slöseri med 3st 5970 i datorn.
Men att påstå att man klarar sig med ett 5870 är ju bara bull.

Mina GTX 280 kort i SLI presterar ungefär som ett 5970 och jag kan inte maxa alla spel.. Hur kan det då vara overkill?

2st 5970 är helt rätt! Då har han prestanda som räcker ett bra tag framöver.

God jul!

EDIT:

Galleriet i sig får inga vidare bra poäng av mig då det bara är en "standard" dator, alltså ingen modding alls.

Jag sa inte att man kan maxa utan att man klarar sig på ett 5870 om inte så kan man ju alltid gå för 2 st i CF .. 3st 5970 är bara slöseri med pengar..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumnus
Jag sa inte att man kan maxa utan att man klarar sig på ett 5870 om inte så kan man ju alltid gå för 2 st i CF .. 3st 5970 är bara slöseri med pengar..

Spelar roll om man maxar eller inte, kanske vill ha mer poäng i 3d mark? Om man har pengar så varför inte

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

byt till corsair 800D

Visa signatur

Amd x4 940be @3300Mhz. Asus M4N72-E mobo. Corsair pc-6400minnen.Gtx 260 216pipes. 320gb sata HDD. allt i ett Haf 922. Benq 1080p 24"tum. Deathadder.
Nya macbook 13"tum :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Asså detta galleriet är pinsamt ju, ärligt talat. Chassit är ju rätt bra, och visst kan man montera en h50, bara lite modding krävs ju. Slänger man dyra pengar som TS gör, borde man modda lite, och verkligen lägga ner tid, så som en riktig enthusiast skulle göra. JAg säger som jag alldig har gjort; "ska man inte modda, ska man inte heller välja komponenter som är potenta" Period! Det är precis som att man skulle köpa en Supra eller liknande, med två feta t78 turbo, och sedan inte veta hur man ska trimma bilen ytterligare....

Du kan ju inte jämföra en C-klass bil med en A-klass dator. Det är mer som att jämföra med en Bugatti Veyron, och vem skulle trimma en bil som redan är maxtrimmad?

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Byt till ett Cooler Master ATCS 840.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500k|RAM: Corsair 8gb Vengeance | PSU: Corsair HX650 | MB: P8P67 WS REVOLUTION | GPU: XFX 5870 |Chassi: CM ATCS 840

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gujukal
Du kan ju inte jämföra en C-klass bil med en A-klass dator. Det är mer som att jämföra med en Bugatti Veyron, och vem skulle trimma en bil som redan är maxtrimmad?

Inget kan vara maxtrimmat, finns alltid något man kan göra bättre.
Till veyron fins chip så man får 1200Hp, t.ex inte omöjligt alls att ta 2000hp ur den motorn, men allting handlar om pengar och kundskap.:rolleyes:

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Asså detta galleriet är pinsamt ju, ärligt talat. Chassit är ju rätt bra, och visst kan man montera en h50, bara lite modding krävs ju. Slänger man dyra pengar som TS gör, borde man modda lite, och verkligen lägga ner tid, så som en riktig enthusiast skulle göra. JAg säger som jag alldig har gjort; "ska man inte modda, ska man inte heller välja komponenter som är potenta" Period! Det är precis som att man skulle köpa en Supra eller liknande, med två feta t78 turbo, och sedan inte veta hur man ska trimma bilen ytterligare....

Fan vad du ältar!! Har du inget vettigare att säga, så säg inget alls! Helvete vad drygt det var o läsa tråden o komma till dina inlägg. Tyst!

OT, finna komponenter, funderade du någonsin på o skaffa "Mars"-korten??

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefanden
Är inte siberian tigern lika som h50 altså slangarna sitter fast monterade från fabrik färdig fyllda och klara? Men som sagt va tror på min ide angående att du vänder h50in 180 grader så att du får slanganslutningarna på radiatorn emellan de två bakre fläktarna eller vad man skall förklara det som om du inte skalla ha något ljudkort el liknande högst upp så är det väll inga problem men annars kan det bli tight men värt att pröva.

hmm ahh det tänkte man inte precis, jag trode siberian var mer, att man kunde dra bort slangarna å så :/, hmm ah men din ide är inte dum den heller faktiskt, borde funka bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Asså detta galleriet är pinsamt ju, ärligt talat. Chassit är ju rätt bra, och visst kan man montera en h50, bara lite modding krävs ju. Slänger man dyra pengar som TS gör, borde man modda lite, och verkligen lägga ner tid, så som en riktig enthusiast skulle göra. JAg säger som jag alldig har gjort; "ska man inte modda, ska man inte heller välja komponenter som är potenta" Period! Det är precis som att man skulle köpa en Supra eller liknande, med två feta t78 turbo, och sedan inte veta hur man ska trimma bilen ytterligare....

haha där sa du något kul (om bilar) :D, de tär som att mata en supra med 2 st tubotronics, och inte byta kolvar stakar, ramlager mm, motorn skulle ju rasat på första sekunden ,haha !

Permalänk
Inaktiv

.

Permalänk
Medlem

Man vet inte om man ska skratta eller gråta...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Asså detta galleriet är pinsamt ju, ärligt talat. Chassit är ju rätt bra, och visst kan man montera en h50, bara lite modding krävs ju. Slänger man dyra pengar som TS gör, borde man modda lite, och verkligen lägga ner tid, så som en riktig enthusiast skulle göra. JAg säger som jag alldig har gjort; "ska man inte modda, ska man inte heller välja komponenter som är potenta" Period! Det är precis som att man skulle köpa en Supra eller liknande, med två feta t78 turbo, och sedan inte veta hur man ska trimma bilen ytterligare....

Snälla, fortsätt skriva! Man skrattar så gott till dina inlägg! ^^

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

SÄMSTA CHASSIT NÅGONSINN, det e ganska trångt för det du har annars finfin setupp :D!!!!!!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

HAha vafaffann roligt forum :D, är inte t78 lite för grovt :D???

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Vad ska du med 3 stycken 5970 till? :S Går det ens att köra? :S Inte så insatt i ATI ^^

Och jag ahr ett twelvehundred, och det är underbart...? Fattar inte vad ni har att klaga på? :S

Permalänk
Avstängd

Epic fail

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem

Har inte kollat igenom 6 sidor.
men varför har han 3 st ATI kort, för 3 way slit för moderkort Nvidia kort?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vi önskar han kunde svara på det själv.

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Jag har en gammal CRT 21"
Behåller den bara för att den är snabb.

http://www.firingsquad.com/hw/1755/Sony_CPD-G520P/

Men jag funderar på att köpa en

http://www.samsung.com/se/consumer/computer-peripherals/monit...

Har inte provat på 2560 x 1600 upplösning

Annars kan du kolla in den här skärmen.

http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Bildskärmar/pro...

Bästa pris.

http://www.dustinhome.se/pd_5010172670.aspx

Sen tycker jag att du säljer en av dina 5970. Det då det inte kommer att ge någon nämvärt skillnad mot 2st 5970.

Fragdeath jag skulle väldigt gärna se en bild på din rigg.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Har inte kollat igenom 6 sidor.
men varför har han 3 st ATI kort, för 3 way slit för moderkort Nvidia kort?

Moderkortet stödjer både Crossfire och SLI dock kan han inte köra 3st 5970 i samma rig eftersom det är sammanlagt 6 GPU:er och Moderkortet klarar bara av att köra 4 åt gången..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumnus
Moderkortet stödjer både Crossfire och SLI dock kan han inte köra 3st 5970 i samma rig eftersom det är sammanlagt 6 GPU:er och Moderkortet klarar bara av att köra 4 åt gången..

ah!
Där ser man.

Skoj att han offrade 2 års öl på krogen när datorn är väl lika mycket som skiten i pissoaren om 2 år =P

Hoppas ni har rätt.
För EVGA skyltar inte om CF på kortet =S

http://www.evga.com/products/moreinfo.asp?pn=141-BL-E760-A1&p...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Jag har bara byggt standard burkar då t.o.m. min 9 åring kan bygga i sömnen.
Kontors datorer, original fläkt från intel.
Men några special burkar har det blivit men ingenting i denna stil
Förra veckan så byggde jag en kamera bevaknings dator, med 10TB HD.
Bra kylning, standard grafikkort, och vanlig CPU.
Klart på 1 timme.

Allt det på 1timme? har du hört talats om kabeldragning? då det kommer att bli ganska så mkt värme i den burken och med alla dom diskarna och allt på 1timme så lär det ju vara kablar överallt och det kommer nog inte blir så bra även om ud har bra kylning..

Det ser ju hyffsat ut men som du skrev i Galleriet att det är det bästa Moderkortet osv kan jag inte hålla med om, finns ju bättre...

Trevligt bygge annars, själv skulle jag aldrig ha gjort det då jag hellre hade lagt dessa pengar på familjen och hemmet

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
ah!
Där ser man.

Skoj att han offrade 2 års öl på krogen när datorn är väl lika mycket som skiten i pissoaren om 2 år =P

Hoppas ni har rätt.
För EVGA skyltar inte om CF på kortet =S

http://www.evga.com/products/moreinfo.asp?pn=141-BL-E760-A1&p...

Evga skriver inte ut det eftersom de samarbetar en del med Nvidia.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Evga skriver inte ut det eftersom de samarbetar en del med Nvidia.

Men x58 klarar både CF och SLI

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbx8
Men x58 klarar både CF och SLI

I know, men kanske var otydlig.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.