Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
I know, men kanske var otydlig.

Jaja ville bara påpeka det för 13åringarna

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nombah
Finner inga ord för att beskriva hur otroligt onödigt detta är.

Vad är ONÖDIG???
Jag tänkte inte svara på ni som är så jäv** TÖNTIGA på vad jag har köpt.

Mitt val står 100% kvar på dessa saker.
* Moderkort
* CPU
* Nätdel
* låda ( som kan alltid bytas ut ) nu när jag fick ordning på CPU kylningen så är den ok!
* Grafikkortet ( JA jag borde ha kanske köpt bara 2 MEN jag kan lämna tillbaka den så länge den är oöppnad!!! ELLER HUR !!!!

Saker jag borde kanske ha valt billigare alternativ på
* Minnen

RESULTAT

Vad är ONÖDIGT NU ???

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
JA jag borde ha kanske köpt bara 2 MEN jag kan lämna tillbaka den så länge den är oöppnad!!! ELLER HUR !!!!

En av de saker vi anser vara onödigt. Är man åtminstone lite insatt så kollar man upp sånt innan man utför köpet.

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunlopzu
För att ha byggt hundratals burkar, verkar du vara rätt kass på att handla komponenter som fungerar bra ihop (chassi mot allt annat)

Har du gått i skolan ?
Kan du läsa ???

Chassi val kan aldrig bli 100% , fins alltid någonting som är minus på
det borde du fatta eller hur ???

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zweets90
Du kunde köpt i7 975 om du vill vara Värst!!! ganska bortslängda pengar När gtx 300 kommer snart och som kommer vara bättre haha!!!

Jag lovar dej när den kommer så skall jag köpa 3 st av den
men då måste den vara minst 30% bättre för att jag skall köpa den!

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Detta är overkill gällande inköp....allt känns så amatörmessigt, speciellt med de udda prioriteringarna......fyfan

Vad är fel ???
Vad hade du köpt om du fick handla för 40000:-
skriv så lovar jag att någon kommer att skriva samma sak som du skrev till mej

Visa signatur

:D

Permalänk
Avstängd

Tveksamt om det är värt att skaffa i7 965 över i5 750

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enRödjävel
tjotjo och GOD JUL och snart GOTT NYTT ÅR!

du fråga om nytt chassi,...?

om det var fråga så tycker jag att ett Cooler Master ATCS 840 borde göra susen ^^

och sjysst bygge kommer bli kul att se det färdigt,...

/mvh enRödjävel

Den var SNYGG !!!

men är den praktiskt ?

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är grymt att du har köpt så feta delar
Fattar inte varför alla klagar, Om han vill köpa det bästa så får han väll de??:)

Permalänk
Avstängd

Hoppas du köper 120 Hz skärm!

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KsKz_91
jag har klurat lite och förhoppningsvis kommer det till någon hjälp, varför inte ta Siberian Tiger och montera den utanför chassit, då har ju ändå så du kan föra igenom slangarna på ett snyggt sätt!
sedan tar du och monterar 2 extra fläkter på den radiatorn där ute om du nu vill att den ska kylas lite bättre.
Ta och pröva, och lägg gärna ut några mer foton så kan jag kanske komma mer med mer förslag varfö köpa nytt chassi när du med några små kluringar kan få det att fungera, det gäller bara att tänka

Tack för din tid på klurningen
Jag har också tänkt på det, men ett hinder finns hur skall jag föra över CPU fästet man måste montera bort slangarna och jag vill inte hålla på med det.

Just nu så sitter H50 bra som det gör med min lösning som på bilden.
CPU är 22 grader och nu i natt så skall jag leka med Bioset.

Tack för ditt inlägg

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweYoda
Hoppas du köper 120 Hz skärm!

Har du något att rekomendera ?
Jag hinner aldrig kolla upp tester och se vad som är bäst

Visa signatur

:D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Har du något att rekomendera ?
Jag hinner aldrig kolla upp tester och se vad som är bäst

Jag är helnöjd med min Samsung 2233RZ 120 Hz! Om du har ett rangligt bord så rekommenderar jag den inte då den är lite vinglig om du rör musen fort fram och tillbaka! Men mitt skrivbord sitter fast i väggen så skärmen är perfekt för mina krav!

Kör med v-sync på och får 120 fps hela tiden i alla spel utom Crysis och GTA4!

När du väl testat 120 hz så kommer du nog aldrig gå tillbaka till 60 hz!

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Har du gått i skolan ?
Kan du läsa ???

Chassi val kan aldrig bli 100% , fins alltid någonting som är minus på
det borde du fatta eller hur ???

Corsair Obsidian 800d
Lian Li PC-P80

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Tycker det är fett att någon köper en såpass "overkill" dator som du. Inte förvånad över att folk whinar, det är normalt när någon t.e.x sprutar svindyr champagne ner i toan osv. Men ibland är det faktiskt intressant att bara överdriva något.

Finns massor med billigare system än detta som "maxar" dagens spel. Mig själv med 5870 också. Men du kan nog om något år eller så påstå samma sak även då, medans vi andra kanske inte kan det med dagens riggar. Där ligger väl skildnaden. Det är ju en skildnad på att ha något som håller länge, och att ha något som håller idag.

Förvisso kommer väl inte det 3dje ATIkortet hjälpa dig något, men det är ju något du kan ändra.

Önskar lycka till med bygget iallaf.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skumtomteen
Men NEJ! Jag som hade en sån bra dag! Det här är det dyraste misstaget jag nånsin sett, usch!

Samma fråga till dej.
Hur hade du köpt om du fick handla för 40000:- ???

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Samma fråga till dej.
Hur hade du köpt om du fick handla för 40000:- ???

Kan visa hur jag hade köpt i alla fall: Länk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilhelmo
byt till corsair 800D

Den är ser bra ut också

Visa signatur

:D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Samma fråga till dej.
Hur hade du köpt om du fick handla för 40000:- ???

En resa med tjejen till Grekland?? äta och må gott... men om du nu vill sätta sprätt på pengarna genom att köpa en dator som idag inte är prisvärd men kommer att hålla i ett antal år så är det väl upp till dig.. dock är 2st 5970 ganska overkill men det är min egen åsikt själv väntar jag på GTX300 korten som kommer ut någongång tidigt nästa år.

Hoppas bara inte öl suget kommer tillbaka för då sitter du där med en dator du inte kan dricka

Gott nytt år på dig

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
Fan vad du ältar!! Har du inget vettigare att säga, så säg inget alls! Helvete vad drygt det var o läsa tråden o komma till dina inlägg. Tyst!

OT, finna komponenter, funderade du någonsin på o skaffa "Mars"-korten??

Yes 2 st Mars tänkte jag från början, sedan så ångrade jag mej

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlienCobra
Annars kan du kolla in den här skärmen.

http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Bildskärmar/pro...

Bästa pris.

http://www.dustinhome.se/pd_5010172670.aspx

Sen tycker jag att du säljer en av dina 5970. Det då det inte kommer att ge någon nämvärt skillnad mot 2st 5970.

Fragdeath jag skulle väldigt gärna se en bild på din rigg.

Sälja en av 5970?
neee Jag köper Nytt moderkort som tar 4 st. så lägger jag order på 1 till , bara för att göra vissa här
på forumet mer galen !!!

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=518501

Den tar 4 st.

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Sälja en av 5970?
neee Jag köper Nytt moderkort som tar 4 st. så lägger jag order på 1 till , bara för att göra vissa här
på forumet mer galen !!!

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=518501

Den tar 4 st.

Vad ska du med ett 4e 5970 till? Du kommer inte kunna köra Crossfire med fler än 4st GPUer, så GL & HF med 6/8st.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Kan visa hur jag hade köpt i alla fall: Länk.

hmm... jag tycker inte din lista är en 100% bra inköps lista.
Men den ser bra ut till 90%

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
hmm... jag tycker inte din lista är en 100% bra inköps lista.
Men den ser bra ut till 90%

Kan hålla med om att 160GB SSDn till spel är overkill (vem har så många spel? ;>). Men tar man bort H50n så är där ju utrymme i budgeten för ordentlig vattenkylning på både CPU och moderkort (SB/NB & Mosfets).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Vad är fel ???
Vad hade du köpt om du fick handla för 40000:-
skriv så lovar jag att någon kommer att skriva samma sak som du skrev till mej

Asså jag fattar inte, har du 40000:- som du kan handla för på komplett.se eller? Hur kan det komma sig att du har så mycket pengar som du är tvungen att handla för? Och hur kan det komma sig att du inte kan få de pengarna överförda på ditt konto. Isåfall borde man ju i princip kunna köpa grejer för 40000:- sen skicka tillbaka dem och få pengar på sitt konto. Så skulle jag göra iallfall. Man kan inte få en bra dator för 40000:- på en och samma affär. Ska man ha feta grejer måste man ibland köpa från olika butiker. Används lite av de 40000:- till att köpa datordelar till dina kunder eller något, vad som hellst, men bränn inte alla pengar på enbart en dator, som dessutom inte är särskillt bra för pengarna. Mannen du har 0 kolla gällande komponenter, du är kass på att komponera....

Permalänk
Medlem

Hejsan jag ville bara komma med ett chassi tips ... Lian Li PC-X1000 farsan har ett sådant det är riktigt grymt . själv har jag ett Lian Li P80 också mycket bra

http://www.lian-li.com.tw/v2/en/product/product06.php?pr_inde...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Har du gått i skolan ?
Kan du läsa ???

Chassi val kan aldrig bli 100% , fins alltid någonting som är minus på
det borde du fatta eller hur ???

Det är snarare du som har bristande kunskaper gällande språket, så man kan fråga sig om du har gått i skolan. Som jag sklrev innan, ingen ska kommentera någons språk, men väljer ändå att göra detta eftersom u måste ha missat det.

Språk disskuteras inte är, okej!

/Hälsningar från Islamabad

Permalänk
Medlem

mrflash MAN KAN INTE KÖRA CROSSFIRE MED FLER ÄN FYRA GPU:ER! HÖR DU OSS?!

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Avstängd

TS gör inte bra reklam för sin verksamhet, har han den attetyden och de kunskaperna om komponenter, då säger jag bara stackars kunder. TS är säker okej på att bygga vanliga system, men han flashar för mycket tycker jag. Ärligt talat, tror jag detta galleriet blir ett utav de mest hatade på sweclockers. Inte för att han han mycket pengar (som oss andra studenter inte har) men för att han inte är särskillt bra på att matcha komponeterna med varandra, och sedan vägra lyssna på kritik.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skumtomteen
mrflash MAN KAN INTE KÖRA CROSSFIRE MED FLER ÄN FYRA GPU:ER! HÖR DU OSS?!

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p