Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Can0n
Hoppas TS bygger datorer bättre än han är på Svenska. Gonatt

Hahaha

Med så många fel som du gjorde i den där meningen, (meningarna?) så blir det faktiskt ganska roligt.

Permalänk
Medlem

Men NEJ! Jag som hade en sån bra dag! Det här är det dyraste misstaget jag nånsin sett, usch!

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Damn trodde aldrig att det var något sånt här då jag gick in på tråden! Ser verkligen framemot det här och du måste ha bäst dator på sweclockers?

Funkar verkligen 6 kärnor tillsammans? Kanske gör det.

Idioter som ger låga röster för ett sånt här bygge....

När började bästa gpu uppsättningen gör att man har "bäst" dator ?

"Idioter som ger låga röster för ett sånt här bygge...." Eller så är de inte lika insnöade och röstar på kvalitén på galleriet och inte på komponenterna.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Har man för mycket pengar så har man det.. Någon måste ju köpa prylarna.
Tycker man bara ska vara glad för att TS är nöjd med sin nya dator.
BTW, mätte i mitt 1200 chassi och det borde få plats med 3 stycken 5970:or med smärre modifikation. Sen är 1200 riktigt nice när man gjort sig av med all belysning!

Sen är bygget värt en solklar 10:a om han får till en riktigt snygg kabeldragning! För kablar kommer det bli!

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem

Finner inga ord för att beskriva hur otroligt onödigt detta är.

Permalänk
Avstängd

Asså till er som snackar om han svenska, ni kan lägga av, för det är inte språket vi disskuterar, period! Det som är intressant är dock hur TS tänk med 3 stycken grafikkort, då endast 2 kort körs i CF, sen är det tredje i princip onödigt. TS har säker byggt många bra datorer, men nu har han nog tagit sig vatten över huvudet när han fick julbonusen =).

Permalänk
Medlem

5 poäng för dom finfina komponenterna(lite dumt med 3st 5970 iofs). Tycker dock en bygglogg kräver mer än bara fina komponenter för att det ska få en 10:a God jul!

Permalänk
Medlem

Alltid skoj att se när någon köper feta komponenter men jag måste ändå fråga varför jag inte ser någon SSD på bilden, känns som ett givet val om man nu ska köpa dator för den pengasumman, eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RasmusB
Alltid skoj att se när någon köper feta komponenter men jag måste ändå fråga varför jag inte ser någon SSD på bilden, känns som ett givet val om man nu ska köpa dator för den pengasumman, eller?

Precis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Can0n
Hoppas TS bygger datorer bättre än han är på Svenska. Gonatt

Fel på min Svenska?
Jaha?
Jag slumrade till 5 gånger när jag skulle skriva in lite text.
Är så trött dessa dagar, har haft ganska mycket på jobbet.

Men du som tycker att jag skriver fel, skriv gärna om allt på rätt Svenska då.

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
500 kronor i veckan?

Ja? Han skrev:

2 år ingen öl på krogen!
Varje Lördag brukar kosta mej 500kr
Tar man 500kr x 52 veckor = 26000kr och 2 år blir 52000kr

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Du kunde köpt i7 975 om du vill vara Värst!!! ganska bortslängda pengar När gtx 300 kommer snart och som kommer vara bättre haha!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zweets90
Du kunde köpt i7 975 om du vill vara Värst!!! ganska bortslängda pengar När gtx 300 kommer snart och som kommer vara bättre haha!!!

"haha" avis?

Visa signatur

| I5 2500K | GTX 560Ti | MSI P67A-GD55 | Corsair Vengeance 8GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreddexXXx
"haha" avis?

haha inte dirrekt skrattar faktiskt åt denna anosen Bortslängda pengar som fan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zweets90
Du kunde köpt i7 975 om du vill vara Värst!!! ganska bortslängda pengar När gtx 300 kommer snart och som kommer vara bättre haha!!!

Ptja... Det är ingen som vet när GTX 300 kommer eller om den kommer att vara bättre, folk - som dig själv - bara antar att den kommer snart och att den kommer vara bättre.

Och nej, i7 975 känns som _väldigt_ bortkastade pengar om du ska ha en speldator och bara kör luftkylning, inte som att han kommer dra nytta av den eventuella överklockningspotentialen. Den lilla frekvensökningen en 975 ger är en riktigt dyr frekvensökning om du inte ska överklocka.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zweets90
haha inte dirrekt skrattar faktiskt åt denna anosen Bortslängda pengar som fan.

Förresten, lär dig stava...

Permalänk
Medlem

För att ha byggt hundratals burkar, verkar du vara rätt kass på att handla komponenter som fungerar bra ihop (chassi mot allt annat)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zweets90
Du kunde köpt i7 975 om du vill vara Värst!!! ganska bortslängda pengar När gtx 300 kommer snart och som kommer vara bättre haha!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreddexXXx
"haha" avis?

"lite" testa cosmos S istället, de ska funka! du sätter radiatorn i taket istället. finns fler som man kan göra det men vill inte ge fel info

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunlopzu
För att ha byggt hundratals burkar, verkar du vara rätt kass på att handla komponenter som fungerar bra ihop (chassi mot allt annat)

Jag har bara byggt standard burkar då t.o.m. min 9 åring kan bygga i sömnen.
Kontors datorer, original fläkt från intel.
Men några special burkar har det blivit men ingenting i denna stil
Förra veckan så byggde jag en kamera bevaknings dator, med 10TB HD.
Bra kylning, standard grafikkort, och vanlig CPU.
Klart på 1 timme.

Visa signatur

:D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Jag har bara byggt standard burkar då t.o.m. min 9 åring kan bygga i sömnen.
Kontors datorer, original fläkt från intel.
Men några special burkar har det blivit men ingenting i denna stil
Förra veckan så byggde jag en kamera bevaknings dator, med 10TB HD.
Bra kylning, standard grafikkort, och vanlig CPU.
Klart på 1 timme.

Asså detta säger oss inget, din dator är inte specialbyggd, det är standarddelar som vilken person som hellst kan köpa. Men du har fortfarande inte svarat på viktigta frågor så som; varför 3 stycken grafikkort? Varför inte bättre chassi? Varför inte bättre kylning? Sålänge du inte svarar på dessa frågor kommer många se ditt köp som ett skämt.

Permalänk
Medlem

Massivt overkill men så ska det va

Jag som känner att 5870 är overkill mot 5850 haha

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Avstängd

Detta är overkill gällande inköp....allt känns så amatörmessigt, speciellt med de udda prioriteringarna......fyfan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Jag har bara byggt standard burkar då t.o.m. min 9 åring kan bygga i sömnen.
Kontors datorer, original fläkt från intel.
Men några special burkar har det blivit men ingenting i denna stil
Förra veckan så byggde jag en kamera bevaknings dator, med 10TB HD.
Bra kylning, standard grafikkort, och vanlig CPU.
Klart på 1 timme.

men ändå så beställer du 3x Radeon 5890 kort som sammanlagt ger dig 6 GPU:er när moderkortet bara stödjer 4st...

Varför ens försöka att trycka in 3st 5890 i datorn när du helt klart klarar dig med ett eller två 5870??? Sen att datorn kommer att alstra lika mycket värme som en chernobyl reaktor gör ju inte saken bättre..
Fattar inte hur TS tänker... menar han att bara för att datorn har ett högt pris så är den automatiskt prisvärd och kommer att prestera bättre än en dator som koster 20 tusen mindre?? Sen spelar det ingen roll hur många datorer du har skruvat ihop eftersom har du byggt en så kan du bygga fler dock ska TS vara medveten om att datorn kommer att bli kokhet och att han slösar pengar på en dator som iof är "top notch" men är så oprisvärd att man blir mörkrädd.

även om det är lite sent så önskar jag alla på sweclockers en riktigt god jul och ett gott nytt år

PS. Röstade en 4:a i Galleriet let the battle of wits begin!!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumnus
men ändå så beställer du 3x Radeon 5890 kort som sammanlagt ger dig 6 GPU:er när moderkortet bara stödjer 4st...

Varför ens försöka att trycka in 3st 5890 i datorn när du helt klart klarar dig med ett eller två 5870??? Sen att datorn kommer att alstra lika mycket värme som en chernobyl reaktor gör ju inte saken bättre..

Förstår vad du menar med att det är totalt slöseri med 3st 5970 i datorn.
Men att påstå att man klarar sig med ett 5870 är ju bara bull.

Mina GTX 280 kort i SLI presterar ungefär som ett 5970 och jag kan inte maxa alla spel.. Hur kan det då vara overkill?

2st 5970 är helt rätt! Då har han prestanda som räcker ett bra tag framöver.

God jul!

EDIT:

Galleriet i sig får inga vidare bra poäng av mig då det bara är en "standard" dator, alltså ingen modding alls.

Permalänk
Medlem

Frågan är hur du lyckades få tag på 3 5970 när folk sitter och väntar på 1 5970...
God Jul!

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

komplett

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

tjotjo och GOD JUL och snart GOTT NYTT ÅR!

du fråga om nytt chassi,...?

om det var fråga så tycker jag att ett Cooler Master ATCS 840 borde göra susen ^^

och sjysst bygge kommer bli kul att se det färdigt,...

/mvh enRödjävel

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk

Tja!
ser ditt problem med h50 men det skulle inte funka om du vänder på själva radiatorn och får slangarna uppåt då borde du väll kunna ha alla fläktar i? lite osäker på hur mycket den bygger åt det hållet om det kanske snor lite av den översta pci platsen?
Lycka till med bygget =D ser bra ut
/mvh stefan

Visa signatur

Sandybridge 2600K, Corsair H50, Asus sabertooth P67, Corsair vengance 8gb, 2st Power color hd 6970, Corsair 950 watt, Hdd, 2xCorsair force GT 120GB Raid0, 1000GB, 1000GB, 1000GB (samtliga lagringsdiskar är samsung) =), Redefine XL, 3X Dell U2311H (eyefinity).

Permalänk
Medlem

jag har klurat lite och förhoppningsvis kommer det till någon hjälp, varför inte ta Siberian Tiger och montera den utanför chassit, då har ju ändå så du kan föra igenom slangarna på ett snyggt sätt!
sedan tar du och monterar 2 extra fläkter på den radiatorn där ute om du nu vill att den ska kylas lite bättre.
Ta och pröva, och lägg gärna ut några mer foton så kan jag kanske komma mer med mer förslag varfö köpa nytt chassi när du med några små kluringar kan få det att fungera, det gäller bara att tänka

Permalänk

Är inte siberian tigern lika som h50 altså slangarna sitter fast monterade från fabrik färdig fyllda och klara? Men som sagt va tror på min ide angående att du vänder h50in 180 grader så att du får slanganslutningarna på radiatorn emellan de två bakre fläktarna eller vad man skall förklara det som om du inte skalla ha något ljudkort el liknande högst upp så är det väll inga problem men annars kan det bli tight men värt att pröva.

Visa signatur

Sandybridge 2600K, Corsair H50, Asus sabertooth P67, Corsair vengance 8gb, 2st Power color hd 6970, Corsair 950 watt, Hdd, 2xCorsair force GT 120GB Raid0, 1000GB, 1000GB, 1000GB (samtliga lagringsdiskar är samsung) =), Redefine XL, 3X Dell U2311H (eyefinity).