film+spel på 2 skärmar

Permalänk
Medlem

film+spel på 2 skärmar

Hej!
Jag har 2 st skärmar inkopplade till mitt ATI 4850.

Det jag skulle vilja är att kunna spela ex cod mw2 i fullskärm på ena och samtidigt kunna se på en film på den andra monitorn.

Som det är nu så slocknar den skärmen med filmen på när man startar spelet.

Går det att få som jag vill ha det - eller klarar gpun bara att renderera ena skärmen?

Tack på förhand!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Jag tror att spelet måste stödja windowed mode och om spelet inte stödjer det så går det inte. Mitt hd 4870 (som jag byter ut på måndag till hd 5970 ) går att köra film och spel samtidigt, spel som stödjer windowed mode, om det inte har den möjligheten så måste du nog söka efter info.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Jag tror att spelet måste stödja windowed mode och om spelet inte stödjer det så går det inte. Mitt hd 4870 (som jag byter ut på måndag till hd 5970 ) går att köra film och spel samtidigt, spel som stödjer windowed mode, om det inte har den möjligheten så måste du nog söka efter info.

Det där stämmer inte. Jag kör utan windowed mode och med film så problemet måste vara någon annanstans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Det där stämmer inte. Jag kör utan windowed mode och med film så problemet måste vara någon annanstans.

Han säger du måste köra med windowed mode, inte utan. Då kommer det antagligen funka.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Kör du cloned eller extended?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
Han säger du måste köra med windowed mode, inte utan. Då kommer det antagligen funka.

Men nu är det så att man ska kunna att göra så utan windowed mode. Dvs i spel som mw2 som inte har windowed mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åsa-Nisse
Kör du cloned eller extended?

kör extend desktop
Dock kanske ska påpekas att skärmarna är av olika storlekar och olika upplösningar

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Testa med Ultramon, borde lösa det.

Permalänk
Medlem

Provade nu med CS 1.6 i fullskärm och det fungerade.

Varför funkar det då inte med mw2 ? weird.
Provade ultramon utan lycka med mw2

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Entusiast

Hur kan man se på film och spela samtidigt.. Eller är det bara jag som är dålig på att multi-taska?..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Hur kan man se på film och spela samtidigt.. Eller är det bara jag som är dålig på att multi-taska?..

Beror väl lite på.. I LOTRO, WoW och E:TW avgudar jag att kolla på film samtidigt. I CoD 4 tycker jag inte det är samma sak, mer speed om du vet vad jag menar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Beror väl lite på.. I LOTRO, WoW och E:TW avgudar jag att kolla på film samtidigt. I CoD 4 tycker jag inte det är samma sak, mer speed om du vet vad jag menar.

i nya cod är det ju så drygt mellan rundorna så man vill ju se lite på film

Konstigt att det inte fungerar med cod mw2 men med cs....

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qhrizz
i nya cod är det ju så drygt mellan rundorna så man vill ju se lite på film

Konstigt att det inte fungerar med cod mw2 men med cs....

Det funkar med mitt MW2 även om jag aldrig spelar det, så det borde ju funka. Nåt fel är det så långt vet vi ju

Permalänk
Medlem

CS 1.6 använder sig av OpenGL och därför fungerar det. Filmen du visar använder sig av DirextX liksom MW2. Det hela krockar, att köra två stycken aktiva DirectX devices på två skärmar är något förmycket.

OT: MW2 har visst fönsterläge, vad har du fått det ifrån?

Visa signatur

citera!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dosshell
CS 1.6 använder sig av OpenGL och därför fungerar det. Filmen du visar använder sig av DirextX liksom MW2. Det hela krockar, att köra två stycken aktiva DirectX devices på två skärmar är något förmycket.

OT: MW2 har visst fönsterläge, vad har du fått det ifrån?

För jag har aldrig sett det, men men. Det ska ju funka ändå eftersom det gör det för mig och alla andra Directx spel så tycker problemet ska vara någon annanstans.

Permalänk
Medlem

Det är lösningen som ligger någon annanstans och den finner vi nog i skärm konfigurationen precis som Åsa-Nisse var inne på.

Är lite trött just nu, vore glad om du kunde visa var det står att det fungerar med alla andra DirectX spel för honom.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dosshell

Är lite trött just nu, vore glad om du kunde visa var det står att det fungerar med alla andra DirectX spel för honom.

Fick den uppfattningen bara, är trött här likså

Permalänk
Medlem

Ändra videoout put till tex directx eller opengl på filmen.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ceogar
Ändra videoout put till tex directx eller opengl på filmen.

Jag kryssade ur Aktivera Skrivbordsbakgrund(DirectX) i VLC och nu funkar det! Wiiii
tack alla!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000