Stort, vettigt luftdrivet chassi?

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zagrow
Förövrigt va den fläkten väldigt intressant faktiskt, ja tvivlar på att den överljudar mina grafikkort ändå. Man kan ju alltid ställa in rpm på likvärdig ljudnivå så slipper man öka ljudnivån åtminstone.

Nej, den fläkten är inte intressant. Läs om den på SPCR så kommer du nog på andra tankar.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Nej, den fläkten är inte intressant. Läs om den på SPCR så kommer du nog på andra tankar.

Vadå, bara för att den låter mkt? TS skiter (nästan helt) i ljudet.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Keeper of Traditions

Den ska tydligen låta mycket mer (och flytta mindre luft, tror jag) än scythe slipstream fläktarna.

Så dem är väl inte att rekommendera.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Den ska tydligen låta mycket mer (och flytta mindre luft, tror jag) än scythe slipstream fläktarna.

Så dem är väl inte att rekommendera.

Mer luft vid samma decibel förmodar jag? Eller lurar de oss på cfm?
Aja jag tog den eftersom det var 120 fläkten som flyttade mest luft på prisjakt.

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Keeper of Traditions

Direkt taget från SPCR:

"It pushed less air than the Slip Stream 1200 RPM and 1600 RPM models while producing the same level of noise (24 dBA) and it was the only fan that was unable to output 20 CFM without overtaking the ambient noise level
. Being so large, heavy, and with poor acoustics, one would think it would at least perform more efficiently, but it just wasn't the case"

Källa: http://www.silentpcreview.com/article832-page5.html#ULTRA-300...

Så jag förstår inte varför nån skulle vilja ha den, om nu inte ljudnivån är skit samma... men också då förstår jag inte varför man skulle vilja ha den, måste finnas fläktar som kan trycka mer luft än den.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Direkt taget från SPCR:

"It pushed less air than the Slip Stream 1200 RPM and 1600 RPM models while producing the same level of noise (24 dBA) and it was the only fan that was unable to output 20 CFM without overtaking the ambient noise level
. Being so large, heavy, and with poor acoustics, one would think it would at least perform more efficiently, but it just wasn't the case"

Källa: http://www.silentpcreview.com/article832-page5.html#ULTRA-300...

Så jag förstår inte varför nån skulle vilja ha den, om nu inte ljudnivån är skit samma... men också då förstår jag inte varför man skulle vilja ha den, måste finnas fläktar som kan trycka mer luft än den.

Skulle väl i så fall vara deltafläktar men, TS skrev i första inlägget att han "skiter i ljudet men vill inte ha deltafläktar" Och enligt prisjakt så är det denna 120mm som flyttar mest cfm http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s48276493&o=eg_1662

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Keeper of Traditions

den kanske låter som en delta fläkt också, och då är det ju ingen nytta me dem

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har en UK 2000 rpm varianten, vist den är inte tyst men så illa som SPCR beskriver den upplever jag den inte
38 mm fläktar har i princip alltid mer lagerljud och blir därför aldrig lika tysta som vanliga 25 mm men har man täta flänsar så är det ett alternativ då de ger bättre tryck. Skulle säga att en 1850 RPM GT är ett bättre alternativ om man inte kör med BIX radiatorer eller verkligen vill ha maximal kylning.

Angående låda skulle jag säga att Cossmos S är ett hett alternativ, eller valfri Lian Li full tower.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

den kanske låter som en delta fläkt också, och då är det ju ingen nytta me dem

Deltafläkten låter ca 15 decibel mer.

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri
Angående låda skulle jag säga att Cossmos S är ett hett alternativ, eller valfri Lian Li full tower.

Själv skulle jag kört på CM's ATCS 840 chassie... det verkar helt fantastiskt om man har pengarna.

Visa signatur