Bästa gratis VNC-server som funkar till Windows 7?

Permalänk

Bästa gratis VNC-server som funkar till Windows 7?

Ja, finns det någon som använder en sån? Jag försökte lite med TightVNC men jag lyckas inte koppla upp mig till den från min iPhone som använder Jaadu VNC. Det funkar till Macen men jag får ingen connection ö.h.t. mot Windowsdatorn, varken lokalt eller över internet.

Så är det någon som fått det att fungera med TightVNC eller har ni en annan server att rekommendera?

Jag har inga krav ö.h.t. utöver att kunna styra mus och tangentbord. Det kommer bara användas till att göra småsaker på min stationära dator när jag är på språng. Hade jag kört Linux hade jag nöjt mig med SSH.

EDIT: Och innan ni säger det, alla portar osv är korrekt inställda. Om det inte nu är så att VNC tvärvägrar fungera på port 5901 istället för 5900 (som Macen använder).

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte vilket W7 du har men jag använder det som finns inbyggt i W7 Pro. Använder min iPhone och appen "Remote Desktop" för att koppla upp mig till min server utan problem. Porten du behöver öppna är 3389 för Microsofts RDP.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Jag lyckas inte heller få VNC att fungera med Windows 7 x64 hade exakt samma router, dator etc innan fast med windows vista x64 och då fungerade det.

(Jag använder realvnc betal versionen).

Permalänk
Medlem

Prova teamviewer

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

UltraVNC använder jag. Funkar perfekt med win7

Visa signatur

Mvh Emil

Permalänk
Medlem

Teamviewer, fördelen är att den är användarvänlig samt att man inte krävs på att öppna portar. Man behöver inte heller ange sitt IP heller utan bara det ID och Lösenord som visas i programmet, krypteringen och trafikdirigeringen sköts av programmet automatiskt.

Ett program som även en vanlig "Svensson" kan använda.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch