Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Stor brist på lancers, och ännu mer brist på bra lancers så det låter som en bra ide att testa. Har faktiskt vart lite smått sugen men jag har blivit kär i min Slayer.

Vem kan tänka sig att lira tank om de också vill kunna köra pvp? Känns som tera har en brist där.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Vilken rolig weekend som vart Manor var underhållande och rätt snyggt (blood room) samt att sista bossen var lite svårare vilket var skoj. Poporia hade verkligen en uppsjö av intressanta quests, mobs och locations.

Skrivet av Xaio:

Stor brist på lancers, och ännu mer brist på bra lancers så det låter som en bra ide att testa. Har faktiskt vart lite smått sugen men jag har blivit kär i min Slayer.

Kan väl delvis bero på att man som lancer sällan får pulla ifred. Det är alltid någon hetlevrad zerker/slayer som själv måste gå och pulla hela rummet.

Jag och en kompis kör tank&healer som "alts" och man märker verkligen skillnad på folk. Ibland gruppar man med kamikazes och ibland gruppar man med folk som kan basic MMO regler som att följa efter tanken istället för att gå före, springa undan om de har lite HP så att healern hinner heala upp dem och akta sig för bossars specialattacker i mån det går.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Vem kan tänka sig att lira tank om de också vill kunna köra pvp? Känns som tera har en brist där.

Inget ktera erfarenhet så kan inte säga om dom är bra i grupp-pvp eller ej, någon som vet får gärna skriva här.
I dueller håller jag med, där verkar dom inte va någon större hit.

Skrivet av Mocka:

Kan väl delvis bero på att man som lancer sällan får pulla ifred. Det är alltid någon hetlevrad zerker/slayer som själv måste gå och pulla hela rummet.

Jag och en kompis kör tank&healer som "alts" och man märker verkligen skillnad på folk. Ibland gruppar man med kamikazes och ibland gruppar man med folk som kan basic MMO regler som att följa efter tanken istället för att gå före, springa undan om de har lite HP så att healern hinner heala upp dem och akta sig för bossars specialattacker i mån det går.

Det handlar mer om att känna sin grupp, när jag kör med någon guild mate (healer eller tank) så vet jag vad dom klarar av. Jag kör alltid på direkt utan att vänta och vi har ingen downtime förens sista bossen där man helst vill ha lite mer stamina. Jag har visserligen 9,8k HP som Slayer, och vet vad man ska undvika. Man pullar nog inte hela rummet medvetet, men om jag märker att det är en bra grupp med mycket AoE och min guild healer, när man ändå måste cleara allt så tar jag gärna och springer ett varv för att få upp alla mobs så vi kan köra AoE.(ja det finns undantag)
Men när människor som inte kan spela och springer runt som du säger har jag full förståelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Det handlar mer om att känna sin grupp, när jag kör med någon guild mate (healer eller tank) så vet jag vad dom klarar av. Jag kör alltid på direkt utan att vänta och vi har ingen downtime förens sista bossen där man helst vill ha lite mer stamina. Jag har visserligen 9,8k HP som Slayer, och vet vad man ska undvika. Man pullar nog inte hela rummet medvetet, men om jag märker att det är en bra grupp med mycket AoE och min guild healer, när man ändå måste cleara allt så tar jag gärna och springer ett varv för att få upp alla mobs så vi kan köra AoE.(ja det finns undantag)
Men när människor som inte kan spela och springer runt som du säger har jag full förståelse.

Förvisso och det är ju mer regel än undantag att man inte behöver köra "by the book" med kompisar men nu tänkte jag mera LFG där det kan bli tungt om tanken tar en grupp och en slayer själv börjar slåss på ett annat hörn, healern får aggro och det blir kaos.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Förvisso och det är ju mer regel än undantag att man inte behöver köra "by the book" med kompisar men nu tänkte jag mera LFG där det kan bli tungt om tanken tar en grupp och en slayer själv börjar slåss på ett annat hörn, healern får aggro och det blir kaos.

Hah jo, vet vad du menar. Brukar dock va zerkers som är DPS-kåta, Slayers är bra men allt för många spelar dem och drar alla över en kant.
Man kan inte bara dra heller, en timme CD, lite dåligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Stunlock? wut? är du en rogue eller.

Nej. Warriors är väl helt okej.
Men tror han menar slayer. Dom har knockbacks som gör att fienden ligger och kravlar på marken någonstans.

Warriors vid max level har 5st stuns och en del glyphs har så att cooldown kan reset så med lite tur kan en Warrior hålla en healer helt i stun vid grupp vs grupp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radook:

Warriors vid max level har 5st stuns och en del glyphs har så att cooldown kan reset så med lite tur kan en Warrior hålla en healer helt i stun vid grupp vs grupp.

Kan inte stun bli dispellad? Tänker att om man har mer än 1 healer så borde man i så fall kunna rädda den andre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Hah jo, vet vad du menar. Brukar dock va zerkers som är DPS-kåta, Slayers är bra men allt för många spelar dem och drar alla över en kant.
Man kan inte bara dra heller, en timme CD, lite dåligt...

Stämmer nu när du säger det.
Det var faktiskt en zerker som wipade oss sist.

Visa signatur

Permalänk

bokade igår och fick en key, har dl:a setup och patcher men när man trycker på play så får jag "general faliure" kan man inte spela när som helest? när kan man spela? eller är det något fel hos mig??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbodjur:

bokade igår och fick en key, har dl:a setup och patcher men när man trycker på play så får jag "general faliure" kan man inte spela när som helest? när kan man spela? eller är det något fel hos mig??

Det är bara CBT varannan helg, det va denna helgen så nästa helg blir den 16e mars. (troligtvis 15:00 som det vart de andra gångerna)

Permalänk

spelade lite från början i open beta på japanska servern. Gillade spelet redan då. Dock föll jag för spelet när det kom ut i europa och på måndagen efter första beta helgen så köpte jag och några vänner k-tera.

Började med warrior. Warrior är faktiskt riktigt svår att lvla från början men blir lättare och lättare. Dom kan aldrig dra ut lika hög dps som slayer eller zerk. Dock är dom väldigt roliga med alla dodge skills.

Just nu lvlar jag upp en archer och tycker dom är väldigt roliga men verkar ha lite svårare att döda bams då dom ej har lika bra dodge skills. Men ska inte dra något förhastad än är bara 30 på den.

Men hittills är faktiskt tera det spelet jag älskar mest att lvla i. Om du är riktigt skillad kan du soloa nästan vad som helst i spelet. Vilket jag älskar.

det är inte många mmos jag har orkat lvla i pågrund av att det blir samma skit hela tiden och tar långtid medans det går snabbt och nya taktiker hela tiden med monster.

Btw just nu patchar jag lvl 60 patchen på k-tera ska bli riktigt intressant att se hur warrior och archer blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockervadd:

spelade lite från början i open beta på japanska servern. Gillade spelet redan då. Dock föll jag för spelet när det kom ut i europa och på måndagen efter första beta helgen så köpte jag och några vänner k-tera.

Började med warrior. Warrior är faktiskt riktigt svår att lvla från början men blir lättare och lättare. Dom kan aldrig dra ut lika hög dps som slayer eller zerk. Dock är dom väldigt roliga med alla dodge skills.

Just nu lvlar jag upp en archer och tycker dom är väldigt roliga men verkar ha lite svårare att döda bams då dom ej har lika bra dodge skills. Men ska inte dra något förhastad än är bara 30 på den.

Men hittills är faktiskt tera det spelet jag älskar mest att lvla i. Om du är riktigt skillad kan du soloa nästan vad som helst i spelet. Vilket jag älskar.

det är inte många mmos jag har orkat lvla i pågrund av att det blir samma skit hela tiden och tar långtid medans det går snabbt och nya taktiker hela tiden med monster.

Btw just nu patchar jag lvl 60 patchen på k-tera ska bli riktigt intressant att se hur warrior och archer blir

Hur mycket variation får du vid högre lvls? hur många olika attacker/färdigheter kör du per ~10s?

Lvlandet i tera tycker jag själv är rätt tråkigt men om liret blir bättre på högra lvls så kan det vara värt att köra vidare. Roligaste lvlandet jag haft var warhammer online trotts buggarna, fram till lvl 31. Konstant RvR och lite pve när man kände för det. När man väl körde pve så var man upp på full hälsa efter en strid snabbt också så man fick skönt flyt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

variation hur menar du med questandet eller hur ställena ser ut? För spelet har några ställen som är grymt imponerande. Deras level design är en av dom bästa jag har sett.

När jag spelar går jag iaf mellan bams quests och dungeons. Min favorit är att döda bams då det gäller att ha teknik för att döda dom.
http://www.youtube.com/watch?v=rcawvN7ZmfA&feature=youtu.be
exempelvis en video där jag dödar en basilisk med en archer.
kan ej dodga allt som han gör då jag har ungefär 0.4-0.5 sec delay då jag spelar på koreanska.

Jag använder otroligt många skills faktiskt nästan alla jag har är bra.
exempelvis med min warrior så använder jag 10 st olika skills när jag dödar monster beroende på hur svåra dom är och hur högt i min rotation jag kommer.
Med warrior så gäller det att man dodgar något otroligt mycket så det gäller att du har koll på vad som exakt händer runt omkring dig. Dungeons som kommer senare är några av dom svårare jag har kört på när man lvlar upp i spel. det är en stor variation på monstrena skills och hur ställena ser ut där också så det ej känns som om man går i samma gamla dungeon hela tiden.

Sen känns det som om dom ej har använt samma ställe flera gånger som var något normalt i wow exempevlis alla grottor såg likadana ut.

detta är ett av mina favorit ställen i spelet pågrund av hur level designen är.
http://www.youtube.com/watch?v=pNfdDZ3zGNQ

Permalänk
Medlem

TERA ftw. Koreaner är kungar på det visuella! Eyecandy för hela bunten

Permalänk
Inaktiv

en liten fråga om archer, har kolla runt men det finns väldigt få videos på den klassen på lvl58-60 och undrar varför. sen har jag kolla på en del live streams och det är alldrig nå archer med i grupperna i instanser också en liten fundering varför? är ruggit sugen att spela en, körde en till lvl 26 och gilla det skarpt. det enda jag ser som negativt med den är att aoe inte är så bra med den och att stora grupper kan ta en del tid att ta ner, om man inte vill bli träffad

Permalänk

som jag har hört har archers en av dom sämre pve dpsen. Då pågrund av aoe. Men dom ska vara riktigt bra i pvp från vad jag har hört.

Permalänk
Medlem

Man ska ju framför allt lira något man gillar också :). så skulle inte bry mig om man har lite dålig dps.
Finns ingen damage done så.

Permalänk
Medlem

Finns det någon som kört Betan med ett Radeon 79xx-kort? Tänkte på hur väl optimerat det är drivrutinsmässigt?
Vet att crossfire inte verkar fungera korrekt redan men det är inte något jag har planer på.

Någon medel-fps eller bara generell bedömning skulle uppskattas, detta kommer spelas på 2560x1440 dock men om ni kör 1080p får jag räkna om det själv.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

fan va tråkig :o.
förstår inte vad som är kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Finns det någon som kört Betan med ett Radeon 79xx-kort? Tänkte på hur väl optimerat det är drivrutinsmässigt?
Vet att crossfire inte verkar fungera korrekt redan men det är inte något jag har planer på.

Någon medel-fps eller bara generell bedömning skulle uppskattas, detta kommer spelas på 2560x1440 dock men om ni kör 1080p får jag räkna om det själv.

Jag har lirat betan med ett gigabyte 7970 och det funkar väl okej men inte mer imo, kan vara att drivarna spökar lite också. Ibland droppar fpsen ner från konstant 80 till typ 30 och gpu användningen är cirka 20-30%. Efter en stund arbetar gpu på igen och fpsen är kanon, jag har inte hittat vad problemet kan vara än.

Visa signatur

| i7 2600K@4.6GHz | Noctua D-14 | Asus P8P67 Deluxe | 8gb Corsair XMS@1600mhz | Gigabyte 7970 Windforce@1200/1650 | 5,5TB | W7 Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Skrivet av K13asan:

Jag har lirat betan med ett gigabyte 7970 och det funkar väl okej men inte mer imo, kan vara att drivarna spökar lite också. Ibland droppar fpsen ner från konstant 80 till typ 30 och gpu användningen är cirka 20-30%. Efter en stund arbetar gpu på igen och fpsen är kanon, jag har inte hittat vad problemet kan vara än.

Lirar singlekort just nu p.g.a. avsaknaden av riktig CAP för TERA vilket får mitt 5850 att svettas ordentligt. Planen är ju att köra TERA på ett 7970 men det är verkligen tråkigt att AMD inte fixat en stabil drivis än.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

lite intressanta patch notes http://tera.enmasse.com/news/patch-notes/patch-160306 (vet inte om nån har posta det tidigare) men det är lite smått och gött i det

Permalänk
Medlem
Skrivet av K13asan:

Skrivet av Mocka:

Lirar singlekort just nu p.g.a. avsaknaden av riktig CAP för TERA vilket får mitt 5850 att svettas ordentligt. Planen är ju att köra TERA på ett 7970 men det är verkligen tråkigt att AMD inte fixat en stabil drivis än.

Kan hoppas att det kommer ut några drivrutiner innan release iaf, jag hade visserligen drops jag med, av oförklarliga anledningar, detta på ett 6970 (körde visserligen ett 6990 som andra kort men ja crossfire-funktionen är skit, men ändå ville mitt 6990 gå upp i varv och dum som jag va stängde jag inte av crossfire)

Får se vad Nvidia har att komma med, inte säkert att det fungerar bättre med dem heller och man lär väl få ännu mindre information om hur de presterar i Tera innan release.

Permalänk

problemet med tera är att det drar för mycket cpu än av gpu. jag har en i5 2500k och en gtx 560 ti. cpun ligger på 50% vägrar gå över 50% som alla andra unreal tournament games då. Sen mitt gtx 560ti med högsta inställningar går aldrig över 75%. så jag har 25% mer att få ut men den vägrar ge de även om jag sitter på 35fps i staden. om jag sänker grafiken så har jag fortfarande samma fps men gpu loaden går ner. Problemet är att det är jävligt dåligt optimerat med att ta hand om nya cpuer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Kan hoppas att det kommer ut några drivrutiner innan release iaf, jag hade visserligen drops jag med, av oförklarliga anledningar, detta på ett 6970 (körde visserligen ett 6990 som andra kort men ja crossfire-funktionen är skit, men ändå ville mitt 6990 gå upp i varv och dum som jag va stängde jag inte av crossfire)

Får se vad Nvidia har att komma med, inte säkert att det fungerar bättre med dem heller och man lär väl få ännu mindre information om hur de presterar i Tera innan release.

CatCreator apan skrev ju för en månad sedan att vi skulle få CAP som stödjer TERA men ännu har vi inte sett röken av den >:-[

Kepler kommer säkert bli skitbra men frågan är hur det blir med drivrutinerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

När jag körde betan hade jag inte några som helst problem med max grafik med Sapphire 7970@ 1125 / 1525 och låg alltid på max fps!

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem

Test emellan 14.00 - 16.00 imorgon för den som är intresserad. Det går att spela på era karaktärer ni har under tiden, det är ingen whipe före eller efteråt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Då kör vi på Fredag igen killar & tjejer!

Fredag 15:00 - Söndag 00:00 som vanligt

https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=46768

Highlights:
¤ Lvl cap 32
¤ 3st open world dungeons (Azarel’s Labyrinth, Tenebrous Mines and Pirate Grotto)
¤ Litet bonusevent - leta efter blåa lådor som innehåller diverse goodies som kristaller, tele scrolls m.m.

Patch Notes – CBT 3:

Guild vs. Guild changes:

Based on the latest feedback, the costs for the guild vs. guild battles have been reduced for the closed beta tests:
To declare war: 30,000 Gold instead of 3,000,000 gold
To forfeit: 3,000 Gold instead of 300,000 gold

UI changes & Chat Channels:

The command “/bug” was added (remove the quotation marks if you want to use this command in-game). This will bring up the support UI.
In response to the latest feedback, we set two server-wide chat channels to be off by default (Trade and LFG). These channels can be turned on if you want to have them displayed again. Remember to use the correct channels for your communication and watch your language at all times.
Some players reported problems with the legibility of certain displayed texts so we changed the default UI scale from 80 to 90 to improve visibility. Remember that you can change the scale of the UI yourself in the options menu so you can choose the best possible setting for your playing style and reading preferences.

Quest Changes:

A lot of people tried to hunt down Vekas and other quest-related monsters during the first CBT. Vekas will now spawn three times per channel in the same area and we have also adjusted the spawn timers of the following monsters:
Vekas: 20 sec -> 10 sec
Acharak: 20 sec –> 10 sec
Kugai: 20 sec –> 10 sec
In order to finish the mount quest at level 11, players are no longer required to collect carrots so that the quest can be completed within Velika.
The quest “Ride off into the Sunset” is no longer a prerequisite for the outlaw skill quest.

Bug Fixes and Other Changes:

Several text updates for all language versions have been implemented
Several achievements have been disabled for the current beta and will be active again at a later time.
A previous issue in which the client crashed due to server changes has been fixed. Players should no longer experience client crashes when selecting a different server while in an active server queue.

Fixes have been applied to the display of the server list, as some players could not always see the active list of servers.

Visa signatur