Samlingstråd, 13:37-erbjudanden från Komplett

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vivace
Jag ringde nyss komplett och frågade om man beställt 2 och betalt redan. De svarade med att de endast drar den summan som blir för 1 hårddisk och resten får man tillbaka.

Exakt, det finns en anledning till att det står max en per kund

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Men snark. Ringde brorsan för att tipsa och när jag refreshade sidan 6 minuter senare var diskarna slut.

Hur ofta kör dom dessa erbjudanden?

Visa signatur

Eclipse G500A | ASUS ROG Strix X670E-F | Ryzen 9 7950X3D w/ Arctic Liquid Freezer II 360 | RTX 4090 | Samsung Oddysey G95SC OLED | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 4TB | 128GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY |

Permalänk

hämtbutik i malmö.. 39 kr.. väldigt trevligt..

Nu kan jag flytta över mina mindre diskar till en NAS eller helt enkelt sälja dom för en liten summa.

Permalänk

Hade varit intresserad om det a) varit 7200rpm, typ en Caviar Black, Spinpoint F3 eller 7200.12, och b) varit fri frakt. Kompletts frakt är oförsvarligt dyr.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Att få in ~100 000 spänn till företaget på mindre än 5 minuter är ju soft (eller nja, inte i ren vinst men ändå 100 000:- )

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Jag tycker att alla trollen som är missnöjda kan stoppa en kaka i kakhålet. Det var definitivt ett bra erbjudande för diskarna gick ju åt som smör i solsken. Komplett har gett två bra erbjudanden och att folk har alldeles för höga förväntningar och gnäller känns bara tråkigt.

Sen stod det klart och tydligt att det var max en per person så alla som beställt flera (på samma användare) kommer endast att få en även fast man betalt för fler för komplett krediterar bara ordern och sätter in pengarna igen.

P.S. Med tanke på kommentarerna måste vara många som upplevt julaftnar av besvikelse då dom inte fått allt dom önskat... D.S.

Visa signatur

Ace Clubs 2 | Asus M4A785TD-M EVO DDR3 | AMD PhenomII x2 550 3,1GHz @ x4 3,1GHz | Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 | XFX HD5770 512MB | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Windows 7

Permalänk
Medlem

jag köpte en direkt..

Ärligt talat skiter jag i att de är en 5400 RPM osv för den ska ändå bara vara till lagring av media o dylikt som jag inte använder så mkt...

Mao filmer, låtar, nerpackade spel osv, va ska jag då med hög hastighet?

Ska ju inte va systemdisken precis.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Jag är 15.

"Mamma kommer hem och frågar vad jag har gjort idag. Jo, jag tog och beställde en 1tb hårddisk från komplett idag. Mamma säger: Vad roligt"

Så är det nog INTE.
Aja, inte intresserad då jag fortfarande har 500gb ledigt

Varför skulle det inte vara så?
Jag är precis lika gammal som du, och mina pengar är mina pengar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laxxen#28
Vad är det med folk? hur fan kan ni med o klaga?

Bortskämda j*vla fjortisar, komplett ger er ett super erbjudande och ni blir missnöjda.. fan tänk efter lite..

Igen, slappna av lite? Du pratar som om komplett skulle bedriva någon form av välgörenhet.

Det är skitkul att dom har lite jippon av den här typen, tror inte dom slutar med det för att någon här whine'ar lite, dom säljer ju uppenbarligen bra, och uppmärksamhet får de ju på köpet :).

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det kan uppstå några problem med återbetalning till VISA om man betalade med E-kort? Kan ha beställt när det var slutsålt

Visa signatur

i5 750 2.66 @ 4.0ghz /Corsair H50/ XFX HD5870 / Cooler master Storm scout/ Cooler master silent pro 1000w/ 2x1tb Raid0 +1tb Wd green

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av contra
ja avbeställde när ja såg frakten på 124kr me posten? inte acceptabelt för en lite hdd komplett. tryckte blint på köp o beställ sen från 425kr till 549 för o hämta ut. nej tack då sparar ja till min ssd ist.

Var det mot postförskott då eller? Såg någon annan som nämnde 79 el 89:- frakt på denna disk.

Om man inte väljer kortbetalning eller internetöverföring, och tar postförskott, tar posten ut en saftig avgift för pengatransaktionen varav fraktpriset rusar iväg. Var för övrigt många år sedan jag beställde mot postförskott sist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marsal
Någon som vet om det kan uppstå några problem med återbetalning till VISA om man betalade med E-kort? Kan ha beställt när det var slutsålt

De har ju fortfarande ditt konto nr så inga problem.

Visa signatur

||I9 13900kf, 96gb DDR5 5600MHz, Gigabyte RTX4090||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6||
https://www.speedtest.net/result/16090287443.png
--------------------------------------
http://www.speedtest.net/result/213595932.png

Permalänk
Medlem

Passade sjukligt bra då jag satt och disskuterade med polarn om att jag behövde en ny disk senast igår kväll

Permalänk
Medlem

Köpte också en. Blev även ett 5870 och ett par minnen

Permalänk
Medlem

514kr ink. frakt för en 1TB med 64MB cache är inte fel.

Intel SSD för OS. GreenPower för lagring. Två Samsung F3, en för spel och en för program.

Så ska min setup se ut om några månader.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.No1
Sugen på att köpa ett par TB diskar för bara 3kr/TB av mig?

Förstår dock inte hatet mot 5400rpmarna, de är tystare och mer energisnåla och som ni vet är det de coola killarna som sopsorterar och sparar ett par watt på sina hårddiskar som får de vackra flickorna..

Word

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk

5400 rpm duger gott och väl för lagring, mycket fint köp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sovereign
Hade varit intresserad om det a) varit 7200rpm, typ en Caviar Black, Spinpoint F3 eller 7200.12, och b) varit fri frakt. Kompletts frakt är oförsvarligt dyr.

Halva priset och fri frakt på lågmarginalare?

Snälla, öppna datorbutik

Betalade 514kr, känns bättre än att köpa den
fraktfritt från inet för 796kr.

Permalänk
Medlem

Detta erbjudandet var ju underbart slog till på detta och köpte ett 5450 grafikkort med:)

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Att få in ~100 000 spänn till företaget på mindre än 5 minuter är ju soft (eller nja, inte i ren vinst men ändå 100 000:- )

äsh, 100k inga pengar, 1 anställds månadslön.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Förresten vet någon hur 64MB cache fungerar i praktiken när det gäller lagringshårddiskar? Är mkt cache att föredra när man skriver eller läser på hårddisken?

Permalänk
Avstängd

fyfan vad besviken jag blir när jag ser att det är en vanlig hårddisk!

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=586287

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk

Va surt att jag väntade tills nu, satt under en föreläsning med datorn i väskan och ville lyssna klart, och så var de slut på några minuter! Jag skulle litat på min första instinkt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Vad spelar det för roll om det är 5400 RPM??

Man har ju knappast en 1TB disk som systemdisk, utan till lagring, och då är det bara positivt med 5400 RPM.

Jo men försök förklara det för den bunte nötter som skriver här...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

965erbjudandet tog ju flera timmar innan de var slut. Detta tog ju vad? 6 minuter?? Så nog var det ett uppskattat erbjudande!

Däremot lite fel att kalla det 1337. Inte direkt någon 1337disk. AMDs cpu däremot kan man nog kalla 1337.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Om man är ens någorlunda insatt i hårddiskar så borde man veta att "Green" i namnet betyder långsamt 5400RPM skit..
Jag undviker ALLT som är miljövänligt, allt miljövänligt= långsamt skräp. Gäller även bilar etc.

Aja nu kommer alla hoppa på mig
Orka bry sig, kommer inte fortsätta läsa i tråden ändå.

Tänker inte hoppa på dig, det får andra göra
Green diskarna är grymt tysta och har minimalt med vibrationer (vibrationer orsakar alltid ett visst brum från lådan ), så för t ex en dator i sovrummet som är påslagen på natten så är den perfekt även om man ignorerar den låga effektförbrukningen.
Så de har fler fördelar än energiförbrukningen.

Permalänk
Medlem

Jag som var så sugen på en SSD. Riktigt, riktigt jäkla sugen. Men tack Komplett för en fin lagringsdisk!

Hoppas att Komplett inte bryr sig om alla otacksamma utan fortsätter med dessa grymma 1337-erbjudanden.

Permalänk

Då borde man ju få hem sina 3 diskar på måndag då ^^

Permalänk
Medlem

Det var ju ett grymt bra erbjudande men hade ju hoppats på en intel ssd

Permalänk
Medlem

Alla som whinar över att 5.4k rpm skulle vara så mycket sämre än 7.2k rpm behöver en SSD eller flera istället -.-'

Själv kör man 4xX25-V 40GB i Raid0, läser stora filer i 660MB/s, antar att jag flaskar sydbryggan där, och 4k småfiler läses i 330MB/s. Puttar på tillräckligt bra för mig

Sedan användes 2x1.5TB Samsungs 5.4k rpm till lagring, och jag märker ingen som helst skillnad mot mina tidigare 4x7.2k rpm som jag raidat 2 och 2, förutom lägre ljudnivå och lägre temperaturer. En win-win situation.