Permalänk
Medlem

Jag tycker han gör rätt!
Jag ser det som ett sätt att skydda sin syrra.

Edit: Dock så beror det på vad för blogg det är.
Om den är oskyldig men bara irriterar dig eller om den inte är så oskyldig och oroar dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samulen
Jag tycker han gör rätt!
Jag ser det som ett sätt att skydda sin syrra.

Edit: Dock så beror det på vad för blogg det är.
Om den är oskyldig men bara irriterar dig eller om den inte är så oskyldig och oroar dig.

Det är en uppgift för hans föräldrar i så fall.
Han har ingen rätt att begränsa henne på det sättet.

Permalänk
Medlem

Undrar hur världen skulle se ut om alla bestämde vad folk fick och inte fick göra. Antagligen skulle vi inte sitta där vi gör nu.

Hoppas verkligen inte du får barn, annars får man väl hoppas på att frugan har lite innanför skallen och låter sina barn välja själv. Gör man inga misstag kan man inget lära heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
Undrar hur världen skulle se ut om alla bestämde vad folk fick och inte fick göra. Antagligen skulle vi inte sitta där vi gör nu.

Hoppas verkligen inte du får barn, annars får man väl hoppas på att frugan har lite innanför skallen och låter sina barn välja själv. Gör man inga misstag kan man inget lära heller.

Dags att lugna ner sig med påhopp kanske? låt killen jävlas med lillsyrran. Hon kommer få sin hämnd förr eller senare. Inse att det ligger i naturen att jävlas med sina syskon, så är det och så kommer det alltid vara.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
Undrar hur världen skulle se ut om alla bestämde vad folk fick och inte fick göra. Antagligen skulle vi inte sitta där vi gör nu.

Hoppas verkligen inte du får barn, annars får man väl hoppas på att frugan har lite innanför skallen och låter sina barn välja själv. Gör man inga misstag kan man inget lära heller.

Bättre med en förälder som låter sin fjortis-dotter hora ut sig över hela nätet som de flesta fjortisar då?

Hade det varit något som gick att ta bort, rensa, komma förbi, okej. Men det som kommer ut på internet, stannar på internet.
Tror inte tjejen själv skulle vara särskilt nöjd när hennes "naken" bilder fortfarande ligger ute på nätet 10 år senare.

Fan vilka moralkärringar det finns, även om han bara gör det för att jävlas med sin syrra tjänar det faktiskt syftet att skydda henne också, oavsett det är hans avsikt eller ej.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Inaktiv

Du är lika patetisk som din syster. Du borde kanske ta ditt eget råd - "Men om ni tar illa upp så läs ta mej satan inte!" - låt henne göra som hon vill själv. Kasta helt godkända strumpor din far köpt för att de har texten "intersport".. Ja, du verkar vara en riktigt cool grabb du.

Nej, jag gillar inte fjortisar heller. Men jag är inte heller någon töntig fanatiker som inte kan låta dem vara. Hon kommer (om hon inte är totalt blåst, i det fallet är det du gör helt onödigt ändå) växa ifrån detta och sedan antagligen kunna se tillbaka på det och ta lärdom som gör att hon hanterar framtiden bättre. Man måste få göra sina misstag för att sedan lära av dem, och vill du hellre att hon ska skaffa en blog när hon är 35? Låt hon få det ur systemet.

Om du å andra sidan vill vara en hyffsad bror kan du ju ändå försöka förklara att lägga ut sådan information och bilder på sig själv kan förstöra för hennes framtid -- att bilderna kommer ligga ut i evigheter och alla hennes framtida vänner, pojkvänner och eventuella chefer kommer kunna se dem. Om du har tur så fattar hon, men antagligen göra hon tyvärr inte det.

Har vi tur så börjar hon posta och visa bilder på denna sida så slipper vi dig här.

PS: Det var menat att detta svar skulle vara max 2 rader, men jag är visst lite fanatisk ändå...... Ber så hemskt mycket om ursäkt.

Permalänk
Medlem

Rolig tråd :). En fjortis vill distansiera sig själv från fjortisar genom att uttrycka internethat mot dem och blockera sin syster från hemsidor? Right..

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GamearN^
Bättre med en förälder som låter sin fjortis-dotter hora ut sig över hela nätet som de flesta fjortisar då?

Hur vet du att trådskaparens syster gör det, då? Bara för att vissa gör det betyder det inte att alla andra gör det.

jag har själv en syster som är en rejäl fjortis men själv blockerar jag inte henne från sidor eller något sånt alls.
Hon tar/har tagit knäppa bilder på sig och lagt upp på sina "bloggar" men det är hennes problem om hon skämmer ut sig (dock så har hon inte lagt upp något allvarligt (av vad jag vet iallafall)).
Visst är det bra att ha viss koll, men lek inte diktator.

Permalänk
Medlem

Om jag var du skulle jag spara alla bilder hon lägger ut, och sen göra ett fint collage som du visar på hennes bröllop. Är ju sånt man har bröder till.

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ei
Om jag var du skulle jag spara alla bilder hon lägger ut, och sen göra ett fint collage som du visar på hennes bröllop. Är ju sånt man har bröder till.

Det där var en riktigt bra idé! Klockrent! xD

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ei
Om jag var du skulle jag spara alla bilder hon lägger ut, och sen göra ett fint collage som du visar på hennes bröllop. Är ju sånt man har bröder till.

Japp... eller bra vänner.

Jag hörde till dom bra vännerna då de skedde.

Vi samlade ihop en massa bilder med hjälp av hennes bröder och föräldrar till hennes 25:års dag.

Va inte så jätte populärt när vi visade upp collaget med projektorn mot ett tyg som vi hade hängt på hennes fars långtradare efter att de hade mörknat ute. Tyget va 4m x 3m så ni kan ju tänka er hur stora bilderna blev.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Herregud här flyger moralkakorna.

"har du aldrig varit fjortis någon gång?"

hahhaha antar att du menar att du också har varit det i så fall, grattis! typ! vem fan VILL vara fjortis? Oo

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ziim0n
Herregud här flyger moralkakorna.

"har du aldrig varit fjortis någon gång?"

hahhaha antar att du menar att du också har varit det i så fall, grattis! typ! vem fan VILL vara fjortis? Oo

Där undanröjde du alla ev tvivel om dig själv.

Permalänk
Medlem

Moraltanterna börjar låta lite:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ei
Om jag var du skulle jag spara alla bilder hon lägger ut, och sen göra ett fint collage som du visar på hennes bröllop. Är ju sånt man har bröder till.

haha, ja fy satan det var en bra idé!

Det var inte meningen att tråden skulle gå såhär över styr, jag skulle väll från början inte sagt var det var jag skulle blockera, så kanske inget av detta hade hänt.
Jag tänker ej låta blockeringen vara kvar, utan kommer istället prata med henne, och berätta för henne att lägger hon ut bilder på sig själv som hon senare kommer skämmas över, så satan ska hon få se tillbaks på detta senare i livet!

Tack till dem som faktiskt hjälpte mig och inte försökte leka doctor-phil eller liknande.

Jag skall nu kontakta en mod som ska låsa denna tråden, då jag fått hjälp och tycker det känns onödigt att föra vidare denna diskussion.

Tack!

Permalänk
Hedersmedlem

låst.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion