Problem med HD uppspelning i webbläsare?

Permalänk
Medlem

Problem med HD uppspelning i webbläsare?

Har Windows 7 Ultimate, och har fått ett mycket konstigt problem.

Det hela började med att Firefox och jag tror även Adobe Flash Player uppdaterades med några dagars mellanrum till dom nyaste versionerna, efter det så kan jag inte se på HD klipp på nätet, när jag gör det, oavsett om jag kör i FF eller IE så går CPU'n upp i 100% användning, jag kan inte göra nåt då datorn hackar något så in åt he** utan tvingas hålla i Power knappen.

Vanliga HD filmer är det inga som helst problem med att se på, allt flyter på som det ska. Har provat att avinstallera både FF och Flash Player till föregående versioner utan några som helst framsteg.

Kan tillägga också att jag installera VLC i samma veva som AFP och FF uppdaterades. Någon som har några förslag på vad jag kan göra? Blir galen av att inte kunna se på Youtube klipp.

Visa signatur

Vad står Manchester Citys sponsor EIDOS för? Eleven Idiots Dreaming Of Sucess :D

Permalänk
Medlem

Har samma bekymmer med vissa filmer.
Nästan alla filmer som är i 1080 på youtube går bra att spela men jag har hittat en film som verkligen laggar sjukt mycket.

Är det så för dig också? Eller gäller det alla filmer?
Det enda jag kan tro är att det kan bero på filtyp/codec när den laddades up (?)

Permalänk
Medlem

Det gäller för alla filmer, när jag spelar upp filmerna i 720 så ligger Cpu'n runt 96 % och när jag spelar upp i 1080, då är det bara att säga hejdå till datorn.

Ingen som har några förslag?

Visa signatur

Vad står Manchester Citys sponsor EIDOS för? Eleven Idiots Dreaming Of Sucess :D

Permalänk
Musikälskare

Installera om win

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem

Valt hårdvaruaccelerering i inställningarna för FP?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)